X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

17 اسفند 1394, 10:27
کد خبر: 15935
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر دوشنبه با...

منهای فوتبال

منهای فوتبال منهای فوتبال
پایگاه خبری طوفان زرد روزهای دوشنبه را به مرور رشته های مختلف ورزشی که در اصفهان طی یک هفته اتفاق افتاده می پردازد.
منهای فوتبال


مرحله نهایی لیگ برتر والیبال نشسته مردان باشگاه‌های کشور پنجشنبه 13 اسفند با برگزاری دیدارهای هفته پانزدهم این رقابت‌ها در اصفهان آغاز شد.
در اولین دیدار ، تیم والیبال نشسته ذوب‌آهن که به مصاف روان‌کارهای گنبد رفته بود موفق شد حریف خود را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد. با توجه به شرایط جدول رده‌بندی این مسابقات، این دیدار تعیین‌کننده رتبه‌های سوم و چهارم لیگ برتر بود و با این نتیجه، روان‌کارهای گنبد در رتبه چهارم و تیم نفت آبادان بر سکوی سوم این دوره از مسابقات قرار می‌گیرند.
در دیگر دیدار ، ثامن‌الحجج سبزوار که قهرمانی‌اش مسجل شده است، تیم هیئت اصفهان را با نتیجه سه بر صفر از پیش رو برداشت.این تیم همچنین روز جمعه 14 اسفند مقابل ذوب‌آهن قرار گرفت و با نتیجه مشابه پیروز شد و بر سکوی نخست هفدهمین دوره لیگ برتر والیبال نشسته ایستاد.
در پایان این دوره از مسابقات، تیم‌های ثامن‌الحجج سبزوار، ذوب‌آهن اصفهان و نفت آبادان به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند و روان‌کارهای گنبد نیز چهارم شد.


هفته پایانی لیگ برتر ووشو بانوان روز پنجشنبه 13 اسفندماه در آکادمی ووشو تهران برگزار شد تا چهره تیم‌های برتر مشخص گردد.تیم صدرنشین دانشگاه آزاد توانست برابر هیئت قم به پیروزی 9 بر یک دست یافته و با رسیدن به امتیاز 21، قهرمانی خود را قطعی کند.هرچند این تیم در دومین دیدار خود برابر هیئت اصفهان شکست خورد، اما این نتیجه تأثیری در قهرمانی دانشگاه آزاد نداشت.تیم هیئت اصفهان نیز علاوه بر برتری مقابل دانشگاه آزاد توانست در دیگر دیدار خود بر جوانه غلبه کرده و با 18 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یابد.
همچنین تیم جوانه نیز که تا دو هفته قبل رقابت نزدیکی با دیگر مدعیان داشت با باقی ماندن در امتیاز 12 به ایستادن بر سکوی سوم لیگ اکتفا کرد.
هیئت گیلان با کسب 9 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت و هیئت قم نیز بدون امتیاز به کار خود در لیگ برتر پایان داد.


1-نخستین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی بانوان کشور از روز چهارشنبه 12 اسفندماه و با شرکت 7 تیم به میزبانی شهر بندرعباس آغاز شد.
تیم‌های ذوب‌آهن، هیئت هندبال اصفهان و دانشگاه آزاد شاهین‌شهر سه تیم اصفهانی حاضر در این رقابت‌ها بودند که هر سه به همراه هیئت هندبال هرمزگان به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات صعود کردند.اما در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات، هیئت هندبال اصفهان با نتیجه 2 بر صفر از سد هیئت هندبال هرمزگان گذشت و ذوب‌آهن نیز که به مصاف دانشگاه آزاد شاهین‌شهر رفته بود با همین نتیجه پیروز شد تا با شکست تیم هم‌استانی به فینال این مسابقات صعود کند.
در دیدار رده بندی این رقابتها که در روز جمعه 14 اسفند برگزار شد ، تیم‌های هیئت هندبال هرمزگان و دانشگاه آزاد شاهین‌شهر در بازی رده‌بندی با هم دیدار کردند که تیم میزبان موفق شد با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسد و بر سکوی سوم مسابقات بایستد.فینال تمام اصفهانی این دوره از مسابقات نیز که بین تیم‌های هیئت هندبال اصفهان و ذوب‌آهن برگزار شد، با برتری 2 بر یک هیئت هندبال اصفهان به پایان رسید.
در پایان این رقابت‌ها، بهاره مظاهری از تیم هیئت هندبال اصفهان خانم گل مسابقات شد و عنوان بهترین دروازه‌بان هم نصیب مینا صالحی از ذوب‌آهن شد. شیرین سالاری از تیم هیئت هندبال هرمزگان هم عنوان تکنیکی‌ترین بازیکن را از آن خود کرد.
2-سالن شهید سجادی اصفهان عصر جمعه 14 اسفند میزبان یکی از مهم‌ترین مسابقان هفته پنجم مرحله دوم لیگ برتر هندبال بود.
در این مسابقه تیم‌های سپاهان و منیزیم فردوس رو در روی هم قرار گرفتند. این دیدار در نیمه نخست با برتری 12 بر 10 شاگردان شهداد مرتجی در تیم منیزیم فردوس به پایان رسید اما سپاهان میزبان در نیمه دوم این اختلاف را جبران کرد و این دیدار در نهایت با تساوی 21 بر 21 به پایان رسید.در یکی دیگر از مسابقات مهم ، شهرداری کاشان که به مصاف تیم صدرنشین نفت و گاز گچساران رفته بود با اختلاف یک گل و با نتیجه 29 بر 28 مغلوب این تیم شد. شهرداری کاشان در رده آخر جدول رده‌بندی قرار دارد.
در سایر دیدارهای این هفته هیئت هندبال تهران با نتیجه 25 بر 22 هپکو اراک را شکست داد و صنعت مس کرمان هم در دیداری نزدیک موفق به شکست 34 بر 33 سنگ آهن یافق یزد شد.
3-مرحله پایانی مسابقات هندبال نوجوانان پسر کشور (بزرگداشت شهید کریمی) که از 10 اسفندماه با حضور 15 تیم به میزبانی یزد در سالن شاهدیه این شهر آغاز شده بود، روز شنبه 15 اسفند با برگزاری دیدارهای مرحله نهایی به پایان رسید.
در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها، سپاهان توانست با شکست 39 بر 24 پیشگامان کویر یزد در جایگاه سوم قرار گیرد.
در مسابقه فینال هم تیم سبزوار با شکست 29 بر 21 تیم قصر نشاط ایرانیان بهبهان به عنوان قهرمانی رسید.


استخر 9 دی تهران عصر جمعه 14 اسفند میزبان دیدارهای فینال و رده‌بندی بیست و پنجمین دوره لیگ برتر واترپلو بود.
تیم واترپلو سپاهان که عنوان نایب‌قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر را در کارنامه دارد، پس از اینکه نتوانست در مرحله نیمه‌نهایی لیگ امسال از پس دانشگاه آزاد بربیاید،در دیدار رده‌بندی به مصاف نیروی ارتش رفت.سپاهان در این مسابقه که با قضاوت امیرحسین صفابخش و حامد دایی تقی برگزار شد با نتیجه 12 بر 10 شکست خورد تا دستش از کسب مدال برنز این دوره از رقابت‌ها نیز کوتاه بماند.اما 2 تیم دانشگاه آزاد تهران و نفت امیدیه هم در بازی برگشت فینال به مصاف هم رفتند که دانشگاه آزاد با نتیجه 13 بر 12 پیروز شد و با توجه به برتری 11 بر 10 در بازی رفت، به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.
تیم واترپلو سپاهان در فصل گذشته لیگ برتر با شکست مقابل دانشگاه آزاد در دیدار فینال، بر سکوی نایب‌قهرمانی این مسابقات ایستاده بود.


1-هفته سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم (هفته پایانی) نوزدهمین دوره لیگ دسته یک تکواندو نوجوانان پسر (جام آینده‌سازان المپیک)، با حضور 228 تکواندوکار در قالب 15 تیم روز جمعه 14 اسفند در خانه تکواندو پیگیری شد و برترین‌های این دوره از مسابقات مشخص شدند.
در پایان هفته پانزدهم این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان با 26 امتیاز و تفاضل 53 بر سکوی قهرمانی ایستاد، پیشگامان هیئت تکواندو استان البرز با 26 امتیاز و تفاضل 45 نایب‌قهرمان شد و تیم حاجی پور بابل با 25 امتیاز عنوان سوم را به دست آورد.
هیئت تکواندو نوشهر با 18 امتیاز، آکادمی قهرمانان رباط کریم، با 17 امتیاز، الماس بتن همدان با 12 امتیاز، مناطق نفت‌خیز جنوب با 11 امتیاز و تفاضل منفی 2، شهرداری تبریز با 11 امتیاز و تفاضل منفی 16، لوازم خانگی کن با هفت امتیاز، فرمانیه با 6 امتیاز و تیم هیئت تکواندو استان تهران بدون امتیاز در رده‌های چهارم تا یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.
2-با اعلام فاطمه اسدپور، سرمربی تیم ملی پومسه بانوان كشورمان مهسا صادقی و فاطمه حسام (از اصفهان)، نرگس میناخانی، بهاره قادریان و نگین گیل سمایی در رده سنی 18 تا 30 و آتوسا فرهمند پارسا، سونا رزاقی و فریبا نظم‌ده در رده سنی 31 تا 40 سال اعضای تیم ملی كشورمان در مسابقات پومسه قهرمانی آسیا خواهند بود.
چهارمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا، اواخر فروردین ‌ماه 95 در شهر مانیلا فیلیپین برگزار می‌شود.


اولین مرحله از لیگ برتر دوچرخه‌سواری کوهستان بانوان، 8 و 9 اسفند­ماه به میزبانی تهران در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.
این مسابقات با حضور 12 تیم از سراسر کشور در پیست طراحی شده توسط فدراسیون دوچرخه­‌سواری در مجاورت دریاچه مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.
تیم دوچرخه­‌سواری پردیسان، نماینده اصفهان در این رقابت­‌ها بود که در رده سنی جوانان در رشته کراس کانتری، فاطمه سادات داوری از اصفهان موفق شد بر سکوی سوم بایستد. در این رده سنی، محبوبه اوحدی از تیم فستوس فلش و نرگس عبدی از تیم لیو جاینت اول و دوم شدند.
در رده سنی بزرگسالان نیز فرانک پرتو آذر از تیم فستوس CUBE به مقام قهرمانی رسید، پرستو باستی از تیم فستوس ترینیکس نایب قهرمان شد و مقام سومی را ریحانه خاتونی از تیم لیو جاینت به دست آورد.
در رده سنی جوانان نیز و و فاطمه سادات داوری از هیئت اصفهان بر سکوی سوم ایستاد .


مسابقات پاورليفتينگ قهرمانی کشور که از 12 اسفندماه به میزبانی شهر شیراز آغاز شده بود، روز شنبه 15 اسفند با قهرمانی تیم اصفهان به پایان رسید.
در این رقابت‌ها، تیم‌های اصفهان در رده‌های سنی نوجوانان، مستر یک و مستر 2 بر سکوی قهرمانی ایستادند و تیم جوانان استان نیز نایب‌قهرمان شد.
با کسب این نتایج، تیم استان در مجموع عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها