X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 شهریور 1394, 15:10
کد خبر: 11408
نظرات: 8

بعد از خداحافظی آندو و سید جلال

احسان یا کریم کاپیتانی برای آینده تیم‌ ملی

احسان یا کریم کاپیتانی برای آینده تیم‌ ملی احسان یا کریم کاپیتانی برای آینده تیم‌ ملی
بعد از خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی و تصمیم او برای ادامه فوتبال، تنها در رده باشگاهی، آندرانیک تیموریان به عنوان کاپیتان اول تیم ملی انتخاب شد و وظیفه‌ای را برعهده گرفت که سال‌ها نکونام به بهترین شکل ممکن انجامش می‌داد.
به گزارش طوفان زرد و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، آندو 33 ساله در روزهایی به بازوبند کاپیتانی رسید که سیدجلال حسینی را با بازی‌های ملی بیشتری جلوتر از خود می‌دید. آندو اما با این دلیل بازوبند را به بازو بست که از سال 2005 در عضویت تیم ملی بود.
یک سال قبل از جام جهانی 2006، یعنی حدود 10 سال. سیدجلال اما با 95 بازی ملی -3 بازی ملی بیشتر از آندو - فعلا در اردو کاپیتان دوم است چون از سال 2007 به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمده و سابقه‌اش کمتر از آندرانیک تیموریان است. البته اگر مسعود شجاعی در اردو حضور داشته باشد، او کاپیتان دوم است و بعد از آندو بازوبند را به بازو خواهد بست. احسان حاج صفی اما در رده بعدی قرار دارد.
هافبک 25 ساله تیم ملی حدود شش، هفت سالی است که به تیم بزرگسالان راه یافته و تاکنون 71 بازی در این تیم انجام داده. حاج صفی در حالی کاپیتان چهارم تیم ملی و کاپیتان سوم اردوی فعلی است که از خسرو حیدری، پژمان منتظری و اشکان دژاگه سن کمتری دارد اما سابقه‌اش در تیم ملی بیشتر از آنهاست. اگر کارلوس کی‌روش تغییر نسل را در دستور کار قرار بدهد که به نظر می‌رسد چنین تفکری در سر دارد، دیر یا زود باید شاهد خداحافظی مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان و سیدجلال حسینی از تیم ملی باشیم. حتی پژمان منتظری و خسرو حیدری با توجه به سن و سالی که دارند بعید است که تا جام جهانی 2018 بتوانند در ترکیب تیم ملی باقی بمانند و بازی کنند.
با احتساب این تغییر نسل احتمالی، احسان حاج صفی را باید کاپیتان نسل آینده تیم ملی بدانیم. بازیکن 25 ساله‌ای که این فصل با بازی‌های درخشان در سپاهان موفق شد به بوندس‌لیگای دو برود و پیراهن اس‌اف‌وی فرانکفورت را بپوشد. احسان حاج صفی در این سن و سال اندک، بیش از 70 بازی ملی برای ایران انجام داده و جالب اینکه در دو جام ملت‌ها و یک جام جهانی نیز شرکت کرده است. حاج صفی با این رزومه، کاپیتان آینده تیم ملی خواهد بود، بدون شک و ذره‌ای تردید.
بعد از او نسل آینده تیم ملی بازیکنی دارد که هم سن و سال احسان است. کریم انصاری‌فرد نیز از رزومه قابل توجهی سود می‌برد و می‌تواند کاپیتان دوم سال‌های آینده تیم ملی باشد. کریم که سال 1388 اولین بازی‌اش را برای تیم ملی انجام داد، سابقه شش سال حضور در این تیم را دارد. انصاری‌ فرد در دو جام ملت‌ها شرکت کرده و یک جام جهانی را نیز پشت‌سر گذاشته است.
او برای اولین بار در بازی تدارکاتی ایران - عراق که قبل از شروع جام ملت‌های آسیا در استرالیا برگزار شد بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست تا پیشاپیش بازیکنان ایران وارد زمین شود.
احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد را می‌توان باتجربه‌ ترین بازیکنان تیم ملی پس از تغییر نسل و خداحافظی بازیکنانی چون آندو، سیدجلال و شجاعی دانست. این دو که ارتباط صمیمانه‌ای با یکدیگر، آن هم از سنین نوجوانی دارند قادرند کاپیتان تیم جوانی باشند که شاید یکی، دو سال بعد و شاید هم پس از پایان جام جهانی 2018 تشکیل خواهد شد. کاپیتان‌هایی که در تمام رده‌های سنی تیم ملی حضور داشته و از تجربه لازم برای بستن بازوبند برخوردارند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها