X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 شهریور 1394, 14:40
کد خبر: 11768
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 23

به بازی اعدادتان مشغول باشید...

بیانیه هواداران سپاهان در پاسخ به اهانت روزنامه ایران ورزشی

بیانیه هواداران سپاهان در پاسخ به اهانت روزنامه ایران ورزشی بیانیه هواداران سپاهان در پاسخ به اهانت روزنامه ایران ورزشی
هنوز ساعاتی از برگزاری دیدار سپاهان و تراکتورسازی در ورزشگاه فولاد شهر نگذشته بود که تساوی خانگی سپاهان فرصتی را برای حاشیه سازان این تیم اصفهانی مهیا سازد. نتیجه ای که اگرچه ناشی از دست خالی سرمربی و بداقبالی های متوالی حسین فرکی بود اما بازهم میتوان آن را نتیجه مطلوبی دانست. قهرمان لیگ برتر لیست غائبانی را در مقابل خود می دید که از همه جهات بسیار نامی تر از لیست هجده نفره خود بود اما باز هم با کسب تساوی در مقابل نائب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به یک امتیاز بسنده کرد تا همچنان صدر نشین و آقای لیگ بماند.

ایران ورزشی اما که رسالت حاشیه سازانه اش بیش از همگان بر اهالی اصفهان پوشیده نیست بلافاصله پس از این دیدار مطلبی با تیتر «محرم نویدکیا خداحافظی کرد!» بر صفحه نخست خود به چاپ می رساند. فرای از ادبیات مغرضانه و بی شرمانه این مقاله ، گویی متن منتشر شده مجالی بر عقده گشایی دبیری است که خصومت چندین و چند ساله اش را نه تنها با سپاهان بلکه با مردم ، مکتب و فوتبال یک شهر تسویه کند.

چه سپاهانی باشی، چه غیر سپاهانی ، چه اصفهانی و چه غیر اصفهانی ، و حتی کمی بالاتر ، اصلا چه فوتبالی باشی و چه غیر فوتبالی ، همه و همه می دانند محرم حالا ،فرای از یک ورزشکار به یک سمبل برای مردم اصفهان تبدیل شده. نمادی که نه تنها در دوران حضورش در میدان های ورزشی ، بلکه در دوران جدایی مطلقش، از مستطیل سبز، باز هم سایه اقتدار و بزرگی اش بر سر بدخواهان فوتبال اصفهان احساس می شود. از سوی دیگر این هواداران سپاهانی هستند که سمبل اقتدار تعصب ورزشی شان را (حتی در عدم حضورش) مورد تشویق قرار می دهند.

در افاضات امروز روزنامه ایران ورزشی آمده بود: «کارنامه محرم نویدکیا اصلا قابل مقایسه با بازیکنانی مثل علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، فرهاد مجیدی، جواد نکونام، مهدی هاشمیان و... نیست»
جمله ای که شاید بتوان آن را تنها عبارت صحیح و کاملا واضح سیاهه ی ایران ورزشی دانست. بدون شک محرم قابل مقایسه با اسطوره هایی نیست که حاضر باشند تعصب و غیرتشان را با دلارهای لیگ های مجعول عربی معاوضه کنند. عنوان «پر افتخارترین کاپیتان تمام ادوار لیگ برتر» و کسب 9 کاپ قهرمانی به مراتب قابل قیاس با دو یا سه قهرمانی نام های ذکر شده نیست. پیراهن زردی که هیچگاه به خاطر باند بازی و ضربه به مکتب رشده یافته خود با پیراهن های استیل آذین و تراکتورسازی الغرافه و صبا و سایپا و غیره و غیره معاوضه نشد تا محرم مصدوم سپاهانی ها را بسیار بالاتر از سایر بازیکنان و روزهای اوجشان قرار دهد.
محرمی که اینک به باور هواداران یک باشگاه تبدیل شده و همه متفق القول بر یک اصل هم عقیده اند: هیچ کس بالاتر از محرم به مصلحت سپاهان نمی اندیشد. باوری که مسلما هضم آن برای افکار کوچکی چون شما که مشغول بازی اعداد چهار و شش و هشتتان در مسابقات بین محله ای تهران در دهه های 40 و 50 هستید مقدور نیست و بهتر است با فاصله گرفتن از مسائل درون خانوادگی سپاهان به ادامه کری خوانی عددی با هم رده های خود بپردازید...
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها