X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

26 شهریور 1394, 09:34
کد خبر: 11783
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 12

همه چیز فوتبال اصفهان جور است؛

در اصفهان نه ورزشگاه داریم، نه واحد سیار!

در اصفهان نه ورزشگاه داریم، نه واحد سیار! در اصفهان نه ورزشگاه داریم، نه واحد سیار!
اگر سالی یک آجر هم در ورزشگاه نقش جهان بر روی آجر دیگر گذاشته شده بود، امروز حداقل سپاهان می توانست بازی های کم جنجال تری را در این ورزشگاه برگزار کند.
به گزارش طوفان زرد به نقل از میدان نیوز، هرچند که مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی با کسب دو برد ارزشمند توسط نمایندگان فوتبال اصفهان به پایان رسید و تیم های سپاهان و ذوب‌آهن از امروز به فکر صعود به مراحل پایانی هستند اما برگزاری تقریبا همزمان این دو بازی یک نکته منفی را در کارنامه ورزش اصفهان ثبت کرد که جای تامل بیشتری دارد.
از یک طرف ازدحام تماشاگران سپاهان در مجموعه صفائیه که ظرفیتی نزدیک به ۱۰۰۰ نفر را در خودش جای می‌دهد کار را به مرحله‌ای رساند که بازیکنان در شرایطی عجیب و غریب و از بین تونل تماشاگران راهی میدان مسابقه شدند و همین شلوغی در نهایت کار را به جروبحث لفظی تعدادی از هواداران با عوامل یکی از دوربین‌های تلویوزیونی هم کشاند.
سپاهان امروز با کسب پنج عنوان قهرمانی در جریان رقابتهای لیگ برتر و ۴ مقام قهرمانی در جریان بازی های جام حذفی یکی از پرافتخارترین تیم های ایرانی در طی ۱۵ سال اخیر است و شاید نداشتن یک ورزشگاه با امکانات از جانب این تیم کمی خنده دار باشد.
البته یک سوی پیکان انتقاد به سوی مسئولان باشگاه سپاهان گرفته شده که سالی ۳۰ میلیارد تومان در فوتبال بزرگسالان و آکادمی های پایه خودشان هزینه می کنند، بعد به جای تجهیز زمین چمن مجموعه صفائیه و استفاده از آن در موقعیتهای اینچنینی به فکر خرید بازیکنان خارجی گرانقیمت هستند.
همان پولی که در سال گذشته بابت انتقال بازیکن بی کیفیتی مثل مارسیو پسوس داده شد و هیچ ثمری هم نداشت می توانست حداقل امکانات را برای زمین چمن و رختکن های مجموعه صفائیه فراهم کند تا این حواشی در یک بازی معمولی جام حذفی ایجاد نشود.
البته انتقاد دوم را هم باید به مسئولان ورزش استان وارد کرد که از ۲۰ سال قبل تا به امروز هنوز نتوانسته اند ورزشگاه نقش جهان را آماده بهره برداری کنند و بعد پرافتخارترین تیم ایران در طی این سالها مجبور است بازی خودش را در یک ورزشگاه غیر استاندارد و دور از مرکز شهر برگزار کند.
اگر سالی یک آجر هم در ورزشگاه نقش جهان بر روی آجر دیگر گذاشته شده بود امروز حداقل سپاهان می توانست بازی های کم دردسری مثل همین رقابت جام حذفی را در ورزشگاه نقش جهان برگزار کند تا این همه داستان و جنجال به وجود نیاید.
اما مورد دوم هم مربوط به عدم پخش مستقیم تلویزیونی هر دو مسابقه است که باعث شد انتقادات زیادی به صدا و سیمای مرکز اصفهان وارد شود.
این درست است که مجموعه صفائیه از لحاظ محل استقرار دوربین ها و بقیه امکانات لازم شرایط مناسبی نداشت و بازی سپاهان هم به همین خاطر پخش نشد اما پخش نشدن بازی ذوب‌آهن توهین به مخاطبانی بود که در انتظار دیدن بازی تیمشان نشسته بودند.
اینکه باشگاه ذوب آهن حاضر نشده باشد مبلغ درخواستی صداوسیما برای پخش این بازی را تامین کند یک موضوع جداگانه است ولی عدم حضور عوامل صداوسیمای اصفهان در ورزشگاه فولادشهر هم موضوع دیگری است که مطمئنا جا برای بحث بسیار دارد.
البته یکی از همکاران رسانه ای به این موضع اشاره کرد که صداوسیما برای اینکه صدای اعتراض سپاهان بلند نشود بازی تیم همشهری را هم پخش نکرده تا به عدالت در مورد دو طرف برخورد کرده باشد ولی این هم از اتفاقاتی است که فقط در فوتبال اصفهان به وقوع می پیوندد و در استانی که هر دو تیم فوتبالش در سال گذشته قهرمان فوتبال ایران شده اند آنقدر امکانات وجود ندارد که بازی سپاهان باید در یک ورزشگاه کوچک برگزار شود و صدا و سیمای استان هم زحمت پخش مستقیم یکی از این دو مسابقه را به خودش نمی‌دهد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها