X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

26 مهر 1394, 22:35
کد خبر: 12328
خبرنگار: ariamehr2500
نظرات: 8

پرونده 2 برزیلی سپاهان در دادگاه

نامه 83 صفحه‌ای فیفا به سپاهان چه بود؟

نامه 83 صفحه‌ای فیفا به سپاهان چه بود؟ نامه 83 صفحه‌ای فیفا به سپاهان چه بود؟
اگرچه فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در یک نامه حقوقی رسیدگی به پرونده دو بازیکن برزیلی را در دادگاه عالی ورزش جایز ندانسته اما این پرونده در سوئیس مورد رسیدگی قرار می‌ گیرد.

در حالی که اعلام شد فیفا تلاش های تیم حقوقی باشگاه سپاهان برای رسیدگی به پرونده دو بازیکن برزیلی این باشگاه را رد کرده است، اما این پرونده در دادگاه عالی ورزش مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. فیفا در نامه ای 83 صفحه ای در پاسخ به شکواییه سپاهان به آنها اعلام کرده با توجه به اینکه رأیی درباره موضوع این 2 بازیکن برزیلی صادر نشده، این مساله نباید در دادگاه عالی ورزش که داور بین معترضین به تصمیمات فیفاست مورد بررسی قرار بگیرد. فیفا، در این نامه تاکید کرده باشگاه در عقد قرارداد با این دو بازیکن مرتکب اشتباه شده و دلیلی برای رسیدگی به ادعای سپاهان وجود ندارد اما سپاهان با ادامه اصرار خود سرانجام رای مثبت دادگاه عالی ورزش را برای رسیدگی به این پرونده به دست آورده است.

بنابر اخبار رسیده یک داور انگلیسی و یک داور کاستاریکایی به سرداوری یک قاضی از سوی دادگاه عالی ورزش، شکایت سپاهان از فیفا در پرونده لئاندرو پادووانی و لوسیانو پریرا را مورد بررسی قرار خواهند داد و اگر سپاهان برنده این دعوی بشود، مبلغ 80 هزار دلار (به صورت روزشمار) خسارت نیز از فیفا دریافت خواهد کرد. این دو بازیکن بنابر بندی در قوانین نقل و انتقالات فیفا که قرارداد چند باره قرضی را مجاز نمی‌ داند، از بازی در سپاهان محروم شده اند اما باشگاه سپاهان به این موضوع اعتراض کرده و خواستار بازگرداندن آنها به تمرین است. استناد آنها به بخش‌نامه ای است که از سوی فیفا در اسفند 93 منتشر شده و «تاکید دارد که اشتباهات در درخواست آی تی سی باید با توبیخ، اخطار و یا حداکثر جریمه نقدی روبه‌رو شده نه اینکه درخواست آی تی سی رد شود.»

باتوجه به نیاز مبرم سپاهان به این دو بازیکن، رسیدگی به این دعوی ادامه خواهد داشت اگرچه شانس سپاهان خیلی هم بالا نیست. این مساله شبیه به موضوع انتقال آردا توران به بارسلوناست که فیفا آن را برخلاف قوانین خود می‌ داند اما باشگاه بارسلونا تا به حال 5 بار برای مطرح شدن این پرونده در دادگاه عالی ورزش (CAS) تلاش کرده است. استدلال بارسلونا، نیاز این باشگاه به حضور این بازیکن مشهور ترک است.
نکته اینکه سپاهان حتی اگر برنده این دعوی نشود، پادووانی و پریرا را در فهرست خود حفظ خواهد کرد. باشگاه سپاهان در صورت پرداخت هزینه دادرسی این پرونده را در دادگاه عالی ورزش ادامه خواهد داد و فیفا نیز 20 روز فرصت دارد تا دفاع آخر خود را ارائه نماید.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها