X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 آبان 1394, 17:36
کد خبر: 12625
خبرنگار: niloofar
نظرات: 10

بررسی تغییرات نیمکت سپاهان در گفت‌وگو با حسین چرخابی:

تساوی سپاهان چه ربطی به خوروش داشت؟

تساوی سپاهان چه ربطی به خوروش داشت؟ تساوی سپاهان چه ربطی به خوروش داشت؟
حسین چرخابی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون قطع همکاری حسین فرکی با باشگاه سپاهان اظهار کرد: همان طور که بارها گفته‌ام فوتبال ایران حرفه‌ای نیست و همه چیز آن غیر استاندارد است.

وی با بیان اینکه پست آقای خوروش سرپرست تیم است که رابط بین باشگاه و کادر فنی و بازیکنان هستند ادامه داد: وی نباید هیچ دخالتی در امر دیگر از جمله آوردن بازیکنان و نقل و انتقالات آن‌ها داشته باشد و این بدین معنی است که وی هیچ دخالتی ندارد و فقط رابط باشگاه است اما من نمی‌دانم مساوی مقابل استقلال اهواز چه ربطی به او داشت که استعفا داد؟

این کارشناس فوتبال در ادامه بار دیگر با تأکید بر عدم حرفه‌ای بودن فوتبال ایران تأکید کرد: آقای فرکی با توافق از باشگاه جدا شدند، این در حالی است که در 48 ساعت گذشته مسئولان باشگاه از وی حمایت می‌کردند و تعجب من این است که در این مدت چه طور تفکر عوض شده است؟

چرخابی افزود: کسانی که تصمیم‌گیری می‌کنند و مربیان را در فوتبال عزل و نصب می‌کنند آیا از اهل فوتبال هم بهره می‌برند یا خیر؟ اگر از کارشناسان و پیشکسوتان خود باشگاه استفاده می‌کنند، این تصمیم منطقی است اما در غیر این صورت باید منتظر تغییرات دیگری نیز در این تیم باشیم.

چرخابی تاکید کرد: گروهی که با ورزش و فوتبال آشنا نیستند، بهتر است در جلساتشان از پیشکسوتان و اهالی ورزش استفاده کنند و در تصمیماتشان نظرات آن‌ها را هم دخیل کنند و این بر می‌گردد به صحبت ابتدایی من که بارها بر آن تأکید داشته‌ام و آن اینکه فوتبال ما حرفه‌ای نیست و هر آن باید منتظر این تصمیمات باشیم.

* سپاهان زیبا بازی نمی‌کرد

وی در ادامه گفت: استقلال اهواز تیمی بود که برای لیگ دو بسته شده بود ؛ یکی از نکات منفی این فوتبال خریدوفروش باشگاه‌ها است که در عرض بیست‌ و چهار ساعت استقلال اهواز لیگ برتری می‌شود.

سرمربی سابق سپاهان نوین با بیان اینکه سپاهان برای کسب یک پیروزی پر گل راهی اهواز شده بود، یادآور شد: از آنجایی که فوتبال اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و همان طور که آقای فرکی گفت آن روی بد فوتبال نصیب سپاهان شده بود و موقعیت‌هایشان نیز گل نشد؛ در دقایق پایانی روی یک پنالتی بازی به تساوی کشیده شد البته ناگفته نماند که هفته‌های قبل من درباره‌ی بد بازی کردن سپاهان تذکر داده بودم و سپاهان چند هفته‌ای است علیرغم اینکه موقعیت‌هایش گل نمی‌شود زیبا هم ‌بازی نمی‌کند.

وی درباره‌ علت قطع همکاری فرکی با باشگاه ادامه داد: آقای فرکی در این شرایط احساس کرد که دیگر نمی‌تواند با باشگاه همکاری کند؛ باشگاه هم از این احساس آقای فرکی استقبال کرد و طرفین به توافق رسیدند اما باز هم می‌گویم اگر اصل کار که همان حرفه‌ای بودن است را درست نکنند نمی‌توانند موفق باشند.

چرخابی درباره‌ معیار حرفه‌ای بودن در این تصمیم گفت: حرفه‌ای بودن در این موضوع همان استفاده کردن از اهالی فوتبال و کارشناسان و پیشکسوتان خود باشگاه است که اگر این اتفاق رخ ندهد باز هم باید منتظر تغییرات در این تیم باشیم.

*تساوی برای استقلال اهواز قابل قبول نیست

این کارشناس فوتبال ادامه داد: در موفقیت یک تیم تمامی عوامل دخیل هستند و از طرف دیگر در باخت یک تیم نیز همین‌گونه است و نمی‌توان باخت را به گردن یک نفر انداخت اما تا زمانی که سپاهان با استقلال اهواز بازی نکرده بود می‌توانستیم بگوییم نبودن شیمبا و پادووانی، رفتن حاج صفی، مصدومیت غفوری و موارد دیگر مؤثر است.

وی ادامه داد: اما باید قبول کنیم که تمامی نفرات سپاهان از بازیکنان استقلال اهواز بالاتر بودند و حتی نفر بیست و پنجم سپاهان از نفر اول این تیم بالاتر بود و سپاهان با این تیم مساوی کرده است و اگر قبلاً تقصیر نتایج ضعیف را بر گردن رفتن حاج صفی و نبودن دو بازیکن برزیلی و مصدومیت غفوری و مشکلات محرم و ... می‌انداختیم، این نتیجه را نمی‌توان گردن عامل دیگری بیندازیم.

چرخابی با بیان اینکه در کسب این نتیجه کادر فنی هم مقصر است افزود: من هنوز متوجه نشده‌ام که آیا بازیکنانی که از تیم‌های پایه سپاهان می‌آیند قوی هستند یا خیر؟ در حالی‌که تمامی مسئولین باشگاه بر این باور هستند که سازندگی خوبی دارند و تیم‌های پایه‌ قوی دارند.

وی ادامه داد: شما چوپانی را به یاد دارید و یا امیرحسین کریمی و حتی مرادمند که اگر بازیکنان خوبی بودند چرا سر از تیم‌های دیگر درآوردند؟ پس به نظر من این یک شعار است که تیم‌های پایه به تیم بزرگ‌سالان بازیکن می‌دهند.

این کارشناس فوتبال در پایان تصریح کرد: تیم سپاهان متشکل از ده - چهارده بازیکن آماده بوده است که هر کدام دچار مشکل می‌شود سپاهان را ضعیف می‌کردند و هیچ جانشینی برای آن‌ها نبوده است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها