X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

16 آبان 1394, 09:33
کد خبر: 12755
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 5

یک دربی واقعی

نیمه‌نهایی تمام اصفهانی‌ِ جام حذفی

نیمه‌نهایی تمام اصفهانی‌ِ جام حذفی نیمه‌نهایی تمام اصفهانی‌ِ جام حذفی
دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان با پیروزی در بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، حال به نیمه‌نهایی این مسابقات راه پیدا کردند تا یک نیمه‌نهایی تمام اصفهانی در مسابقات جام حذفی را رقم زنند.
به گزارش طوفان زرد به نقل از تسنیم، دو تیم فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان با درخشش در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور، به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه یافتند.

سپاهان و ذوب‌آهن در حالی همزمان راهی این مرحله شده بودند که در سال‌های گذشته، حضور همزمان این دو تیم در مرحله نیمه نهایی در حالت ابهام قرار داشت اما با قهرمانی فصل گذشته ذوب‌آهن در جام حذفی، این رقابت‌ها بار دیگر به نصف‌جهان روی خوش نشان داد.

مدافع عنوان قهرمانی و درخشش در جام حذفی
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان، قهرمان فصل گذشته رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور، امسال نیز به دنبال درخشش در مسابقات جام حذفی بود و این موضوع از ابتدای مسابقات به چشم آمد.
سبزپوشان اصفهانی در شرایطی که فصل گذشته قهرمانی مسابقات جام حذفی را به دست آورده بودند، تلاش کردند که امسال نیز درخشش ویژه‌ای داشته باشند و در این راه، برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت دادند.
این تیم اصفهانی امسال بر خلاف فصل گذشته، از ابتدا در لیگ برتر نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت، به طوری که در حال حاضر در جایگاه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفته است.

پیروزی‌های کم گل اما مثمر ثمر
ذوب‌آهن در مسابقات جام حذفی، کار خود را با پیروزی مقابل بادران تهران آغاز کرد و توانست در گام نخست، با نتیجه دو بر یک، مقابل این تیم کم نام و نشان به پیروزی برسد.
این تیم اصفهانی رفته رفته در مسابقات عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت و این موضوع، در مسابقات جام حذفی فوتبال نیز به چشم آمد.
شاگردان گل‌محمدی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور اما، به مصاف یک تیم لیگ برتری رفتند و تلاش کردند که در دیدار مقابل گسترش فولاد تبریز، پیروزی را ازآن خود کنند.
اگرچه این تیم سبزپوش در دیدار خارج از خانه مقابل گسترش‌فولاد تبریز، نتوانست با تعداد گل‌های زیادی به پیروزی برسد اما کسب پیروزی یک بر صفر برای این تیم کافی بود تا این تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شود.

دیدار یک چهارم نهایی پرحاشیه و زیبا
دو پیروزی ذوب‌آهن مقابل بادران و گسترش‌فولاد، این تیم اصفهانی را راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کرد تا در نهایت رقابت سنگینی بین ذوب‌آهن و پرسپولیس تهران برقرار شود.
ذوب‌آهن در دیدار حذفی مقابل پرسپولیس تلاش داشت که همچون بازی‌های اخیر خود مقابل این تیم، پیروزی را ازآن خود کند و با این هدف، چهارشنبه گذشته راهی این مسابقه شد.
سبزپوشان اصفهانی تا پیش از این دیدار، در سه بازی متوالی مقابل پرسپولیس تهران به پیروزی رسیده بودند و روز چهارشنبه گذشته در یک دیدار پرحاشیه و پر از حرف و حدیث، توانستند با گل‌های تبریزی و شکاری، پیروزی را به دست آورند.
اگرچه داور این مسابقه با اخراج دروازه‌بان پرسپولیس، این تیم سرخ‌پوش تهرانی را ده نفره کرد اما در نهایت، این تیم سبزپوش بود که به عنوان پیروز دیدار مقابل پرسپولیس، راهی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی شد.

پیروزی‌های پرگل سپاهان در دیدارهای ابتدایی
از سوی دیگر، سپاهان، دیگر نماینده اصفهان در مسابقات جام حذفی، بر خلاف ذوب‌آهن، از ابتدای مسابقات، قدم‌های محکمی در جام حذفی برداشت و کار خود را با پیروزی‌های پرگل آغاز کرد.
طلایی‌پوشان اصفهان در نخستین دیدار خود مقابل سفیر قزوین، با 4 گل به پیروزی رسیدند تا نشان دهند که علاوه بر مسابقات لیگ برتر، جام حذفی نیز برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
سپاهان در شرایطی این پیروزی را به دست آورد که در لیگ برتر نیز درخشش ویژه‌ای از خود به نمایش گذاشته بود و صدر جدول را در اختیار خود گرفته بود.
تیم اصفهانی در مرحله یک هشتم نهایی نیز مقابل کارای شیراز، یک پیروزی سه بر یک به دست آورد تا همچنان بر ادعای خود برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر، پایبند باشد.
طلایی‌پوشان اصفهان با پشتوانه‌ای قوی، راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند، هرچند که در این مرحله، شرایط چندان مناسبی بر اردوی این تیم، حاکم نبود.

برد سخت سپاهان در غیاب سرمربی
سپاهان روز پنجشنبه اما در شرایطی با راه‌آهن تهران دیدار کرد که اتفاقات صورت گرفته در هفته‌های گذشته، حاشیه‌های رخ داده و البته عملکرد ضعیف این تیم در لیگ برتر، همه و همه، شرایط آن را تحت تأثیر قرار داده بود.
در واقع این تیم اصفهانی با بحران‌های بسیاری قدم به دیدار با راه‌آهن تهران گذاشت و با توجه به جدایی حسین فرکی، سرمربی تیم از جمع طلایی‌پوشان، این تیم در غیاب سرمربی با راه‌آهن بازی می‌کرد.
طلایی‌پوشان اصفهان اما با هدایت محرم نویدکیا، بالاخره در وقت‌های اضافه و با دو گلی که بازیکنانش به ثمر رساندند، پیروزی را به خود اختصاص دادند تا این بار در مسابقات جام حذفی، تا مرحله نیمه‌نهایی پیش روند.

یک نیمه‌نهایی تمام اصفهانی
حال سپاهان و ذوب‌آهن، نمایندگان اصفهان باید در دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی با یکدیگر بازی کنند، رقابتی سخت که برنده آن، به فینال جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور راه می‌یابد.
ذوب‌آهن که با آرامش بسیار در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده و در جام حذفی نیز تجربه قهرمانی دارد، به دنبال آن است که با پشت سر گذاشتن رقیب سنتی‌اش، فینالیست رقابت‌ها لقب گیرد.

از سوی دیگر اما، سپاهان که در ماه‌های گذشته با بحران‌ها و حاشیه‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرده، تلاش می‌کند که این بار در شهرآورد اصفهان به یک پیروزی معقول دست یابد تا با صعود به فینال مسابقات، بخش عمده‌ای از بحران‌های خود را کاهش دهد.
فوتبال اصفهان که در سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌های مختلفی همراه بوده، حال، حضور دو تیم خود را به صورت همزمان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی تجربه می‌کند و باید دید در نهایت، کدام یک از این تیم‌های اصفهانی، فینالیست رقابت‌ها لقب می‌گیرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها