X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 بهمن 1391, 17:12
کد خبر: 1309
خبرنگار: عشق قمیشی
نظرات: 3

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال / فرار از چنگ محمود خان

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال / فرار از چنگ محمود خان هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال / فرار از چنگ محمود خان







هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، دیدار تیم‌های فجرسپاسی و سپاهان
ورزشگاه: دستغیب شیراز
تماشاگر: حدود هزار نفر
اخطارها: جابر انصاری، سعید قزل گچلی، محمد آفند، محمدرضا حسینی و جلال الدین علی محمدی از فجرسپاسی، محرم نویدکیا و محمدرضا خلعتبری از سپاهان
فجرسپاسی: محمد صالح خلیل آزاد، خالد شفیعی، سعيد قزل‌گچلي، حسین کاظمی، محمد آفند، مجتبی ترشیز(۶۱- محمدرضا حسینی)، جلال‌الدين علي محمدي، علیرضا جلیلی، محمد مهدی نظری، جابر انصاری و حمید جوکار(۸۴- هادی ایمانی).
سرمربی: محمود یاوری
سپاهان: شهاب گردان، میلان سوشاک، مهدی جعفرپور، فرشید طالبی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، امین جهان عالیان(۷۹- رادومیر جالوویچ)، محرم نویدکیا، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری و محمد غلامی(۸۸- احمد جمشیدیان).
سرمربی: زلاتکو کرانچار
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: مصطفی فراهانی - مهدی عالیقدر، داور چهارم: جواد شرفی
ناظر: زاهد بحرینی
شرح بازی:
فجرسپاسی شیراز و سپاهان اصفهان در حالی به مصاف یکدیگر ‌رفتند که هر دو هفته گذشته بازی‌هایشان را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و همچنین گلی نیز دریافت نکرده بودند.
این دیدار که با تصمیم عجیب فدراسیون به یکباره نیم ساعت زودتر و از ساعت ۱۵ آغاز شد در نیمه اول چندان چنگی به دل نزد و تیم‌ها فوتبالی بدون ایجاد موقعیت ارائه دادند.
البته وزش باد و چمن مصنوعی ورزشگاه دستغیب هم در ارائه این بازی نه چندان دلچسب در نیمه نخست تأثیرگذار بود خصوصاً اینکه در اواخر نیمه نخست وزش باد با باران هم همراه شد و باعث شد شرایط بسیار بدی برای تماشاگران مسابقه به وجود بیاید.
آنچه که در نیمه نخست بیشتر به چشم می‌آمد پرتاب‌های بلند اوت توسط حاج صفی از سپاهان و شفیعی از فجرسپاسی بود و موقعیت‌های نصفه و نیمه دو تیم از این پرتاب‌ها به دست می‌آمد.
در نیمه دوم اما با بهبود شرایط آب و هوایی دو تیم راحت‌تر توانستند بازی روی زمین خود را به نمایش بگذارند. تیم فجرسپاسی نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و فشار زیادی را روی دروازه سفید پوشان سپاهان وارد کرد البته سپاهان نیز به لطف جلو کشیدن یاران تیم میزبان ضد حمله‌های خطرناکی روی دروازه فجرسپاسی ترتیب ‌داد.
پس از اینکه فجرسپاسی در ۲۰ دقیقه نخست نیمه اول فشار بیشتری روی دروازه سپاهان آورد نوبت سپاهان بود که برای به ثمر رساندن گل برتری بر روی دروازه تیم میزبان فشار بیاورد اما این حملات چندان زهر دار نبود زیرا میل هجومی تیم یاوری مانع این شد تا سپاهان به طور کامل روی دروازه فجرسپاسی خیمه بزند.
نکته قابل توجه میل دو مربی به پیروزی بود زیرا تعویض‌های هر دو مربی یعنی کرانچار و یاوری هجومی بود.
در هر صورت بازی در نیمه دوم هرچند زیباتر و پرموقعیت تر از نیمه اول بود اما گلی در پی نداشت تا هر دو تیم به یک امتیاز دست یابند.
دقایق حساس:
دقیقه ۳۱- شوت محکم حاج صفی در آستانه دروازه به سعید غزل خورد و توپ برگشتی هم توسط طالبی ارسال شد اما باز هم بلاک شد تا سپاهان از این موقعیت سودی نبرد.
دقیقه ۵۵- شوت جوکار از پشت محوطه جریمه سپاهان به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۶۱- ارسال کرنر بازیکنان فجرسپاسی با ضربه سر خطرناک انصاری همراه شد که با اختلاف کمی نسبت به دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه ۶۵- تعارف بیجای مدافعان سپاهان باعث شد علی محمدی توپ را بدزدد و با گردان تک به تک شود اما ضربه ای که به سمت دروازه زد با واکنش فوق العاده گردان دفع شد تا حساسترین موقعیت بازی برای فجر از دست رود.
دقیقه ۶۸- پاس در عرض غلامی و شوت ابراهیمی از پشت محوطه جریمه توسط دروازه بان فجرسپاسی در دو مرحله مهار شد.
دقیقه ۹۰+۱- ارسال زمینی مهدی نظری با ضربه حسینی در دهانه دروازه همراه شد که باز هم گردان با واکنشی فوق العاده مانع ورود توپ به درون دروازه شد.
اتفاق ویژه: درخشش شهاب گردان درون دروازه سپاهان با سومین کلین شیت پیاپی او همراه بود. حالا کرانچار می‌تواند به عملکرد دفاعی تیمش در نیم فصل دوم امیدوار باشد خصوصاً اینکه زوج طالبی- سوشاک در دفاع سپاهان نیز به خوبی جواب داد.
بهترین بازیکن:
شهاب گردان با دو سیو فوق العاده مانع شکست سپاهان در این بازی شد. او بدون شک بهترین بازیکن میدان بود هرچند نباید از بازی خوب طالبی و میلان سوشاک در قلب دفاع چشم پوشی کنیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها