X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

2 آذر 1394, 13:29
کد خبر: 13145
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 4

پنجاه و پنجمین شهرآورد اصفهان

چرا شهرآورد این بار جذاب‌تر است؟

چرا شهرآورد این بار جذاب‌تر است؟ چرا شهرآورد این بار جذاب‌تر است؟
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، شهرآورد تحت هر شرایطی و به خودی خود یک مسابقه خاص و متمایز است. با این حال، دلایلی وجود دارد که به نوبه خود به جذابیت‌های پنجاه و پنجمین شهرآورد اصفهان در قیاس با با دیدارهای قبلی ذوب‌آهن و سپاهان می‌افزاید. در زیر این دلایل را مرور می‌کنیم:

نیمه‌نهایی سوپرجام‌گونه
ذوب‌آهن مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی است. از این رو، همه هم و غم سبزپوشان اصفهانی این است که از عنوان سال گذشته خود دفاع کنند. شاگردان یحیی گل‌محمدی اصلاً دوست ندارند تا کمتر از 6 ماه پس از فتح این جام با کنار رفتن از گردونه مسابقات در دوره جدید این رقابتها عنوان قهرمان جام حذفی را خیلی زود از دست بدهند. فعلاً جدی‌ترین تهدیدگر آنها تیم همشهری است که از قضا مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر به حساب می‌آید و همین وضعیت این دیدار فوق‌حساس را در آن واحد به یک نوع سوپرجام شبیه کرده است.

شهرآورد تک حذفی
دومین شهرآورد اصفهان در فصل جاری از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برگزار می‌شود و این بدان معناست که این مسابقه باید حتماً برنده داشته باشد و تیم برنده با راهیابی به فینال در یک قدمی کسب جام قرار می‌گیرد. در مقابل دست تیم بازنده از یکی از جام‌های فصل کوتاه خواهد شد. این وضعیت را مقایسه کنید با دیدار دو تیم در هفته دوم لیگ پانزدهم که هرچند آن هم به نوعی سوپرجام غیررسمی فوتبال ایران به حساب می‌آمد اما برنده شدن در آن برای سپاهان تنها به معنای افزایش اندوخته امتیازی به اندازه سه امتیاز بود و برای ذوب‌آهن هم با آن باخت نه تنها دنیا به آخر نرسید که روند خوب این تیم از آن به بعد شروع شد.

محرم نویدکیا
این مسابقه دقیقاً چهل روز پس از بازگشت کاپیتان سپاهان به تمرینات این تیم برگزار می‌شود. محرم نویدکیا در پنجاه و چهارمین شهرآورد اصفهان حضور نداشت و در دوران قهر به سر می‌برد. محرم که به جمع طلایی‌پوشان بازگشته فعلاً هیچ مصدومیتی ندارد و در صورت صلاحدید استیماچ می‌تواند از ابتدا برای سپاهان به میدان رود. حضور بازیکنی مثل نویدکیا به طور قطع تنور شهرآورد را گرم‌تر خواهد کرد به خصوص که در طرف مقابل هم کاپیتان‌های اول و دوم ذوب‌آهن قرار دارند یعنی به احتمال قریب به یقین در شهرآورد پیش رو هم مهدی رجب‌زاده هست و هم قاسم حدادی‌فر که هر دو بازیکن هم این روزها در اوج آمادگی قرار داشته و تقابل آنها با کاپیتان‌ سپاهان قطعاً به جذابیت‌های مسابقه خواهد افزود.

ایگور استیماچ
تغییرات اخیر در کادر فنی سپاهان یکی از عواملی به حساب می‌آید که به جذابیت شهرآورد بیش از پیش افزوده است. البته از جدایی حسین فرکی از سپاهان بیش از چهار هفته می‌گذرد. با این حال، در این فاصله به نسبت طولانی سپاهان تنها دو مسابقه رسمی یکی در جام حذفی و دیگری در لیگ برتر پشت سر گذاشته که اولی با هدایت کادر فنی موقت این تیم بود و دومی با حضور سرمربی جدید. ایگور استیماچ جمعه گذشته اولین بازی خود را به عنوان سرمربی سپاهان پشت سر گذاشت. اولین حضور او روی نیمکت با پایان بحران شش هفته‌ای سپاهان در لیگ برتر همراه شد. باید دید دومین مسابقه هم به کام استیماچ و شاگردان خواهد بود یا شاگردان یحیی گل‌محمدی خیلی زود به روزهای خوش مرد کروات در اصفهان پایان می‌دهند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها