X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

7 آذر 1394, 09:56
کد خبر: 13249
خبرنگار: niloofar
نظرات: 1

نمره‌های کیکر برایم مهم نیست

حاج‌صفی: در سپاهان دوبرابرِ آلمان پول می‌گرفتم

حاج‌صفی: در سپاهان دوبرابرِ آلمان پول می‌گرفتم حاج‌صفی: در سپاهان دوبرابرِ آلمان پول می‌گرفتم
احسان حاج‌صفی بعد از هفته پنجم لیگ برتر، فوتبال ایران را به مقصد آلمان ترک کرد تا در فوتبال اروپا دنبال آرزوهای جدید فوتبالی‌اش باشد. او می‌خواهد سال بعد در دسته اول بوندس‌لیگا یا یک لیگ معتبر اروپایی بازی کند و رسیدن به این هدف را دور از دسترس نمی‌داند.
ابتدا از مشکلی که قبل از بازی با گوام برایت به وجود آمد شروع کنیم. مشکل ویزای تو چه بود؟
وقتی از هند برگشتیم تیم ملی در دبی ماند تا اعضای تیم ملی کارهای گرفتن ویزای گوام را انجام دهند. من اما به آلمان رفتم تا از طریق این کشور اقدام کنم. متاسفانه بی‌جهت به کارت پایان خدمت من گیردادند. شاید اگر گرفتن ویزا به صورت گروهی بود این مشکل ایجاد نمی‌شد. باید ویزای من ترجمه می‌شد، سپس به آلمان فرستاده می‌شد و از آنجا باید به آمریکا می‌رفت و این موضوع یک ماه یا بیشتر زمان می‌برد. واقعا بی‌جهت به من ویزا ندادند.

فکر می‌کنی ایران به جام جهانی روسیه صعود کند؟
کار ما برای رفتن به جام جهانی سخت‌تر از دوره قبل است. تیم ملی خیلی جوان شده و این تیم باید از هر لحاظ مورد حمایت قرار بگیرد. امیدواریم کی‌روش همراه ما باشد که با داشتن این مربی می‌توانیم به جام جهانی روسیه برویم.

در مورد وضعیت خودت در فرانکفورت صحبت کن. مثل اینکه در بازی این هفته مقابل دوسلدورف به دلیل محرومیت غایب هستی؟
در بازی قبلی فکر می‌کنم در دقیقه77 بود که داور مسابقه یکی از بازیکنان حریف را اخراج کرد. بعد از آن داور منتظر بود تا یکی از بازیکنان ما کاری انجام دهد تا به نوعی یکی از نفرات فرانکفورت را اخراج کند. من مشکلی با کارت زرد اولی که گرفتم نداشتم اما کارت زرد دوم من اصلا درست نبود. دوست من بازی را دیده بود، او به من گفت که بعد از بازی صحنه‌های داوری این مسابقه کارشناسی شد و خطای من به هیچ عنوان کارت زرد نداشت. اخراج من ناحق بود.

از انتخاب فرانکفورت راضی هستی؟
هدفم این است که یک سال خوب داشته باشم و بعد از آن بتوانم به بوندس‌لیگای یک یا کشور دیگری بروم که شرایط بهتری داشته باشد. قرارداد سال دوم من طوری است که می‌توانم با دادن پول آزاد شوم.

آیا از لحاظ مالی هم قرارداد خوبی امضا کردی؟
وقتی به اینجا آمدم قید همه چیز را زدم. اینجا حتی نصف سپاهان هم پول نگرفتم. خیلی‌ها فکر می‌کنند چند صدهزار یورو پول گرفتم، در صورتی که این‌طور نیست. من 40درصد هم باید مالیات بدهم و در واقع چیزی گیرم نمی‌آید. من قید پول را زدم چون هدف‌های بزرگتری دارم و این ضرر مالی در آینده قابل جبران است.

آیا با نمره‌های نشریه معتبر کیکر که خیلی سختگیرانه است کنار آمده‌ای؟
من نمی‌دانم آنها بر چه اساسی نمره می‌دهند ولی زیاد به برایم مهم نیست. این موضوع چندان برایم مهم نیست. من سعی می‌کنم همیشه بهترین عملکرد را داشته باشم و نظر کادر فنی برایم مهم است. معمولا مدافعان زیاد نمرات خوب نمی‌گیرند و این مهاجمان و هافبک‌ها هستند که معمولا می‌توانند نمرات خوب بگیرند. حتی دروازه‌بان‌ها هم می‌توانند نمرات خوب بگیرند ولی این قضیه برای مدافعان فرق دارد.

ارتباطت با هواداران فرانکفورت چطور است؟
راستش را بخواهید ارتباط خاصی با آنها ندارم. استادیوم ما زیاد بزرگ نیست ولی هواداران برای تشویق تیم به ورزشگاه می‌آیند. با این حال این‌طور نیست که ارتباط خاصی وجود داشته باشد.

از صبح تا شب برنامه‌ات در فرانکفورت چطور پیش می‌رود؟
ما معمولا ساعت10 یا 11صبح تمرین داریم و سپس در کلاس زبان آلمانی شرکت می‌کنیم. معمولا7 به خانه برمی‌گردم و کار خاصی ندارم.


زبان آلمانی را تا چه حد یاد گرفتی؟
واقعا زبان سختی است و فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها بتوانم آن را یاد بگیرم.

نتایج سپاهان را دنبال می‌کنی، آیا فکر می‌کردی بعد از رفتن تو این تیم به یکباره افت کند؟
به هیچ وجه فکر نمی‌کردم سپاهان با این وضعیت مواجه شود. این در حالی است که سپاهان هیچ وقت به یک بازیکن متکی نبوده است. نمی‌دانم چرا بعد از رفتن من آن شرایط به وجود آمد و سپاهان افت کرد. امیدوارم این تیم به روزهای خوبش برسد تا من هم در از موفقیت‌هایش خوشحال شوم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها