X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

11 بهمن 1391, 17:04
کد خبر: 1329
خبرنگار: عشق قمیشی
نظرات: 4

جوابیه اصفهانیان در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل سپاهان: مگر مسائلی که درباره تاج گفتید را رسانه‌ای کردم!

جوابیه اصفهانیان در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل سپاهان: مگر مسائلی که درباره تاج گفتید را رسانه‌ای کردم! جوابیه اصفهانیان در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل سپاهان: مگر مسائلی که درباره تاج گفتید را رسانه‌ای کردم!






روز گذشته علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با فارس اعتراض‌هایی نسبت به داوری در لیگ برتر انجام داد. فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران امروز در واکنش به این صحبت‌ها جوابیه‌ای به فارس ارسال کرد. در این جوابیه آمده است:

در ابتدا باید بگویم که بیشتر اعتراضات به داوری مربوط به تیم های بالای جدول که برای قهرمانی رقابت می‌کنند، است و یا تیم‌های انتهای جدول که برای ماندن در مسابقات لیگ برتر تلاش می‌کنند، اما در خصوص مصاحبه مدیرعامل سپاهان در مورد داوری هفته گذشته لیگ برتر، لازم است به برخی از ابهامات پاسخ داده شود که از آن جمله می توان به سوال ایشان در مورد دیدن بازی است که باید بگویم، در زمان برگزاری این دیدار در راه تهران بودم و اصلا نمی‌توانستم بازی تیم سپاهان را ببینم و البته اگر هم امکان دیدن مسابقات از تلویزیون وجود داشت، به دلیل اینکه بازی‌ها به طور همزمان پخش می‌شوند، باید 8 دستگاه تلویزیون داشته باشم تا تمامی بازی‌ها را ببینم که این موضوع جای بسی تامل دارد چون باز هم ممکن است صحنه ای از دست آدم خارج شود.

در رابطه با اینکه آیا شما می دانید ما با چه تیمی بازی داریم، لازم است متذکر شوم که دانستن یا ندانستن من چه تاثیری برروی قضاوت داور دیدار خواهد داشت و آیا کسانی که برنامه مسابقات لیگ را تدوین می کنند هم برای اعلام بازی‌ها نیاز به برنامه مسابقات دارند، چراکه کمیته داوران تنها داورهای لیگ برتر را معرفی نمی‌کند و در هر هفته بالغ بر 200 مسابقه در رده های سنی مختلف آقایان و بانوان برگزار می شود که چینش داوری آنها هم برعهده کمیته داوران است. پس چنانچه در روند برگزاری یک دیدار مشکلی به وجود بیاید، پس از دیدار و با دیدن فیلم و آنالیز بازی‌هاست که می‌توان به مشکل بوجود آمده پی برد و ما بارها اعلام کرده ایم که اگر تیمی به نحوه قضاوت داور مسابقه اعتراضی دارد به کمیته داوران نامه نگاری کند تا به موضوع رسیدگی کنیم نه اینکه با انجام مصاحبه سرگشاده حرفشان را به ما اعلام کنند.

درباره سئوال سوم ایشان که چه داورانی را برای این بازی در نظر گرفته اید باید بگویم؛ خالصانه به ایشان اعلام کردم "نمی دانم" به خاطر اینکه بنده این صحبت ها را مراوده خصوصی فرض کرده ام. در غیر اینصورت نیازی نبود حتی با ایشان صحبت کنم مگر زمانی که در رابطه با حضور آقای تاج ایشان با من صحبت کردند من آن را رسانه ای کردم؟ ضمن اینکه به رحیمی اعلام کرده ام برنامه این هفته داوران را دپارتمان داوری به من نداده اند و اگر هم قرار باشد بنده اسامی داوران تیم ها را که برای بازی ها انتخاب شده اند حفظ می کردم باید اسامی هشت داور لیگ برتری و 16 کمک داور لیگ برتری و 8 داور چهارم که همزمان بازی داشته اند، داوران لیگ یک، فوتسال و لیگ های پایه را اعلام می کردم.

در رابطه با اظهار نظر "ببینید فدراسیون دست چه کسانی افتاده است" باید بگویم که یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ها خود شما هستید. پس اگر برنامه ای دارید چرا در جلسات هیئت رئیسه عنوان نمی کنید و در رسانه ها و زمانی که فکر می کنید البته به نظر خودتان به ضرر شما قضاوت شده، اظهار نظر می کنید و آیا این اظهار نظر به خاطر به خطر افتادن موقعیت خود شما نیست که با این مطالب فرافکنی می کنید و عدم نتیجه گیری تیم سپاهان را با این همه هزینه به حاشیه ببرید و به گردن دیگران بیندازید.

در رابطه با اینکه آیا با این وضعیت انتظار حضور در جام جهانی را داریم باید بگویم که این را باید مردم از شما مدیرعاملان سئوال کنند که در زمنیه توسعه فوتبال چه فعالیتی انجام داده اید؟ چرا که تیم ملی حاصل بازیکنان لیگ برتر است که به طور مستقیم زیر نظر باشگاه هایی چون باشگاه شما هستند. چه کسانی را شما با فوتبال کشور معرفی کرده‌اید، با این همه هزینه که از بیت‌المال استفاده می کنید و برای خودتان موقعیت ایجاد می کنید و قراردادهای آن چنانی می بندید و حق‌الزحمه‌های بالایی که دریافت می‌کنید و پاداش‌های خوبی می‌گیرید؛ چند بازیکن اصفهانی را در ترکیب خودتان دارید و بومی سازی کرده‌اید؟ کدام مدرسه فوتبال را زده‌اید و نتیجه گرفته‌اید و بیشتر کار نمایشی انجام داده‌اید و در محتوی خبری نیست. کدام آکادمی را تأسیس کرده و نتیجه گرفته اید؟ اینها را مردم از شما می خواهند بپرسند. پس بنابراین به حاشیه نروید و به وظایف خود عمل کنید. در رابطه با اینکه می‌خواهید فیلم بازی‌ها را تهیه و صحنه‌هایی که به ضرر شما قضاوت شده است را در بیاورید اعلام می‌کنم شما باید در طول سال‌هایی که برای سپاهان قضاوت شده را به تفکیک به نفع و به ضررش در بیاورید و مقایسه کنید. ضمناً داوران هم مثل تیم‌ها می‌خواهند با قضاوت درست خودشان برنده از زمین خارج شوند و اگر خدایی ناکرده اشتباه سهوی هم صورت می گیرد که البته نباید بگیرد این هم در تمام جامعه فوتبال هست نه فقط در کشور ما و در آخر در رابطه با اظهار نظر آخرتان که می دانید از کجا چوب می خورید لطفا شفاف سازی کنید و کلی گویی نکنید و نهایتاً اینکه به گفته خودتان عمل کنید و با گفته های خودتان تماشاگران و حتی بازیکنان و مربیانشان را هم سردرگم نکنید. البته اگر حرفی برای اثبات گفته هایتان داشته باشید.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها