X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 آذر 1394, 14:29
کد خبر: 13488
خبرنگار: niloofar
نظرات: 4

ماو شما ایرانی ها شبیه هم هستیم

به رابطه کی روش و کفاشیان غبطه می خورم

به رابطه کی روش و کفاشیان غبطه می خورم به رابطه کی روش و کفاشیان غبطه می خورم
برخلاف تصور خیلی ها گروه ما در آسیا فقط در ظاهر ساده است و تیم های خوب و شایسته ای در آن حضور دارند.
ایگور استیماچ سرمربی کروات تیم فوتبال سپاهان اصفهان در گفتگو با کاپ، درباره مسائل مختلفی از جمله آشنایی اش با ایران، دلیل موفقیت مربیان کروات در کشور ما، اختلاف نظرش با داوور شوکر و نگاهش نسبت به آینده سپاهان صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

* سوال اول من به اتفاق جالبی که چند روز پیش در تمرین شما رخ داد برمی گردد. جایی که شما خودتان مشغول پارو کردن برف های زمین تمرین شدید و برای خیلی ها این کار شما تعجب آور بود.
قبل از اینکه به سوال شما پاسخ دهم؛ لازم می دانم از همه پرسنل مجموعه باغ فردوس تشکر کنم که تمام تلاش خود را به کارمی گیرند تا زمین برای ما آماده و مهیا باشد. اما باید بدانید من مرد عمل هستم.وقتی دیدم همه تلاش می کنند من هم به آن ها کمک کردم و ضمن شوخی هایی که بازیکنان می کردیم؛ یک تمرین خوب هم انجام دادیم و لحظات بانشاط خوبی را پشت سر گذاشتیم و مشکلی بابت پارو کردن برف ها نداشتم.
* شما پنجمین مربی کروات سپاهان هستید. قبل از شما مربیان زیادی چه در سپاهان و چه در فوتبال ایران حضور داشته اند. دلیل این اتفاق چیست که این قدر کروات ها در فوتبال ما خوب جا افتاده اند؟
تشابه های زیادی بین ما و ایرانی ها است. ما مربیان کروات می دانیم چه طور باید با بازیکنان ایرانی و فوتبال شما خودمان را منطبق کنیم. شما اگر دقت کنید نتایج مربیان کروات در ایران بهترین نتایج تاریخ بوده اند. چه در تیم ملی و چه در رده باشگاهی. مربیانی چون ایویچ، کرانچار، بوناچیچ، برانکو، بلاژویچ، اسکوچیچ و ...
* مربیانی مثل برانکو و بلاژ تفکراتشان هجومی است و مربیانی چون ایویچ هم به فوتبال تدافعی علاقه نان داده اند. شما کدام سبک را دنبال می کنید؟
هر روشی که مبتنی بر یک دفاع خوب باشد موفق می شود. دو نوع دفاع داریم. یک نوع دفاع داخل زمین خودی است و دیگری دفاع در زمین حریف و انجام پرسینگ. در حال حاضر فوتبال با زمان های قدیم فرق کرده و فاصله تیم ها بسیار کاهش یافته است. ما به دنبال این هستیم تا در کنار یک دفاع خوب بازی هجومی و تماشاگر پسندانه ای را هم انجام دهیم.
* اصولا دیدگاهتان نسبت به فوتبالیست های ایرانی چیست؟
بازیکنان ایرانی پتاسنیل زیاد و سرعت بالایی دارند و از لحاظ تکنیکی در وضعیت خوبی قرار دارند اما باید در بخش تاکتیکی بیش تر تقویت شوند. همچنین آن ها باید بدانند فوتبال حرفه ای دو ساعت تمرین روزانه نیست و باید مراقب تغذیه، استراحت و میزان خواب خود باشند و به آن اهمیت دهند.
* شما زمانی که به سپاهان آمدید؛ از جوانگرایی صحبت کردید. این پروسه در چه زمانی محقق خواهد شد؟
جوانگرایی پروسه زمان بری است. در تیم من بازیکنان باتجربه ای هستند که باید به این پروسه سرعت بخشند و کمک کنند. این نفرات ستاره های فوتبال ایران بوده اند. آن ها باید به بازیکنان جوان ما کمک کنند تا با شرایط بازی در آسیا و لیگ آشنا شوند و اصول فوتبال حرفه ای را بیاموزند. جا دارد همین جا از بزرگان تیم همچون نوید کیا و عقیلی و سایر بازیکنان که به بازیکنان جوان تر اهمیت می دهند و آن ها را راهنمایی می کنند تشکر کنم.
* فوتبال ایران چند سالی است که در آسیا نتایج خوبی را کسب نکرده اند. شما چقدر به موفقیت سپاهان خوشبین هستید؟
سپاهان بیش ترین ابزار لازم را در اختیار دارد و باید مابقی آن را هم با تلاش بیش تر فراهم کنیم. هم باید تغییراتی را در روش بازی خود به وجود بیاوریم و هم اینکه با همت مدیران باشگاه، جوانان بیش تری را از آکادمی به تیم بزرگسالان تزریق کنیم. با انجام این کارها می توانیم به پرافتخارترین بودن خودمان در فوتبال ایران تداوم بخشیم.قبل از آمدن به فوتبال ایران نتایج تیم سپاهان را به واسطه حضور هموطنانم دنبال می کردم و خوشحال می شدم که سپاهان همچنین نتایج خوبی را دشت می کند. مربیانی چون کرانچار و بوناچیچ هم با نتایجی که کسب می کردند من را بیش تر خوشحال می کردند. حالا من هم به موفقیت سپاهان خوشبینم و امیدوارم بتوانیم به تاریخ سازی باشگاه ادامه دهیم و من هم نقش کوچکی در آن داشته باشم.
* به تازگی هم که گروه بندی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد وشما برعکس ذوب و تراکتور در گروه نسبتا آسانی قرار گرفته اید. این طور نیست؟
شاید در ظاهر گروه ما نسبتا ساده باشد اما اصلا این طور نیست. ابتدا باید بگویم که هر تیمی که به این مسابقات می آید یعنی شایستگی این امر را داشته است. در لیگ قهرمانان ما باید با تیم های مختلف مبارزه کنیم تا به پیروزی برسیم. تیم های گروه ما هم همگی قابل احترام هستند. النصر امارات جزو تیم های باسابقه آسیا و امارات به حساب می آید. لوکوموتیو همیشه در ازبکستان مدعی بوده است. الاتحاد عربستان هم که به همراه الوحدت اردن که در پلی آف حضور دارد هم جزو پرافتخارترین تیم های آسیایی به شمار می رود. تیم اردنی هم حتما شایسته بوده که به این مرحله راه پیدا کرده است.

* برای خیلی ها هنوز مشخص نشده که محرم نوید کیا بازیکن سپاهان است یا مربی. نمی خواهید صراحتا درباره این قضیه پاسخ بدهید؟
پیش از همه این حرف های محرم یک انسان عالی و فوق العاده است. او کاپیتان باشخصیت تیم من هم به شمار می رود و به حضورش در تیمم افتخار می کنم. چرا که باعث می شود اعتماد به نفس به تیمم تزریق شود. محرم ستون قابل اتکای تیم سپاهان هم به شمار می رود.
* علی احمدی مدتی است با تیم شما تمرین می کند؛ او برای نیم فصل دوم به جمع تیمتان اضافه میشود؟
علی مدتی از تمرینات به دور بود و برنامه های ویژه ای برای رسیدن او به آمادگی انجام داده ایم تا هرچه سریع تر به آمادگی نزدیک شود. حضور او در تیم ما هم می تواند رقابت را در خط دفاع بالا ببرد و همچنین او می تواند با تجربه بالایش به کمک تیم ما بیاید.
* شما برای نقل و انتقالات نیم فصل لیست ورودی و خروجی خواهید داشت؟
قطعا برای ادامه مسابقات لیگ و همچنین آسیا، نیاز به تقویت خواهیم داشت. شرط من این است که بازیکنی که قرار است به تیم ما بیاید باید کیفیت بالاترین نسبت به بازیکنان حال حاضر تیم داشته باشد و هم سن او طوری باشد که بتوانیم برای چند سال روی او برنامه ریزی کنیم. درباره لیست خروجی صحبتی ندارم. همه بازیکنان من این شانس را دارند تا در بازی های پیش رو خودشان را نشان دهند و همگی شایسته حضور در سپاهان هستند.
* تعطیلات لیگ برای سپاهان چگونه گذشت و چه کارهایی انجام دادید؟
ما از این تعطیلات نهایت استفاده را بردیم. هم اینکه توانستیم با توجه به امکانات باشگاه آشنایی بیش تری از بازیکنان بدست بیاوریم و هم برنامه ریزی مناسبی نسبت به آینده باتشگاه در لیگ و آسیا داشته باشیم. ضمن اینکه در پاس دادن، جایگیری بازیکنان و مسائل چارچوب شناسی هم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم.
* این هفته هم باید مقابل راه آهن قرار بگیرید. درباره این مسابقه صحبت کنید.
برنامه ما این است که تا نیم فصل، تمام امتیازات را جمع آوری کنیم. این هفته باید در خانه مقابل راه آهن بازی کنیم. آن ها تیم سختکوشی هستند اما در این بازی خانگی نیاز مبرم به سه امتیاز داریم و امیدوارم با حمایت هوادارانمان به این مهم دست پیدا کنیم.
* فکر می کنید مهمترین رقبای شما در راه قهرمانی چه تیمهایی هستند؟
در چند سال اخیر رقابت در لیگ برتر ایران بسیار نزدیک و فشرده بوده و این اتفاق امسال شدیدتر شده است.فکر می کنم ۷ یا ۸ تیم برای قهرمانی رقابت دارند و نمی توان اسمی از تیمی برد. این مبارزه بین این تیمها تا انتهای لیگ ادامه خواهد داشت و ما هم به کارمان ادامه می دهیم.
* سوال آخر من به سپاهان و فوتبال ایران ارتباطی ندارد. می خواهم از زبان شما خود شما بدانم که دلیل اصلی جدایی شما از تیم ملی کرواسی در سرنوشت سازترین وزهای پیش از جام جهانی چه بود؟ آیا فقط مشکل با رییس فدراسیون فوتبال کرواسی در این امر دخیل بود یا مسائل دیگری هم وجود داشت؟
این گونه به سوال شما پاسخ می دهم. وقتی حمایت رییس فدراسیون شما از کی روش را می بینم غبطه می خورم. زمانی که سرمربی کرواسی بودم حمایتی از رییس فدراسیون ندیدم. نه تنها حمایتم نمی کردند بلکه بی خیالی هم در رفتارشان دیده می شد. شاید به این دلیل بود که آن ها دنبال چیزهای دیگری بودند. آن ها می خواستنند در هتل های زیبا و مکان های دیدنی دنیا باشند و خوش بگذرانند. تمام صحبت های من متوجه داوور شوکر و بقیه همکارانش است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها