X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

30 آذر 1394, 12:33
کد خبر: 13688
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 5

طوفان زرد، اسیر بحران شد

روزگار متفاوت سپاهان...

روزگار متفاوت سپاهان... روزگار متفاوت سپاهان...
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد روزنامه نسل فردا مطلبی در خصوص وضعیت فعلی تیم سپاهان منتشر کرده است.در ادامه ، این مطلب که به قلم مسعود افشاری تنظیم شده است را می خوانیم:
روز 25 اردیبهشت امسال، یک خاطره تاریخی در ذهن هواداران تیم فوتبال سپاهان به جا گذاشت و در شرایطی که تیم حسین فرکی در بین سه مدعی، کمترین شانس را برای رسیدن به عنوان قهرمانی فصل داشت، نتیجه بازی تبریز بین دو تیم تراکتورسازی ونفت تهران، به سود سپاهان رقم خورد تا نماینده فوتبال اصفهان، در ورزشگاه فولادشهر سایپا را ببرد و به عنوان قهرمانی لیگ برسد. این قهرمانی پنجمین عنوان را در تاریخ لیگ برتر برای سپاهان رقم زد تا این تیم بالاتر از همه تیم های مدعی، به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ 14 ساله لیگ برتر قرار گیرد .

این قهرمانی، در شرایطی در کارنامه حسین فرکی ثبت شد که او در سال قبلش هم با تیم فولاد به مقام اول لیگ دست پیدا کرده بود و در حقیقت دومین عنوان قهرمانی متوالی برای حسین فرکی ثبت شد تا سپاهانی ها خیلی سریع، قرارداد مربی سابق تیم ملی را تمدید کنند و به انتظار شروع فصل جدید بنشینند.
سپاهان از لحاظ مهره، آنقدر بازیکن خوب و باکیفیت در اختیار داشت که فرکی برای جذب بازیکنان جدید، خیلی عجله نکرد و فقط دو مدافع شامل لئوناردو پادوانی و حبیب گردانی، به لیست سپاهان اضافه شدند و در مقابل بازیکنانی مثل علی احمدی و محمدحسین مرادمند از لیست سپاهان بیرون رفتند تا همه در انتظار شروع قدرتمندانه سپاهان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در لیگ پانزدهم باشند.
از طرف دیگر قرعه کشی لیگ هم شرایط بسیار خوبی برای سپاهان ایجاد کرد و چهار مسابقه ابتدایی این تیم، در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد تا سپاهان بتواند از همان ابتدای کار حساب خودش را از بقیه مدعیان جدا کند.



قهر محرم و جدایی
 حاج صفی

ولی بدون شک، مشکلات حسین فرکی درست از زمانی آغاز شد که محرم نویدکیا تصمیم گرفت به خاطر اختلافاتش با هیئت مدیره باشگاه سپاهان، تمرینات را تحریم کند و همین وضعیت شرایط سپاهان را در همان ابتدای فصل دچار التهاب کرد. البته نویدکیا از حسین فرکی هم دلخوری هایی داشت، اما این موضوع آنقدر بزرگ نبود که باعث جدایی سرمربی سپاهان بشود، اما سپاهان بعد از جدایی احسان حاج‌صفی، آنقدر بد نتیجه گرفت که حسین فرکی مجبور شد، خودش برای جدایی از سپاهان وارد مرحله تصمیم گیری شود. اما فرکی در یازده هفته رقابت های لیگ برتر، روزهای متفاوتی را پشت سر گذاشت و بعد از اینکه در 5 هفته ابتدایی، تیمش با پیروزی در مقابل تمامی حریفان در صدر جدول رده بندی لیگ قرار گرفته بود، شاید بسیاری از هواداران سپاهان، خودشان را برای دیدن ششمین عنوان قهرمانی این تیم در تاریخ مسابقات لیگ آماده کرده بودند، اما تیم به یکباره دچار افت شد و سپاهانی که مدعی اول قهرمانی در لیگ بود، نفس هایش به شماره افتاد تا تغییر و تحولاتی اساسی بر روی نیمکت تیم ایجاد شود.



سکان سپاهان در دست استیماچ

اصغر باقریان و همکارانش برای ایجاد یک شوک روانی مثبت در تیم، اقدام به برکناری حسین فرکی و انتخاب ایگور استیماچ کردند ولی نتایج نشان می دهد که آنها تا به امروز در کار خودشان ناموفق بوده اند و این هزینه اضافی هنوز در نتیجه گیری تیم سپاهان تغییری ایجاد نکرده است. سپاهان با وجود کسب 5 عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ برتر، همیشه تیمی ترسناک و شکست ناپذیر برای رقبای خودش بود که باعث می شد پیش از آغاز مسابقه، به نوعی از حریف خودش پیش افتاده باشد، اما این سپاهان با شرایط فعلی تیمی بی آزار است که حتی از پس تیم‌های میانه جدولی لیگ هم بر نمی‌آید و در حقیقت نمی توان نام سپاهان فعلی را به عنوان یک مدعی قهرمانی در لیگ مطرح کرد. عده ای تقصیرات را به گردن حسین فرکی می اندازند که در ابتدای فصل بازیکنان زیادی جذب نکرد و عده ای دیگر، تقصیرات را متوجه بازیکنان سپاهان می دانند که بر خلاف سال گذشته در رقابت های امسال آنطور که باید و شاید عملکرد مناسبی ارایه نکرده اند و این وضعیت باعث شده تا سپاهان در فاز تهاجمی و دفاعی دچار مشکل شود. 
دسته سوم هم مشکل اصلی سپاهان را مدیریت این باشگاه می دانند که در زمان مناسب، عملکرد تیمش را مورد بررسی قرار نداد و به نوعی حاشیه های تیمش را کنترل نکرد تا سپاهان به این حال و روز بیفتد.
به هر حال شاگردان ایگور استیماچ، نیم فصل لیگ پانزدهم را با قرار گرفتن بر روی پله هشتم جدول لیگ، به پایان رساندند و در انتظار شروع نیم فصل دوم لیگ هستند .
 در این میان شاید مهم ترین وظیفه ایگور استیماچ، کار کردن بر روی وضعیت روحی و روانی بازیکنانی باشد که به خاطر کسب نتایج ضعیف در نیم فصل اول لیگ، به نوعی سرخورده شده اند و توان لازم برای مقابله با رقبای خودشان را ندارند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها