X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 دی 1394, 09:41
کد خبر: 13794
خبرنگار: khani
نظرات: 7

باید به استیماچ فرصت دهیم تا ببینیم عملکرد او در نیم فصل چگونه خواهد بود

چرخابی: سپاهان حداقل در 5 پست نیاز به بازیکن دارد

چرخابی: سپاهان حداقل در 5 پست نیاز به بازیکن دارد چرخابی: سپاهان حداقل در 5 پست نیاز به بازیکن دارد
یک کارشناس فوتبال درباره بازیکنانی که دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن نیاز به جذب دارند، گفت: ادامه مسابقات این دو تیم به دو بخش مسابقات آسیایی و مسابقات داخلی تقسیم می‌شود که در مورد ذوب‌آهن باید جام حذفی را نیز در نظر داشته باشیم.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به این‌که ترکیب ذوب‌آهن برای مسابقات داخلی کامل است، ادامه داد: ذوب‌آهن برای لیگ و جام حذفی ایران یک تیم کامل است و با همین ترکیب یکی از مدعیان درجه اول قهرمانی برای هر دو جام داخلی است، اما این تیم برای مسابقات آسیایی نیاز به تقویت در 2 پست دفاع چپ و راست دارد.

ذوب‌آهن در آسیا حرف برای گفتن دارد

وی با بیان این‌که 2 دفاع چپ و راست لبنانی ذوب‌آهن سطح بالایی برای حضور در مسابقات آسیایی ندارند، افزود: پس از مصدوم شدن قنبری منطقه چپ تیم ذوب‌آهن ضعیف شد و حمام نیز در پست دفاع راست یک بازیکن متوسط رو به خوب است، اما ذوب‌آهن می‌تواند تیم را با گرفتن 2 دفاع چپ و راست تقویت کند، ولی اگر قنبری می‌تواند تا قبل از مسابقات آسیایی اضافه شود، ذوب‌آهن تنها یک دفاع راست نیاز دارد، ولی در بقیه پست‌ها ذوب‌آهن تیم کاملی است و می‌تواند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

سپاهان حداقل در 5 پست نیاز به بازیکن دارد

این کارشناس فوتبال با اشاره به این‌که سپاهان به جذب بازیکنان زیادی نیاز دارد، گفت: سپاهان با مشکلاتی که پیدا کرد نشان داد که در بسیاری از پست‌ها نیاز به بازیکن دارد. قبل از بسته شدن فصل نقل و انتقالات هشداری به هر دو تیم دادیم که اگر خواهان موفقیت در هر 3 مسابقه لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و لیگ ایران هستید باید در هر پست 2 بازیکن داشته باشید که اگر هر کدام محروم یا مصدوم شوند تیم در آن ناحیه صدمه نخورد، اما این پیشنهاد در سپاهان اجرا نشد.

چرخابی در همین رابطه افزود: سپاهان اکنون در رده هشتم جدول قرار دارد و اختلاف امتیاز این تیم با صدر جدول 10 امتیاز است، ولی باید توجه داشت که این اختلاف قابل جبران است و سپاهان همیشه نشان داده که مرد روزهای سخت است، همان طور که در فصل‌های گذشته نیز در مقطعی شاهد افت سپاهان بودیم، ولی این تیم می‌توانست خودش را پیدا کند و هنوز برای سپاهان فرصت هست.

وی در رابطه با بازیکنان مورد نیاز سپاهان، گفت: سپاهان حداقل در 5 پست به بازیکن نیاز دارد، پست هافبک چپ و راست، دفاع چپ، دفاع وسط و فوروارد که اضافه شدن پریرا و پادوانی می‌تواند در پست دفاع وسط و فوروارد به سپاهان کمک کند.

سپاهان از آمدن استیماچ سود چندانی نبرده است

این کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد استیماچ در سپاهان، تصریح کرد: باید به آمار و ارقام توجه کنیم و این‌که استیماچ در طول 4 بازی که سرمربی سپاهان بوده 5 امتیاز کسب کرده است و فکر می‌کنم که سپاهان از تعویض سرمربی و آمدن استیماچ سود زیادی نبرده است و اگر به چند بازیکن جوان در این مدت فرصت بازی رسیده است، در زمان حسین فرکی هم این اتفاق می‌افتاد و شاید این اتفاق یک توفیق اجباری بوده است، ولی باید عیار اصلی استیماچ را در تعطیلات نیم فصل و جذب بازیکنان جدید سنجید.

چرخابی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌آید بیشتر طرفدار مربیان ایرانی است، با توجه به این‌که قبل از رفتن کرانچار نیز جوان گرایی سپاهان را یک توفیق اجباری می‌دانست، پاسخ داد: زمانی که کرانچار می‌خواست از اصفهان برود جزو کمیته فنی باشگاه سپاهان بودم و در آن زمان یکی از موافقان ماندن او حداقل تا نیم‌فصل بودم. انتقاد یا تمجیدی که از هر مربی می‌کنم مربوط به هر بازی است، مثلاً با این‌که استیماچ در مقابل ذوب‌آهن باخت، اما از نحوه بازی سپاهان تمجید کردم چون بازی خوبی به نمایش گذاشتند، ولی در بازی مقابل پدیده نسبت به نیمه دوم و نشستن هادی عقیلی روی نیمکت انتقاد کردم که چرا عقیلی در زمانی که تیم حریف بازی را به سمت پرتاب‌های بلند برد روی نیمکت نشسته بود. نسبت به هر بازی انتقاد یا تمجید می‌کنم و اکنون نیز معتقدم که به استیماچ فرصت دهیم تا ببینیم عملکرد او در نیم فصل چگونه خواهد بود.

وی در همین رابطه افزود: مربیان پرسپولیس، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن فضایی را در تیم‌هایشان به وجود آورده‌اند که بازیکنان این تیم‌ها با تمام وجود برای مربی‌هایشان بازی می‌کنند، اگر مربی بتواند این شرایط را در تیمی به وجود آورد و علاوه برآن در هر بازی از نظر مسایل فنی و کوچینگ عملکرد خوبی را از خود نشان دهد، مربی کاملی است.

آذری چگونه قهرمانی ذوب‌آهن در آسیا را پیش‌بینی کرده است؟!

این کارشناس فوتبال در انتقاد از اظهار نظر سعید آذری مبنی بر این که برنامه‌ای برای ذوب‌آهن ریخته شده که این تیم بتواند سال 2016-2017 قهرمانی آسیا را تجربه کند، گفت: آذری انسان صادقی است، اما باید انتقاد کنم که چرا این حرف را زده است. هیچ تیمی در دنیا نمی‌تواند جایگاهش در سال آینده پیش بینی کند و باید از او بپرسم که در فوتبالی که 1 سانتی متر، 1 درجه یا 1 ثانیه کم و بیش منجر به گل خوردن یا گل زدن می‌شود چگونه می‌توانیم پیش بینی کنیم که می‌توانیم سال 2016 قهرمان آسیا شویم، شاید بهتر بود آذری این جمله را این‌گونه بیان می‌کرد که سعی می‌کنیم در ادامه روند رو به رشد ذوب‌آهن، در سال 2016 فوتبال بهتری ارائه دهیم و به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم حتی با فوتبال بهتر قول قهرمانی بدهیم.

چرخابی در رابطه با منحنی رشد ذوب‌آهن و سپاهان، خاطرنشان کرد: اگر 2 منحنی رشد برای ذوب‌آهن و سپاهان رسم کنیم، خواهیم دید که منحنی رشد ذوب‌آهن صعودی و منحنی رشد سپاهان سیر نزولی داشته است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها