X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

8 دی 1394, 09:02
کد خبر: 13824
خبرنگار: khani
نظرات: 1

قائم مقام سپاهان در واکنش به نتایج ضعیف این تیم:

چلسی هم در رده پانزدهم است/ مشکلات مالی می‌تواند در ناکامی‌ها تأثیرگذار باشد

چلسی هم در رده پانزدهم است/ مشکلات مالی می‌تواند در ناکامی‌ها تأثیرگذار باشد
به گزارش طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری فارس، سپاهان همچنان روزهای ناکامی را سپری می‌کند و حتی از وقتی که استیماچ، سرمربی کروات هم به این تیم آمده نتوانسته تیم محبوب نصف جهان را به روزهای خوش گذشته بازگرداند.

بر همین اساس و به بهانه همین نتایج ضعیف با مسعود تابش، قائم مقام باشگاه سپاهان گفت و گویی را انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

فارس: با نتایجی که در هفته‌های اخیر برای سپاهان به دست آمده به نظر می‌رسد که استیماچ هم دوای درد این تیم نبوده است.

استیماچ مربی خوبی است و ما هم از کارش راضی هستیم. در کوتاه مدت نمی‌توان درخصوص این مربی نظر داد و باید کار وی را نیم فصل دوم قضاوت کرد. اتفاقاً استیماچ مربی خوبی است و باشگاه هم از کار وی رضایت دارد.

فارس: از لحاظ فنی نتایج به دست آمده با استیماچ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مشکلاتی داشتیم که از جمله آنها می‌توان به جدایی زودهنگام حاج‌صفی و صادر نشدن کارت بازی بازیکنان برزیلی اشاره کرد. الان هم سپاهان با 4-5 بازیکن رده سنی امید بازی‌هایش را برگزار می‌کند و تیم جوان شده است. کار استیماچ خیلی خوب است و ما فوق‌العاده از وی راضی هستیم، ضمن اینکه از زحمات آقای فرکی هم تشکر می‌کنیم.

فارس: شنیده می‌شود بازیکن سالاری در سپاهان موج می‌زند. با این موضوع موافق هستید؟

خیر. بازیکن سالاری در باشگاه سپاهان وجود ندارد.

فارس: اما گفته می‌شود نویدکیا هر کاری دلش بخواهد در سپاهان انجام می‌دهد.

کاری به شنیده‌ها و گفته‌ها کاری نداریم و با واقعیات کار داریم.

فارس: یعنی در واقعیت این موضوع صحت ندارد؟

خیر این طور نیست.

فارس: یعنی برای سپاهان تعیین تکلیف نمی‌کند؟

نویدکیا بازیکن و کاپیتان سپاهان است و او تعیین تکلیفی برای سپاهان نمی‌کند.

فارس: اینکه می‌گویند محرم برای سپاهان فراتر از بازیکن است چطور؛ این موضوع را قبول دارید؟

به هیچ وجه فراتر از بازیکن نیست و نظر خودش هم چنین نیست. نویدکیا فقط بازیکن سپاهان است.

فارس: سپاهان در نیم فصل دوم می‌تواند ناکامی‌ها را پایان دهد؟

100 در صد. یک مربی آمده و 3 هفته است که تیم را به خدمت گرفته است. حالا از شانس بد او هر 4 روز یک بار باید بازی کنیم. در این شرایط سرمربی نه می‌تواند فشار آنچنانی بیاورد نه می‌تواند به یک باره شرایط را تغییر دهد. سپاهان حتی 6 هفته هم با فرکی نتیجه نگرفت، ضمن اینکه الان در حال استفاده از بازیکنان جوان هستیم و این موضوع قطعاً در آینده جواب خواهد داد.

فارس: چرا مشکل بازیکنان برزیلی حل نمی‌شود؟

از بدشانسی حتی نتوانستیم در نیم فصل اول و حتی دو بازی از نیم فصل دوم هم از 2 بازیکن برزیلی استفاده کنیم که این موضوع به این دلیل اتفاق افتاده است که فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران با تعطیلات کریسمس همزمان شده و کار صدور کارت بازی این دو بازیکن را سخت کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که باید با حساب و کتاب‌تر پنجره نقل و انتقالات را باز کنیم تا با تعطیلات کریسمس همزمان نشود. الان همه جا تعطیل است و هرچه تلاش کردیم به واسطه این تعطیلات، نتیجه‌ای نگرفتیم و در این دو بازی هم سپاهان نمی‌تواند از دو بازیکن برزیلی خود استفاده کند.


فارس: مهم‌ترین دلیلی که سپاهان نتوانسته امسال نتیجه لازم را بگیرد چیست؟

در فوتبال این مسائل وجود دارد. دلیل عمده‌ای که چلسی الان پانزدهم جدول است، چیست؟ آیا منچستر بازیکن ندارد یا فن‌خال مربی بدی است که این تیم نتیجه نمی‌گیرد. سپاهان در یکی از ادوار گذشته در نیم فصل 11 امتیاز با صدر جدول فاصله داشت و در نیم فصل دوم نتیجه لازم را گرفت و قهرمان شد. هنوز نیم فصل از مسابقات باقی مانده و ما نا امید نیستیم و قطعا شرایط سپاهان تغییر خواهد کرد. ضمن اینکه برای کسب نتیجه لازم روی جوانانمان حساب زیادی باز کرده‌ایم.

فارس: یکی از عمده‌ترین دلایلی که در خصوص ناکامی‌ها شنیده می‌شود، وجود مشکلات مالی در مجموعه باشگاه سپاهان است.

این مشکل فقط ربطی به باشگاه ما ندارد. آیا نفت و پرسپولیس و استقلال مشکل مالی ندارند؟

فارس: این موضوع شاید امسال برای سپاهان تازگی داشته باشد. به نظر شما نمی‌توان این موضوع را به این ناکامی به دست آمده ربط داد؟

100 درصد شرایط مالی هم در نتایجی که به دست می‌آید مؤثر است. اما این موضوع فقط مربوط به باشگاه ما نیست. الان شرایط اقتصادی در کل مملکت همه را اذیت می کند. ما هم امیدواریم طی دو سه ماه این شرایط برای سپاهان تغییر کند.

فارس: از مدیریت باشگاه راضی هستید؟

باقریان مدیر بی تجربه‌ای نیست. وی 7-8 سال مدیرعامل فولاد بوده و حتی قائم مقامی باشگاه پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد. ضمن اینکه او مدیرکل ورزش خوزستان بوده و فردی کاملاً ورزشی به شمار می‌رود. باقریان کاملاً روی کارش اشراف دارد اما مشکلات مالی وجود دارد که باعث شده در کلیتِ کار با اشکالاتی مواجه شویم. البته در حال عبور از دوران گذار هستیم و داریم از بازیکنان جوان استفاده می‌کنیم. به طور مثال در همین بازی با استقلال خوزستان چند بازیکن جوان و امید در ترکیب سپاهان به میدان رفتند؟

فارس: گویا از مشکلات داوری هم گلایه دارید؟

در 3-4 بازی از ناحیه داوری واقعا اذیت شدیم. در دیدار با راه‌آهن و پدیده دو پنالتی مسلم برای ما گرفته نشد. اتفاقاً عمده این مشکلات داوری در زمان استیماچ اتفاق افتاده است و این در حالی است که باید امتیازات کامل این دیدارها را کسب می‌کردیم. البته اعتقاد نداریم که اشتباهات داوری علیه سپاهان عمدی بوده اما این اشتباهات به ضرر سپاهان تمام شده است. در دو بازی اخیر اشتباهات داوری 4 امتیاز از ما گرفت و اگر این 4 امتیاز را امروز داشتیم الان تیم سوم جدول بودیم.

فارس: البته اشاره به باند اصفهانی از ابتدای فصل هم گویا به ضرر تیمتان شده است.

متأسفانه این موضوع هم درست است. ما هم انسان هستیم و گاهاً بدون اینکه خودمان هم متوجه شویم تحت تأثیر احساساتمان قرار می‌گیریم. همه گفتند باند اصفهانی و این موضوع ناخودآگاه به ضرر ما شده است. باز هم تأکید می‌کنم که به هیچ وجه شرافت و سلامت داورانمان را زیر سوال نمی بریم و تهمت هم نمی‌زنیم اما اشتباهات سهوی داوری واقعاً در چند بازی به ضرر ما بوده است.

فارس: در خصوص باند اصفهانی چه نظری دارید؛ این باند وجود خارجی دارد؟

نمی‌دانم منظور دوستان کدام باند است؟

فارس: اگر صحبت پایانی دارید...

در هر صورت امسال در ترکیب سپاهان و بازی‌های این تیم، نکات مثبت زیادی را شاهد بوده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به جوانگرایی که ایجاد شده است، اشاره کنیم. البته باتجربه‌های تیم هم زحمت خود را می‌کشند و امیدوارم مجموعه سپاهان در کار خود موفق باشند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها