X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 دی 1394, 11:41
کد خبر: 14160
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 9

طبقه دوم ورزشگاه بدون صندلی افتتاح می‌شود؟

نقش‌جهان در راه آزادی

نقش‌جهان در راه آزادی نقش‌جهان در راه آزادی
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد به نقل از خبرگزاری ایمنا، مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی صبح روز چهارشنبه بار دیگر راه اصفهان را در پیش گرفت و بازدید سرزده‌ای از ورزشگاه نقش‌جهان داشت.
هر چند نقش‌جهان این روزها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از رکودی که گریبان‌گیرش بود خارج شده و عملیات عمرانی در جبهه‌های مختلف این استادیوم در حال انجام است اما سرعت تکمیل ورزشگاه با وعده‌های داده شده مبنی بر بهره‌برداری از آن تا خردادماه سال آینده و برای فصل آینده لیگ برتر چندان همخوانی ندارد.
در همین حال یک منبع آگاه در گفتگو با ایمنا از عدم رضایت مدبر از پیشرفت ورزشگاه نسبت به بازدید قبلی خود خبر داد.
از طرف دیگر گفته می‌شود پیمانکار ورزشگاه و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قصد دارند طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان را بدون نصب صندلی به بهره‌برداری برسانند و نسخه ورزشگاه آزادی تهران را در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان نیز پیاده کنند.
موضوعی که حمیدرضا قندی مشاور مدیرعامل شرکت فولادمبارکه چندی پیش آن را در گفتگو با یکی از رسانه‌ها تلویحاً تأیید کرد. قندی با اشاره به برگزاری مناقصه نصب صندلی‌ها در ورزشگاه، اعلام کرد که تعداد شرکت‌کنندگان در این مناقصه به حدنصاب نرسیده است و ممکن است صندلی‌ها تا آغاز لیگ سال آینده نرسد اما سکوهای طبقه دوم و سایه‌بان‌ها تا آن زمان آماده خواهد شد.
قندی همچنین با این ادعا که اصفهان نیاز به ۷۵ هزار صندلی ندارد، گفته که ممکن است در بخش‌هایی از ورزشگاه به جای صندلی مثل ورزشگاه آزادی سکو داشته باشیم.
با این همه، فوتبال‌دوستان اصفهانی در ماه‌های آینده چاره‌ای جز انتظار برای تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان ندارند و باید منتظر ماند و دید سوت آغاز دیدارهای تیم‌های اصفهانی در لیگ شانزدهم در ورزشگاه نقش‌جهان به صدا در می‌آید یا خیر.
ساخت ورزشگاه نقش‌جهان یا همان دهکده المپیک اصفهان از اواخر دهه ۶۰ و در زمان مدیریت علیرضا رحیمی بر تربیت بدنی استان اصفهان کلید خورد و با تصویب اداره‌کل تربیت بدنی وقت، ساخت این دهکده آغاز شد.
پس از ماه‌ها و با وجود تأخیر چند ساله، در سال ۱۳۷۲ فعالیت‌های آغازین این ورزشگاه شروع شد تا از سال ۱۳۷۴ خاک‌برداری استادیوم آغاز شده و در عرض یک سال انجام شود؛ پس از خاک‌برداری زمین‌های مورد نظر، عملیات اجرایی استادیوم فوتبال این ورزشگاه از ۲۹ مردادماه ۱۳۷۵ و با حضور رئیس‌جمهور وقت آغاز شد و احداث ورزشگاه سالها به طول انجامید.
فاز نخست استادیوم فوتبال از سال ۷۵ تا سال ۸۰ به مرحله بهره‌برداری رسید و کار به گونه‌ای پیش رفت که تیم فوتبال سپاهان بتواند در دهه ۸۰ از این ورزشگاه استفاده کند اما نقص‌های موجود در فاز نخست استادیوم مسئولان را ملزم به آغاز ساخت فاز دوم ورزشگاه کرد.
نقش‌جهان پس از آن از سال ۸۶ کار اجرایی خود را با شرکت کاشالوت، پیمانکار جدید خود آغاز کرد و قرار بود تا پایان شهریورماه سال ۸۸ فاز دوم این ورزشگاه به بهره‌برداری برسد اما این اتفاق نیفتاد و کار ساخت آن در سال‌های ۸۹ و ۹۰ عملاً متوقف شد تا از آغاز سال ۹۱ دوباره از سر گرفته شود.
از ابتدای سال ۹۱ پیمانکار جدیدی به نام شرکت تاقدیساز در ورزشگاه نقش‌جهان به فعالیت مشغول شد اما ساخت ورزشگاه در ابتدای سال ۹۲ دوباره کند شد و با توجه به تعطیلات نوروزی، تعداد کارگران ورزشگاه کاهش یافت اما کارگاه‌های ورزشگاه به طور کامل تعطیل نشد.
با این حال از ۱۱ خردادماه سال ۹۳ عملیات ساخت این ورزشگاه به طور کامل متوقف شد تا اینکه پس از کش و قوس‌های فراوان، در ۸ آذرماه ۱۳۹۳، وزارت ورزش و جوانان مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش‌جهان را برای تکمیل و بهره‌برداری از آن به مجتمع فولادمبارکه واگذار کرد.
پس از برگزاری فرآیند مناقصه، شرکت تاقدیساز بار دیگر به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شد و عملیات تکمیل ورزشگاه هم‌اکنون در جریان است و قول‌هایی مبنی بر بهره‌برداری از آن تا پیش از آغاز فصل آینده لیگ برتر به گوش می‌رسد.
طبق توافقنامه، شرکت فولادمبارکه پس از افتتاح این ورزشگاه به مدت ۲۰ سال از آن بهره‌برداری خواهد کرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها