X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

30 دی 1394, 12:18
کد خبر: 14415
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 22

بررسی خط به خط ترکیب سپاهان

تیمی که حالا برای آسیا آماده است

تیمی که حالا برای آسیا آماده است تیمی که حالا برای آسیا آماده است
بازیکنانی که در تعطیلات نیم‌فصل به جمع طلایی پوشان اضافه شدند شرایط این تیم را نسبت به نیم‌فصل اول دگرگون می‌کنند و دست استیماچ را برای انتخاب ترکیب در هر دیدار باز خواهند گذاشت. حالا برای اوج گیری این تیم اصفهانی اتحاد هواداران، بازیکنان، کادرفنی و مدیریت باشگاه نیاز است.

به گزارش طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری ایمنا، سپاهان که در نیم‌فصل اول به دلیل گاف مدیریتی نتوانست 17 بازی از لوسیانو پریرا و لئوناردو پادوانی استفاده کند ضرر زیادی از ناحیه کمبود بازیکن متحمل شد زیرا مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها باعث شد در بعضی‌ از دیدارها بازیکن تخصصی در یک پست در ترکیب نباشد و شاید این مورد اصلی‌ترین دلیل عدم نتیجه‌گیری این تیم در این فصل بوده است.
با شروع فصل نقل و انتقالات اما مدیران سپاهان علی رغم بی‌میلی در هزینه کردن برای جذب بازیکنان جدید با فشار کادر فنی و هواداران مجبور به جذب چند بازیکن شدند تا هم خلأ کمبود بازیکن در نیم‌فصل اول جبران شود و هم جای خالی بازیکنان جدا شده یعنی حاج صفی و شریفی پر شود.
حاصل تلاش سپاهان در فصل نقل و انتقالات اضافه شدن لوسیانو پریرا و لئوناردو پادوانی و جذب علی هزامی، سنیاد ایبریچیچ و امین منوچهری بود به علاوه اضافه کردن یکی دو بازیکن از تیم امید باشگاه. سپاهان حالا با این بازیکنان دیگر نمی‌تواند از مشکل کمبود بازیکن گله مند باشد زیرا در هر پست حداقل دو بازیکن قابل اتکا خواهد داشت.
سرمربی کروات حالا تیمی در اختیار دارد که کمبودهای نیم‌فصل اولش تقریباً رفع شده است و در صورت بهبود شرایط روحی آماده ادامه رقابت‌های لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا پس از یک فصل غیبت خواهد بود.

دروازه‌بان و دفاع/ دفاع وسط خارجی رسید، کمبود رفع شد
شهاب گردان و رحمان احمدی همچنان درون چارچوب دروازه سپاهان حضور خواهند داشت هرچند هر دو دروازه‌بان چندان قابل اتکا نیستند اما به هر حال حضور دو دروازه‌بان با تجربه حداقل برای این فصل با این شرایط کافی به نظر می‌رسد.
سپاهان در پست دفاع چپ همچنان می‌تواند از حبیب گردانی و سعید قائدی‌فر استفاده کند ضمن اینکه آرمین سهرابیان و علی هزامی چپ پا هم قابلیت بازی در آن پست را دارند. وریا غفوری و محمد روشندل نیز همچنان گزینه‌های استیماچ در سمت راست خط دفاع هستند.
اما مرکز خط دفاع، جایی که سپاهان در نیم‌فصل اول به شدت در آن از کمبود بازیکن رنج برد حالا با اضافه شدن پادوانی و همچنین علی احمدی که در هفته پانزدهم اضافه شد به همراه هادی عقیلی و عبدالله کرمی 4 گزینه قابل اطمینان دارد و دیگر به نظر نمی‌رسد مصدومیت و محرومیت، این پست حیاتی را لنگ کند.

هافبک/ مطمئن‌تر با ایبریچیچ
علی کریمی و فوضیل موسایف دو هافبک دفاعی اصلی زردپوشان خواهند بود و در صورت غیبت این دو، استیماچ می‌تواند از میلاد سرلک، علی احمدی یا رسول نویدکیا که البته خصوصیات متفاوتی دارند بسته به نیازش استفاده کند. کمی جلوتر محرم نویدکیا اولین انتخاب استیماچ برای پست بازیساز خواهد بود و سنیاد ایبریچیچ، رسول نویدکیا و امین جهان عالیان آلترناتیوهای پرشمار او خواهند بود. در کناره‌های خط هافبک اما حسین پاپی، علی هزامی، حسین فاضلی و حتی محمدرضا خلعتبری می‌توانند به میدان بروند ضمن اینکه بازیسازهایی مثل نویدکیا و ایبریچیچ هم توانایی بازی در کناره‌ها را دارند.

مهاجم/ شریفی رفت، شیمبا و منوچهری آمدند
در حال حاضر دو مهاجم قابل اتکای استیماچ لوسیانو پریرا و امین منوچهری هستند که هر دو در فصل نقل و انتقالات به سپاهان اضافه شدند و باید دید می‌توانند فقر گلزنی این تیم را رفع کنند یا خیر. به غیر از این دو مهاجم قطعاً محمدرضا خلعتبری هم می‌تواند در خط آتش وظیفه گلزنی را عهده‌دار باشد ضمن اینکه وحید نجفی، حسین فاضلی، رضا میرزایی و مهدی علیمرادی دیگر مهاجمان تیم استیماچ هستند که در صورت نیاز می‌تواند از آنها استفاده کند.

اینطور به نظر می‌رسد که زردپوشان اصفهانی دیگر مشکل کمبود بازیکن نداشته باشند، البته این تیم بیش از گذشته نیاز به حمایت همه جانبه هوادارانش برای اوج گیری در نیم‌فصل دوم دارد ضمن اینکه برای موفقیت در نیم‌فصل دوم و رقابت‌های آسیایی دیگر نباید خبری از جنگ‌های داخلی در این تیم باشد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها