X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 بهمن 1394, 10:46
کد خبر: 14508
خبرنگار: khani
نظرات: 7

نباید اسیر جوسازی‌های عربستان برای تیم‌های ایرانی شویم

باقریان: استیماچ از عملکرد نقل و انتقالاتی سپاهان رضایت دارد

باقریان: استیماچ از عملکرد نقل و انتقالاتی سپاهان رضایت دارد باقریان: استیماچ از عملکرد نقل و انتقالاتی سپاهان رضایت دارد
مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: استیماچ از عملکرد نقل و انتقالاتی سپاهان رضایت دارد و تلاش ما، کسب پیروزی و بهترین نتیجه در دیدارهای باقیمانده تیم است.

به گزارش طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال سپاهان که در نیم‌فصل نخست لیگ برتر عملکرد چندان مناسبی از خود به نمایش نگذاشت، تلاش می‌کند که با بازگشت بازیکنان برزیلی و البته جذب بازیکنان جدید، در نیم‌فصل دوم شرایط خود را بهبود ببخشد.

طلایی‌پوشان اصفهان که در حال حاضر در اردوی ترکیه به سر می‌برند، تلاش می‌کنند که آخرین برنامه‌های تاکتیکی خود را در این اردو اجرایی کرده و در نهایت با دست پر به ایران بازگردند.

البته باشگاه سپاهان همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند اما مسئولان این باشگاه امیدوار هستند که هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شده و تیمشان بهترین شرایط را ازآن خود کند.

اصغر باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان به سئوالات مختلفی پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

تسنیم:شرایط سپاهان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باقریان: براساس برنامه ارائه شده از سوی سرمربی و کادر فنی، نظر استیماچ این بود که وقت کافی برای آن که ایده‌های خود را در زمین تمرین با بازیکنان مرور کند، وجود داشته باشد. خوشبختانه در اردوی پیش‌آمده فضا به مربی داده شد تا بتواند برنامه‌های مد نظر خود را با بازیکنان کار کند و از این نظر مجموعه کار راضی کننده بود؛ این اردو از نظر بدنی و فیزیکی و از نظر تاکتیکی، مورد رضایت مربی تیم ما قرار گرفت.

تسنیم:از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات رضایت دارید؟

باقریان: به هر حال تلاش ما این بود که برنامه‌های امکان‌پذیر را انجام دهیم، در پست‌های مختلف از نظر مهره دچار مشکل بودیم که بر اساس موجودی و شرایط باشگاه، تلاش کردیم که مهره‌های خوبی به ترکیب تیم اضافه کرده و بهترین بازیکنان را جذب کنیم.

تسنیم:جذب بازیکنانی چون هزامی، هافبک تیم ملی جوانان نشان داد که جوان‌گرایی هم در دستور کار باشگاه قرار گرفته؛ درست است؟

باقریان: البته. به هر حال بخشی از سرمایه‌گذاری ما باید بلند مدت باشد که بتوانیم از این موضوع استفاده کنیم و با این هدف، باید از افرادی چه در درون باشگاه و چه بیرون باشگاه استفاده کنیم. خوشحال هستیم که در حال حاضر از مجموع نزدیک به 28 بازیکن ما، 15 نفر را بازیکنان جوان و آینده‌دار تشکیل می‌دهند که می‌توانند آینده باشگاه را تضمین کنند.

تسنیم: بازیکن بوسنیایی شما سابقه بسیار خوبی دارد اما سئوال اینجاست که این بازیکن چند درصد بازیکنی است که در تیم‌های اروپایی و مطرح جهان به میدان می‌رفته است؟

باقریان: به هر حال، این بازیکن، دارای رزومه بسیار خوبی بوده اما این بازیکنان در حضور خود بیشتر به دنبال تیم‌هایی می‌گردند که در آنها بار دیگر رشد کنند و به تیم‌هایی چون سپاهان، بیشتر به چشم سکوی پرش نگاه می‌کنند. او به اصفهان آمده که بار دیگر خودش را به نمایش بگذارد و با توجه به اینکه سپاهان در مسابقات آسیایی حضور دارد و در معرض دید باشگاه‌های بزرگ آسیا قرار می‌گیرد، یکی از انگیزه‌های اصلی او این است که از سپاهان به عنوان سکوی پرش استفاده کرده و سال‌های آینده قراردادهای بهتری کسب کند. قرارداد مالی او برای نیم‌فصل است اما در صورت توافق باشگاه و بازیکن، او می‌تواند فصل آینده بهتر شود.

تسنیم: وضعیت مالی باشگاه همچنان دچار مشکل است؟ در این زمینه مضیقه مالی همچنان وجود دارد؟

باقریان: شرایط بهتر شده اما ما به رفع مشکلات مالی امیدوار هستیم و مجموعه فولاد مبارکه تا جایی که در وسع این شرکت بوده و شرایط اجازه داده، از تیم ما حمایت کرده است. به‌هر حال مشکلات مالی یک موضوع فراگیر است و به باشگاه خاصی اختصاص ندارد. کل باشگاه‌های حاضر در لیگ ایران با مشکلات اقتصادی و معضل نقدینگی مواجه هستند اما مسئولان فولاد مبارکه تلاش‌های قابل قبولی در این حوزه انجام داده‌اند آنها هرچه از دستشان بر آمده، صورت داده‌اند. به هر حال فشارهای مالی به همه فشار وارد کرده‌اند و باشگاه‌های لیگ برتری نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

تسنیم: درباره بازی با پرسپولیس بگویید زیرا پیش از این، گفته بودید که عیار استیماچ در دیدارهای نیم‌فصل دوم سنجیده می‌شود؟

باقریان: رویکرد اصلی باشگاه، بازیکنان و کادر فنی این بود که بازیکنان در دوره آماده‌سازی، به بیشترین آمادگی برسند تا پیش‌نیاز مسابقات را ایجاد کنیم، بنابراین در حال حاضر باید ببینیم که این آمادگی‌ها تا چه حد به مرحله عمل در می‌آید.

تلاش ما این است که از امتیاز هیچ مسابقه‌ای نگذریم و حداکثر امتیازات را از کل بازی‌ها کسب کنیم. به‌هر حال امیدوار هستم که این شرایط تاکتیکی در زمین مسابقه هم به اجرا در آید و در نهایت پیروزی دیدار مقابل پرسپولیس را به دست آوریم.

تسنیم:برخی عنوان می‌کنند که با توجه به شرایط کنونی تیم، بهتر است که سپاهان برای کسب سهمیه و نه قهرمانی به میدان برود. نگاه شما به این مسئله چیست؟

باقریان: به نظر من الان زود است که بخواهیم در این زمینه صحبت کنیم زیرا زمان‌هایی وجود دارد که ما آخرین حربه‌های خود را برای کسب نتیجه به کار می‌بندیم اما زود است که در این زمینه صحبت کنیم.

همه می‌دانند مسابقات لیگ برتر بسیار فشرده است و تیم‌های بالا و پائین جدول به یکدیگر نزدیک هستند و به سختی امتیاز می‌دهند. در حال حاضر باید به فکر جنگیدن باشیم و نباید درباره سیاست‌گذاری نهایی صحبت کنیم، بنابراین اکنون باید به فکر امتیاز بازی‌های پیش‌رو باشیم.

تسنیم:درباره جوسازی‌های عربستانی‌ها پیرامون مسابقات آسیایی بگویید. به نظرتان این حاشیه‌ها به ضرر باشگاه نیست؟

باقریان: به هر حال ما تلاش خود را در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به کار می‌بندیم اما در کنار آن، باید حواسمان به جوسازی‌های صورت گرفته باشد زیرا این موضوع یک مسئله طبیعی است.

قوانین فوتبال موضوعی مشخص و از پیش تعیین شده است و کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا چارچوب‌های قانونی خاص خود را دارند اما عربستانی‌ها با استفاده از جوسازی‌ها، به‌دنبال خواسته‌های خاصی هستند و ما باید به‌دنبال آن باشیم که اسیر جوسازی‌های صورت گرفته نشویم. بخشی از فوتبال دنیا است که هرکس سعی می‌کند از همه حربه‌های خود استفاده کرده و ما باید از همه حربه‌ها و داشته‌های خود بهره ببریم.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها