X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

11 بهمن 1394, 18:13
کد خبر: 14623
خبرنگار: khani
نظرات: 3

10 نکته جذاب از دیدار پرسپولیس و سپاهان

10 نکته جذاب از دیدار پرسپولیس و سپاهان 10 نکته جذاب از دیدار پرسپولیس و سپاهان
در تاریخ بازیهای پرسپولیس وسپاهان اتفاقات جذابی رخ داده که مرورش هیچ وقت خالی از لطف نیست.

1-اولین بازی 2 تیم در تهران ،افتتاح استادیوم رسمی پرسپولیس بود که طی آن محمد برزمهزی گلر سپاهان 6 گل از پرسپولیس خورد،استادیوم پرسپولیس بعد ها به راه آهن فروخته شد وامروز به استادیوم راه آهن شهرک اکباتان معروف است.در آن زمان این استادیوم ،آپادانا نام داشت.

2-بهترین نتیجه پرسپولیس در این بازی همان برد 6 تایی بود وبهترین برد سپاهان هم 4-1 بود که 2 بار در 10 سال اخیررخ داده است.

3-پرسپولیس وسپاهان چند مربی مشترک داشته که 2 نفر از آنها یعنی استانکو وکرانچار اهل کرواسی بوده اند والبته استانکو با پرسپولیس وکرانچار با تیم سپاهان قهرمان مسابقات فوتبال لیگ برتر بوده اند.

4-سپاهان در اادوار لیگ برتر 9 بار قهرمان شده است و5 لیگ و4 جام حذفی را برده اما پرسپولیس تنها 2 بار قهرمان لیگ و2 بار قهرمان جام حذفی شده است.

5-بازی پرسپولیس وسپاهان در روز 28 اردیبهشت سال 1387 هیجان انگیزترین مصاف 2 تیم بوده است که با برد 2-1 پرسپولیس وقهرمانی پرسپولیس همراه بوده است.

6-ادموند بزیک گلزن برتر تاریخ 2 تیم است که 3 گل به سپاهان و3 گل به پرسپولیس زده است.

7-در سال 94 ،پرسپولیس 4 بار با تیم های اصفهانی روبرو شده است و2 بار به سپاهان و2 بار به ذوب آهن باخته است.

8- سه تیم لیگ برتر مربی اهل کرواسی دارند که حالا 2 تیم آن به مصاف هم میروند،این 3 کروات هیچ گاه در مسابقات لیگ برتر روی سکوهای س گانه نرفته اند البته برانکو واستیماچ اولین مصاف خود در قالب مربی را روبروی هم انجام میدهند.البته در لیگ برتر ایران.

9-جواهیر سوکای بازیکن خارجی آلبانیایی تبار سپاهان بهترین خارجی گلزن این بازی است وبیشتر از عمادرضا وابراهیم توره گلزنی کرده است.

10-تنها پدر و پسری که در این بازی حاضر بوده اند سیاوش حیدری وسپهر حیدری بوده که یک بار هم حیدری پسر ،حساس ترین گل تاریخ بازی 2 تیم را زد،البته سیاوش بعد ها به ذوب آهن رفته واز اساطیر این تیم شد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها