X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

14 بهمن 1394, 10:41
کد خبر: 14742
خبرنگار: khani
نظرات: 6

پرسپولیـس گلزن نداشت

زيبا و جذاب با نتيجه‌اي غافلگيركننده

زيبا و جذاب با نتيجه‌اي غافلگيركننده زيبا و جذاب با نتيجه‌اي غافلگيركننده
لیگ برتر - پرسپولیس 2-سپاهان اصفهان2 -علی علیپور (پرسپولیس)-داور: بیژن حیدری-کمک‌ها: محمدرضا منصوری و بابک داوری-تماشاگر: بیش از 75 هزار نفر
ورزشگاه آزادی تهران
با تقدیر از لوسیانو پریرا (سپاهان)
توضيح فني
سپاهان بعد از تعطيلات با حضور لئوناردو پادواني، لوسيانو پريرا و البته محرم نويدكيا به تيمي كاملاً متفاوت بدل شده است. اين تيم در شروع كار، بازي را از دست پرسپوليسي‌ها گرفت و عملكرد بي‌نظيري در سه خط دفاع، هافبك و حمله داشت. آنها پرسپوليس را تحت تأثير قرار دادند و آنقدر حرفه‌اي بودند كه تحت فشار هواداران و تماشاگران پرسپوليس نباشند. تلاش سپاهان خيلي زود جواب داد و روي يك ضربه كرنر با اشتباه مهلك مدافعان در يارگيري، طلايي‌پوشان به گل رسيدند.

بعد از اين گل، پرسپوليس سردرگم شد و نمي‌توانست تمركزش را حفظ كند به همين خاطر سپاهان همچنان حاكم مطلق بازي بود و مي‌توانست شبيه به گل اول، بار ديگر روي يك ضربه كرنر گلزني كند كه موفق نشد. برانكو دستور بازي كوچك با پاسكاري‌هاي سريع را آغاز كرد كه با اين كار از حدود دقيقه 35 به بعد، پرسپوليس خودي نشان داد اما عبور از خط دفاع تقويت شده سپاهان كار سختي بود. تلاش طارمي، عاليشاه و مسلمان جواب نداد تا در حالي كه سپاهان تيم بهتر ميدان در نيمه اول بود، تيم‌ها به رختكن بروند. در شروع نيمه دوم برانكو، نوراللهي كه ضعيف‌تر از قبل نشان داد را بيرون كشيد تا به عليپور بازي بدهد. اتفاقاً عليپور با تيزهوشي خود توانست روي يك ارسال مناسب، گلزني كند.

پرسپوليس بعد از گل، بازي را در دست گرفت اما تعويض استيماچ، ورق بازي را برگرداند و خيلي زود سپاهاني‌ها گل دوم را وارد دروازه ميزبان كردند كه باز هم اين گل، هديه مدافعان پرسپوليس بود. سرخپوشان كه روحيه‌شان را از دست داده بودند، با نااميدي كار را ادامه دادند و در يك حمله همه‌جانبه، بار ديگر به گل رسيدند تا بازي مساوي شود. حالا پرسپوليس بود كه بهتر بازي مي‌كرد و بي‌شك، تيم مقتدر نيمه دوم بود. سرخپوشان حداقل سه موقعيت عالي براي گلزني را از دست دادند و از حريف، يك بازيكن اخراجي گرفتند ولي به خاطر بي‌دقتي در زدن ضربات آخر از كسب 3 امتياز و زدن گل‌هاي زياد بازماندند. مهدي طارمي در 7 دقيقه پاياني سه بار فرصت‌هايش را از دست داد تا در نهايت پرسپوليس و سپاهان پس از انجام يك بازي زيبا و ديدني، صاحب يك امتياز از اين بازي شوند.

نحوه به‌ثمر رسيدن گل‌ها
دقيقه 10: ضربه كرنر دقيق از سمت راست توسط رسول نويدكيا روي دروازه ارسال شد كه فوزيل موسي‌اف از بين مدافعان پرسپوليس فرار كرد و با يك ضربه سر محكم توپ را وارد دروازه پرسپوليس كرد.
دقيقه 50: ارسال اميد عاليشاه از سمت راست با ارتفاعي مناسب روي سر علي عليپور آمد تا تعويض طلايي برانكو با چرخش سريع سر خود، توپ را به زاويه مخالف و دور از دستان رحمان احمدي فرستاده و بازي را به تساوي بكشد.

دقيقه 65: ايبريچيچ پا به توپ با سرعت زيادي وارد محوطه جريمه شد كه حركت او با تكل از بغل حاتمي همراه شد. حاتمي البته با اين تكل، توپ را مقابل پاي پريرا انداخت تا اين بازيكن با يك ضربه محكم، در موقعيت تك‌به‌تك گلزني كند.
دقيقه 75: سانتر حاتمي با ضربه سر طارمي كه پشت به دروازه بود همراه شد اما با برخورد به صورت مدافعان سپاهان برگشت شد. توپ بلوكه شد تا مقابل پاي كمال كاميابي‌نيا بيفتد. كمال با تمام قدرت به توپ ضربه زد و توپ را به كنج دروازه سپاهان رساند‌؛ 2-2 مساوي!

اتفاقات ويژه
استقبال بسيار خوبي از اين بازي توسط هواداران پرسپوليس صورت گرفت كه دليل اين اتفاق، رايگان شدن طبقه دوم ورزشگاه آزادي براي تماشاگران بود.
هواداران پرسپوليس نسبت به حضور محمدرضا خلعتبري در اين بازي حساسيت خاصي داشتند و چند باري عليه اين بازيكن شعار سر دادند.

بازیکنان پرسپولیس
الكساندر لوبانف (‌5/2)،محسن بنگر (‌2)،عليرضا نورمحمدي(2‌)،رامين رضاييان (‌3)،بابك حاتمي(‌1) ،احمد نوراللهي(5/1‌) ،- علي عليپور (‌4) ،كمال كاميابي‌نيا (‌4) ،فرشاد احمدزاده(3‌) ،- ميلاد كمنداني(2‌) ،محسن مسلمان(3) ،اميد عاليشاه (‌3) ،مهدي طارمي (2)،سرمربي: برانكو ايوانكوويچ

بازیکنان سپاهان
رحمان احمدي (5/1)،عبدا... كرمي (‌3)،لئوناردو پادواني (5/2‌)،حبيب گرداني (‌3)،وريا غفوري (‌5/2)،فوزيل موسي‌اف (‌3)،علي كريمي (‌5/2)،رسول نويدكيا (‌5/2)،محرم نويدكيا (‌5/2)،- سيناد ايبريچيچ (5/1‌)،محمدرضا خلعتبري (2‌)،- امين منوچهري (1‌)،لوسيانو پريرا(‌5/3)،- علي احمدي ،سرمربي: ايگور استيماچ
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها