X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 بهمن 1394, 14:52
کد خبر: 14925
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 4

افتتاح ورزشگاه با 35 هزار صندلی

وزیر ورزش و جوانان:پیش‌بینی نمی‌شد پروژه نقش جهان با این سرعت پیش رود

وزیر ورزش و جوانان:پیش‌بینی نمی‌شد پروژه نقش جهان با این سرعت پیش رود وزیر ورزش و جوانان:پیش‌بینی نمی‌شد پروژه نقش جهان با این سرعت پیش رود
به گزارش طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری ایمنا، محمود گودرزی در نشست خبری در محل ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان، اظهار کرد: خوشحالم که بعد از گذشت یک سال از بازدید قبلی‌ام از ورزشگاه نقش جهان، این پروژه به مراحل پایانی نزدیک شده است.
وی با بیان اینکه پروژه نقش جهان به یک دغدغه تبدیل شده بود، افزود: زمانی که من به عنوان وزیر ورزش و جوانان مشغول به کار شدم، 4 هزار و 200 پروژه ناتمام در کشور وجود داشت که عملیات ساخت آنها متوقف شده بود و تلاش کردیم که این پروژه ها را به اتمام برسانیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اعتبارات دولتی در هر سال بیشتر از 100 پروژه را نمی تواند در بر بگیرد، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون باید 150 پروژه را به اتمام می رساندیم که تا این لحظه 600 پروژه به اتمام رسیده و حدود 120 پروژه دیگر نیز تا پایان اسفند ماه افتتاح خواهد شد.
گودرزی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی، خیران، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها در این راه به ما کمک زیادی کردند و امیدواریم بقیه پروژه‌های نیمه تمام کشور نیز تا پایان دولت یازدهم به اتمام برسند.
وی اظهار کرد: امیدوارم مجلس شورای اسلامی اعتبارات عمرانی ما را افزایش دهد تا با تکمیل پروژه های ورزشی، بزه ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد؛ چون با ساخت هر ورزشگاه یک زندان از دور خارج می‌شود و جرایم کاهش می‌یابد.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی نمی‌شد که پروژه نقش جهان با این سرعت پیش رود ولی با اتکا به همدلی و همزبانی، شاهد پیشرفت خوبی هستیم و این پروژه نفس‌های آخر خود را می‌کشد و کشت چمن از دو سه روز دیگر آغاز می‌شود که ان‌شاالله ورزشگاه تا اواخر خردادماه سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.
گودرزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان، ساخت و سازماندهی راه‌های دسترسی به ورزشگاه را بر عهده گرفته است، گفت: امیدوارم این ورزشگاه زمینه ای را فراهم کند تا ورزش اصفهان چند گام ارتقا یابد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نقش جهان در حد برگزاری مسابقات به بهره‌برداری برسد یا به صورت کامل تکمیل شود، گفت: ورزشگاه نقش جهان جزو پروژه هایی است که با ورزشگاه‌های خوب کشورهای توسعه یافته رقابت می‌کند؛ همه قسمت‌های استادیوم به جز بخش‌های مکمل تا خرداد ماه سال آینده تمام می‌شود مثلا ممکن است بخشی که باید از باران جلوگیری کند تا خرداد ماه آماده نشود اما این مسئله مانع از فعالیت ورزشی در استادیوم نیست.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین چادرها در سال آینده نصب می‌شود و صندلی‌های طبقه دوم هم نیاز به پیش‌بینی اعتبار دارد؛ بنابراین ورزشگاه با 35 هزار صندلی افتتاح خواهد شد تا در آینده بودجه آن تامین شود.
گودرزی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر فرار سرمایه‌گذاران از ورزش گفت: حمایت از بخش خصوصی برای ورود به عرصه‌های مختلف با مشکلات اساسی روبرو است که نبود بسترهای قانونی یکی از آنهاست؛ لذا مجلس باید در جهت وضع قوانینی که حمایت از بخش خصوصی را تسهیل می‌کند به ما کمک کند، چون موانع عرفی و قانونی جلوی ورود راحتِ بخش خصوصی به ورزش را می‌گیرد.
وی تصریح کرد: دولت‌ها به تنهایی قادر به رفع همه مشکلات نیستند، بنابراین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد جزو سیاست‌های اصلی دولت است.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا با تمرکز مسوولان بر افتتاح استادیوم فوتبال نقش جهان باید تکمیل پروژه دهکده المپیک اصفهان را مختومه بدانیم یا خیر، گفت: ما قبل از رفع تحریم‌ها و به سرانجام رسیدن برجام از طریق فاینانس با چند شرکت چینی مذاکره کرده بودیم که از احداث 4 دهکده المپیک در کشور ما حمایت مالی می‌کنند، اما متاسفانه به دلیل عدم تحقق فاینانس، این موضوع فعلا منتفی است، بنابراین ما به دنبال سرمایه‌گذاران دیگری هستیم که بتوانیم دهکده المپیک را به بهره‌برداری برسانیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها