X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 بهمن 1394, 15:09
کد خبر: 15070
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 9

یک ثانیه زودتر یا دیرتر؟

کارشناس فوتبال اصفهان: زمان دامن زدن به اختلافات داخلی نیست

کارشناس فوتبال اصفهان: زمان دامن زدن به اختلافات داخلی نیست کارشناس فوتبال اصفهان: زمان دامن زدن به اختلافات داخلی نیست
همیشه یک سانتی متر بالاتر یا پایین تر ، یک درجه راست یا چپ ، یک ثانیه زودتر یا دیرتر ، یک ضربه محکم تر یا آرام تر می تواند سرنوشت تیم ها را تغییر دهد. و این واقعیت فوتبالی است که ما را تا آخرین لحظه مجذوب و امیدوار نگه می دارد... این ها گوشه ای از صحبت های کارشناس فوتبال نصف جهان در مورد وضعیت این روزهای طلایی پوشان دیار زنده رود است.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد حسین چرخابی که پس از شکست طلایی پوشان در مقابل سایپا در برنامه تلویزیونی هم چهره ای حزن آلود داشت این بار با طوفان زرد به گپ و گفت مفصلی درباره اتفاقات آن روز می پردازد.

حسین چرخابی پیرامون حواشی این روزهای سپاهان اظهار داشت: گاهی تعصب بیش از اندازه، ما را از واقعیت ها دور می کند. همانقدر که این تعصب بار ها و بارها به کمک تیممان آمده اینبار اجازه نخواهد داد نگاهی منطقی تر داشته باشیم.
وی افزود: فارغ از هر رنگ و تعصبی و در قامت یک هوادار فوتبال اگر به دیدار اخیر تیم های سپاهان و سایپا نگاه می کردیم ، می دیدیم : یک تیم به شدت در حال حمله است و می خواهد به نتیجه برسد و در سوی دیگر حریفش آمده که با حداقل امتیاز از زمین خارج شود و با نیم نگاهی جسورانه ای در اندیشه 3 امتیاز است.
کارشناس فوتبال اصفهان تصریح کرد: دیدار سپاهان ساپیا را بارها و بارها به دقت مشاهده کردم. دیداری که فقط موقعیت های نیمه دوم آن می توانست سپاهان را پیروز از میدان خارج کند اما عدم تمرکز در ضربات نهایی، نتیجه ای معکوس داشت.
چرخابی ادامه داد: در واقع سپاهان در این دیدار عملکرد بدی از خود نشان نداد و برای انتقاد به زردپوشان باید جوانب انصاف را رعایت کنیم. برای مثال در دقیقه 50 مسابقه نفوذ بسیار خوب حسین فاضلی می توانست با یک پاس رو به بیرون خلعتبری را صاحب موقعیت گلزنی کند و شاید اگر این بازیکن از تجربه بالاتری برخوردار بود ضربه ای از زاویه بسته نمیزد. همان توپ به سمت دیگر زمین می آید. ترابی هم از فضای مشابه نفوذ می کند و با یک همکاری دو نفره با میداوودی تیم سایپا را صاحب گل می کنند.

اولین نکته ای که از گل اول سایپا می توان برداشت کرد عدم یارگیری دقیق مدافعان سپاهان بود. اتفاقی که به یقین می توان گفت در بیش از 60 درصد گل های دریافتی سپاهان در این فصل تکرار شده و به راحتی قابل رفع است. برتری عددی مدافعان سپاهان در آن صحنه کاملا مشهود بود اما همین عدم جایگیری صحیح و اصطلاحا «من تو من» نشدن با مهاجمان بلای جان سپاهان شد. میلاد میداوودی در فضایی بدون فشار، تمرکز کرد، نشانه گیری کرد و بدون کار اضافه، توپی که روی هوا ارسال شده بود را روانه چهارچوب دروازه کرد.

چرخابی ادامه داد: گل دوم سایپا نیز با ضد حمله سریع به دست آمد و متاسفانه در آن صحنه هم مدافعانی که فقط اسکورت کننده بازیکن حریف بودند اصلا زینالی رو تحت فشار نگذاشتند تا او بتواند با دقت هرچه تمام، توپ را از فضایی بسیار کوچک عبور دهد. به یقین می توان گفت اگر در آن صحنه رحمان احمدی یک گام جلوتر بود بدون هیچ حرکت اضافه تری توپ به بدن وی اصابت می کرد.

پیشکسوت فوتبال اصفهان افزود: در این بازی سپاهان صاحب یک پنالتی هم شد. به عقیده من تیم های در لحظه کسب چنین موقعیتی دو راهکار اصلی دارند، یا پنالتی زن تیم از قبل و در تمرینات مشخص است که دیگر جای هیچ حرکت اضافه ای نیست و یا تصمیم کادر فنی به سرعت از نیمکت به به زمین مسابقه انتقال می یابد. در خاطرم هست در سال های دور و دیدار های پرسپولیس ، هنگامی که این تیم صاحب ضربه پنالتی می شد همه می دانستند هیچ کس جز علی پروین به سمت توپ نخواهد رفت. اتفاقی که اگر در دیدار گذشته سپاهان به نوعی مدیریت می شد می توانست ورق بازی را برگرداند.
حسین چرخابی در خصوص راهکار برون رفت از مشکلات فنی این روزهای بازیکنان گفت: همانطور که در دیدار با سایپا هم دیدیم سپاهان صاحب موقعیت های بسیار زیادی بود که یکی پس از دیگری از دست رفت. از ضربات سر لوسیانو پریرا که اگر با دقت کمی رو به پایین زده می شد گرفته ، تا نفوذ های فاضلی ، ضربه پنالتی و شوت های از راه دور بازیکنان...
قطعا مشارکت کلی در حمله و دفاع تیمی و یارگیری دقیق تر در دفاع خطی، نفوذ هر توپی به محوطه جریمه سپاهان را غیر ممکن می سازد. مسائلی که همگی ناشی از عدم تمرکز فکری و دقت فردی بازیکنان است و به عقیده من ، حضور و فعالیت یک روانشناس در میان کادر فنی سپاهان می تواند مثل تمام باشگاه های روز دنیا به این باشگاه هم، کمک قابل توجهی کند.

چرخابی با اشاره به حواشی و اختلاف عقاید این روزهای خانواده بزرگ سپاهان شامل هواداران ، بازیکنان ، کادر فنی و مسئولان ارشد باشگاه اصفهانی اضافه کرد: بالواقع شرایط و زمان فعلی ، فرصتی برای داشتن اختلافات داخلی نیست. آنچه امروز برای سپاهان نیاز است همدلی و همبستگی همه اجزای باشگاه است. هوادارانی که در سرما و گرما با حضور خود در ورزشگاه ها نشان دادند پشتیبان تیمشان هستند با کمی صبوری می توانند نقطه قوت تیمشان در میدان نبرد باشند. تیم پرسپولیس با چهار - پنج دیدار نباختن توانست خود را تا رده های بالای جدول بکشاند. در خاطرم هست در روزهایی که سپاهان نوین در دسته یک بازی می کرد در نیم فصل و جدول چهارده تیمی ، ما همان تیم چهاردهم جدول بودیم با تیم دوم یعنی «نساجی مازندران» اختلافی هجده امتیازی داشتیم. در یک نیم فصل تمام این امتیازات جبران شد و ما به جای نساجی به پلی آف رقابت ها صعود پیدا کردیم. شاید کار آسانی نباشد اما کسب سهمیه برای سپاهان ، لازمه جبران اختلاف هشت امتیازی است. یادمان نرود فوتبال ورزشی است که در آن یک سانتی متر بالاتر یا پایین تر ، یک درجه راست یا چپ ، یک ثانیه زودتر یا دیرتر ، یک ضربه محکم تر یا آرام تر می تواند سرنوشت یک تیم را تغییر دهد. و این واقعیت فوتبالی است که ما را تا آخرین لحظه مجذوب و امیدوار نگه می دارد.

کارشناس و پیشکسوت فوتبال اصفهان با آرزوی موفقیت برای هواداران و تیم سپاهان ، برای نتیجه گیری طلایی پوشان در ادامه رقابت ها ابراز امیدواری کرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها