X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

2 اسفند 1394, 13:19
کد خبر: 15260
خبرنگار: niloofar
نظرات: 5

قسم می‌خورم نتیجه نگرفتن به سن و سال ربطی ندارد

بهادرانی: یک برد از 16 بازی چیزی شبیه فاجعه است

بهادرانی: یک برد از 16 بازی چیزی شبیه فاجعه است بهادرانی: یک برد از 16 بازی چیزی شبیه فاجعه است
بازیکن سابق سپاهان گفت: در تیم سابق من، سه شکست پیاپی و یک برد از 16 بازی یعنی چیزی شبیه فاجعه است.
به گزارش طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری فارس، سپاهانی‌ها همچنان روی دور ناکامی هستند و شاید هیچکس بهتر از بازیکنان سابق این تیم نتوانند در مورد اوضاع تیم اصفهانی به ارزیابی پرداخته و شرایط موجود را تحلیل کنند.

بر همین اساس خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت و گویی را با فرشاد بهادرانی انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

فارس: بزرگ‌ترین دلیل ناکامی سپاهان در فصل جاری را در چه عاملی می‌دانی؟

مشکلات تیم از آخر فصل قبل آغاز شد و یک مقدار سپاهان با فرکی به مشکل خورد و از همان ابتدای فصل این تیم ثبات سال‌های قبل را نداشت. سپاهان همواره سال‌های گذشته بدون اینکه از لحاظ مربی یا بازیکن مشکلی داشته باشد با نظم خوبی کارش را آغاز می‌کرد اما امسال این مشکلات بود و از همان اوایل آغاز شد و ادامه هم پیدا کرد. در نهایت هم فرکی را عوض کردند و استیماچ را آوردند اما چیزی تغییر نکرد. در واقع امسال نظم و انضباطی که سپاهان داشت و همه تیم‌ها آرزوی آن را داشتند، باشگاه اصفهانی از آن بی‌بهره بود که فکر می‌کنم بزرگ‌ترین عامل ناکامی این تیم در این فصل همین موضوع و بی‌ثباتی محسوب می‌شود.

فارس: مشکلات مالی به وجود آمده برای این تیم تا چه اندازه در ناکامی‌های سپاهان در فصل جاری موثر است؟

این موضوع در هر تیمی می‌تواند مشکلی ایجاد کند. بالاخره اگر بازیکن پولش را به موقع بگیرد برای تیم از جان مایه می‌گذارند اما وقتی این اتفاق نمی‌افتد شاید بازیکن به خودش بگوید حالا که پول به موقع نمی‌رسد من هم چرا باید تلاش زیادی به خرج بدهم اما چیزی که از بچه‌های سپاهان مخصوصا از قدیمی‌های این تیم می‌شناسم، فکر نمی‌کنم آنها اینطور باشند. در هر صورت مشکل مالی از اول فصل بوده و حتی شنیده‌ام که قرارداد سپاهانی‌ها امسال نسبت به سال‌های گذشته پایین آمده است.

فارس: گفته می‌شود سکوها روی اتفاقات امسال تاثیرگذار بوده‌اند. حتی توهین‌های هواداران باعث شد تا فرکی از این تیم جدا شود.

درواقع امسال نظم و انضباطی که سپاهان داشت و همه تیم‌ها آرزوی آن را داشتند، باشگاه اصفهانی از آن بی‌بهره بود که فکر می‌کنم بزرگ‌ترین عامل ناکامی این تیم در این فصل همین موضوع و بی‌ثباتی محسوب می‌شود.

وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد رفتار تماشاگرانش هم می‌تواند به این شکل باشد. آن هم تیمی مثل سپاهان که هوادارانی متعصب دارد. سپاهان پس از چند سال حضور در رتبه یازدهم جدول را تجربه می‌کند و شاید همین موضوع روی هواداران تاثیرگذار بوده است. مشکل فرکی نیز از سال قبل بود و حتما در جریان هستید که فرکی از همان ابتدا با وجود پیشنهاداتی که داشت در سپاهان ماند هرچند که خیلی در فصل جاری در این تیم دوام نیاورد.

فارس: فکر نمی‌کنید ماندن فرکی در فصل جاری اشتباه بود؟

من در جریان مشکلات آنها نبودم اما تصمیمی بود که خود فرکی گرفت و با وجود یکی دو پیشنهاد خوبی که داشت اینکه چه اتفاقی افتاد که باعث شد بماند را نمی‌دانم.

فارس: با حضور استیماچ در سپاهان این تیم از لحاظ فنی خوب است اما نتیجه نمی‌گیرد.

سپاهان از لحاظ فنی هم مثل گذشته نیست. یادم می‌آید در گذشته‌ای نه چندان دور هر تیمی مقابل سپاهان قرار می‌گرفت خودش را از قبل شکست خورده می‌دانست اما الان برعکس شده و حتی تیم‌ها در اصفهان هم با دل و جرات زیادی می‌آیند تا سپاهان را شکست دهند.

فارس: سه شکست پیاپی و یک برد در 16 بازی اخیر را می‌توان فاجعه دانست؟

شاید این اتفاق چیزی شبیه فاجعه باشد و می‌توان تقریبا این را گفت اما چیزی که از بچه‌های سپاهان می‌شناسم فکر می‌کنم بتوانند این نتایج را جمع و جور کنند. با توجه به هفته‌های باقی مانده می‌توان امیدوار بود که این ناکامی‌ها جبران شود.

فارس: مدیریت تا چه اندازه در نتایجی که در فصل جاری برای سپاهان به دست آمده موثر بوده است؟

یادم می‌آید در گذشته‌ای نه چندان دور هر تیمی مقابل سپاهان قرار می‌گرفت خودش را از قبل شکست خورده می‌دانست اما الان برعکس شده و حتی تیم‌ها در اصفهان هم با دل و جرات زیادی می‌آیند تا سپاهان را شکست دهند

شاید همه فکر کنند که مشکل اصلی از مدیریت باشگاه باشد. مدیریت در ناکامی‌ها بی‌تاثیر نیست اما اینطور هم نیست که مقصر صددرصد باشد. در هر صورت مدیریت هم امکانات را فراهم می‌کند و مربی را می‌آورد و آنها هم دوست ندارند تیم‌شان نتیجه نگیرد و سعی می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند اما فکر می‌کنم مدیر با تجربه‌تر شاید بتواند اوضاع را رو به راه کند.

فارس: محرم نویدکیا چهره‌ای تاثیرگذار در سپاهان به شمار می‌رود و حتی عده‌ای معتقدند که کاپیتان تیم زردپوش بیشترین تاثیر را در اتفاقات این فصل داشته است. نظر شما در این خصوص چیست؟

در جریان نیستم اما شناختی که از محرم دارم این است که او پسر خوب و بی‌حاشیه‌ای محسوب می‌شود.

فارس: اما رفت و بازگشتش حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد.

نمی‌دانم چه بود و سوال هم نکردم. در جریان مشکلات او با فرکی هم نیستم و مثل بقیه شنیده‌ام و نخواستم به این موضوع وارد شوم. اما فکر نمی‌کنم محرم بازیکنی باشد که بخواهد سپاهان را به خاطر منافع شخصی به هم بریزد.

فارس: فکر نمی‌کنید میانگین سنی سپاهانی‌ها بالاست؟

به خدا قسم کسب نتایج نامناسب به سن و سال ربطی ندارد. الان بازیکنان پا به سن گذاشته این تیم یعنی عقیلی‌، احمدی یا خود نویدکیا از بهترین‌های ایران هستند و ناکامی‌ها ربطی به این موضوع ندارد. ضمن اینکه در کنار همین‌ها بازیکنان جوان بازی می‌کنند اما مسن‌های سپاهان از بهترین بازیکنان ایران به شمار می‌روند.

فارس: پس از رفتن حاج‌صفی مشکلات سپاهان آغاز شد. قبول داری؟

جدایی حاج‌صفی خیلی تاثیر داشت. اول او رفت و بعد هم مهدی شریفی در این فصل از سپاهان جدا شد.

فارس: اما پریرا با آمادگی بالایی بازگشته است.

پریرا آمد اما موقعی آمده که کار از کار گذشته است. در هر صورت فکر می‌کنم با حضور بازیکنان باتجربه و قدیمی، آنها بتوانند تیم را سر و سامان بدهند.

فارس: البته اگر توطئه‌ای در کار نباشد!

اصلا اینطور نیست. شناختی که دارم این است که اصلا بازیکنان سپاهان در این مایه‌ها نیستند.

فارس: به عنوان سوال پایانی باز هم اسم ابراهیم‌زاده برای سرمربیگری سپاهان مطرح شده است.

ابراهیم‌زاده یک مربی فنی و خوب است و می‌تواند موفق باشد. البته با این شرایط فکر می‌کنم یک مربی ایرانی بتواند بهتر اوضاع سپاهان را جمع و جور کند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها