X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 فروردین 1392, 09:33
کد خبر: 1702
خبرنگار: majidsad
نظرات: 1

استقلال - سپاهان و تراز منفي امير قلعه نويي

استقلال - سپاهان و تراز منفي امير قلعه نويي استقلال - سپاهان و تراز منفي امير قلعه نويي
بازی های رودرروی استقلال و سپاهان شاید تنها عرصه فوتبال داخلی باشد که آمار امیر قلعه نویی در آن تراز منفی دارد.
در این که امیر قلعه نویی بهترین عملکرد بین تمام مربیان ایرانی و خارجی در تاریخ لیگ برتر را دارد ، هیچ تردیدی وجود ندارد . مردی که تا به حال در 7 دوره از 11 دوره برگزار شده رقابتهای لیگ برتر به طور کامل به عنوان سرمربی یک تیم حضور داشته که طی این مدت موفق به کسب 4 عنوان قهرمانی ، 2 نایب قهرمانی و یک عنوان سومی شده است . امسال هم با استقلال فعلا صدرنشین لیگ برتر است و یک مدعی جدی قهرمانی که در بدبینانه ترین حالت هم از سکوی سوم پائین تر نخواهد آمد .
قلعه نویی در دوره های اول و ششم در لیگ برتر اصلا مربیگری نکرده ، در لیگ دوم در میانه راه استقلال اهواز در خطر سقوط را تحویل گرفت و در نهایت موفق شد این تیم را در لیگ برتر نگه دارد و در لیگ هشتم هم در نیم فصل مس بحران زده کرمان را تحویل گرفت و در جدول مستقل دور برگشت، این تیم کرمانی را به رده دوم رساند. این کارنامه درخشان باعث می شود که قلعه نویی با اختلافی فاحش تمام همتایان ایرانی و خارجی خود در لیگ برتر را پشت سر بگذارد ولی همین سرمربی همیشه موفق یک نقطه ضعف عمده دارد و آن هم عملکرد ضعیف در بازی استقلال و سپاهان است. ژنرال که هرگز در تاریخ دربی ها به عنوان سرمربی استقلال برابر رقیب سنتی بازنده نشده است، در کارنامه خود نمرات ضعیفی را بابت بازی های استقلال و سپاهان به ثبت رسانده است.
جالب اینجاست که قلعه نویی هدایت هر دو تیم را برعهده داشته و هم در استقلال و هم در سپاهان تراز منفی در این بازی خاص از خود برجای گذاشته است. امیر در طول دوران سرمربیگری خود 15 بار هدایت استقلال را برابر سپاهان بر عهده داشته که حاصل آنها 4 برد ، 4 تساوی و 7 باخت برای استقلال بوده است(بازی اخیر جام حذفی به دلیل بنده شدن سپاهان در ضربات پنالتی در ردیف باخت های استقلال محاسبه می شود) . قلعه نوی در دو دوره نهم و دهم هم سرمربی سپاهان بوده که در هر دو دوره موفق شده تیمش را به عنوان قهرمانی برساند ولی باز هم در بازی رودرروی دو تیم این استقلال است که در بازی های رفت هر دو دوره یک بار با صمد مرفاوی و یک بار هم با پرویز مظلومی موفق به شکست دادن سپاهان می شود ، بازی برگشت لیگ نهم را قلعه نویی از مرفاوی می برد و بازی برگشت لیگ دهم مساوی می شود تا آمار قلعه نویی به عنوان سرمربی سپاهان برابر استقلال شامل یک برد، یک مساوی و 2 باخت باشد.
در مجموع امیر قلعه نویی 19 بار به عنوان سرمربی در بازی های رودر روی سپاهان و استقلال حضور داشته که حاصل آنها 5 برد، 5 تساوی و 9 باخت بوده است. گویا دراین بازی خاص ژنرالی هم افاقه نمی کند! آیا قلعه نویی روز دوشنبه می تواند کمی به آمار بد خود در این بازی خاص سروسامان بدهد؟
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها