X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 فروردین 1392, 09:45
کد خبر: 1703
خبرنگار: majidsad
نظرات: 0

نبرد بزرگ ليگ/ استقلال - سپاهان

نبرد بزرگ ليگ/ استقلال - سپاهان اگر هنوز آماده بازی استقلال - سپاهان نیستسد این مطلب شما را گرم تر خواهد کرد. پیش به سوی مسابقه ای که ، خیلی مرد است!
تساوی ، شرط عقل و به نفع کی؟
1- بعید است حساسیت های بالای بازی فینال گونه لیگ به دو تیم استقلال و سپاهان این اجازه را بدهد که آنها به فکر ارائه ی یک بازی جسورانه باشند و بیشتر به نظر می آید که دو تیم در وهله ی اول احتیاط را شرط عقل قرار دهند تا دو هفته ی پایانی تکلیف قهرمان و نایب قهرمان را مشخص کند. همان هفته هایی که بارها معادلات را بر هم زده!
وقتی این گمان محتمل تر می شود که بدانیم صدرنشین فعلی لیگ یعنی استقلال با یک تساوی هم امید اول کسب جام باقی می ماند پس می توان انتظار بازی فشرده و حتی نه چندان جذابی را کشید چرا که ژنرال به خوبی از پس این کار برمی آید و این را در دربی ها ثابت کرده و شجاعتش را نیز در این زمینه به اثبات رسانده است. البته موفق ترین سرمربی لیگ با وجود فشردگی بازی ها، صدرنشینی و دو بازی بعدی حتماً برای چنین تصمیمی توجیه خاص خود را خواهد داشت که انصافاً این بار قابل قبول هم هست.
این دقیقاً همان چیزی است که باعث می شود سپاهان هم تحت تاثیر تفکر رقیب قرار گیرد. قطعاً کرانچار و شاگردانش که به هیچ وجه نمی خواهند دست آبی های پایتخت در بازی مستقیم به جام برسد هم ابتدا برای شکست نخوردن به مصاف استقلال خواهند رفت و در پی فرصتی خواهند بود که شاگردان قلعه نویی به الهلالی ها در تهران دادند.

تراکم و تمرکز، رمز برتری
2- در این دیدار حساس که در شرایطی حتی می تواند تعیین کننده هم شود مهمترین عامل موثر در نتیجه گیری پس از بهره گیری از اشتباهات حریف و طبیعتاً ضربات ایستگاهی، حفظ فاصله خطوط سه گانه است. هر تیمی بتواند در طول 90 دقیقه (شاید هم در حدود 97 دقیقه!) این فواصل را به طور منظم حفظ کند از شانس بیشتری برای نتیجه گیری برخوردار خواهد شد. این به دلایلی از جمله خستگی نفرات اصلی به خاطر فشردگی مسابقات دو تیم، حساسیت های بالای این دیدار مهم و سرنوشت ساز و احتمال از بین رفتن تمرکز بازیکنان به واسطه همین حساسیت ها (که حتی ممکن است موجب اخراج بازیکنی را فراهم آورد.) و همچنین بهره بردن هرچه بیشتر از موقعیت های به دست آمده است. این از آن جهت حائز اهمیت است که فاصله خطوط در زمین همان قدر که روی عملکرد تیمی تاثیر گذار است، روی کارایی نفرات هم موثر است و در بازی های بزرگ نقش تک تک بازیکنان با اهمیت تر می گردد.

ستاره ها؛ گلوله های سربی
3- در روز سرنوشت یقیناً باید نگاه ویژه ای به ستارگان دو تیم داشت. جباری، رحمتی، نکونام و مجیدی در استقلال و خلعتبری، نویدکیا، حاج صفی و سوکای هرکدام می توانند مهره ی تعیین کننده ی فینال لیگ برتر باشند هرچند نحوه ی بازی خسرو حیدری در حملات آبی های میزبان و امید ابراهیمی در بخشیدن نظم تیمی سپاهان منظم در حالت عادی از اهمیت بسیاری برخوردار باشد. ضمن اینکه در بازی حساس روز دوشنبه فقط کیفیت فنی ملاک نیست و چه بسا نقش مدیریت و تمرکز فردی پر رنگ تر هم هست.
با انگیزه ترین باشید
4-دهم فروردین ماه بود که زرد پوشان اصفهانی در آزادی استقلال را از رسیدن به فینال جام حذفی محروم کردند. بنابراین همان اندازه که شاگردان کرانچار از این بابت با روحیه اند استقلالی ها نیز با انگیزه اند و تعادل روانی در جدال استقلال-سپاهان برقرار خواهد بود تا شاهد یک نبرد تمام عیار باشیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها