X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 فروردین 1392, 13:03
کد خبر: 1707
خبرنگار: sharif
نظرات: 0

دوئل دروازه‌بان‌ها؛ رویارویی دوباره گردان با رحمتی

دوئل دروازه‌بان‌ها؛ رویارویی دوباره گردان با رحمتی دوئل دروازه‌بان‌ها؛ رویارویی دوباره گردان با رحمتی
فردا روزی است که پست دروازه‌بانی می‌تواند اهمیت خود در راه قهرمان کردن یا قهرمان نکردن یک مدعی جدی و قدرتمند را بار دیگر اثبات کند. در مصاف استقلال و سپاهان دو دروازه‌بان نام‌آشنا و برجسته حفاظت از قفس توری را بر عهده دارند و هواداران دو تیم و کادر فنی آن‌ها بخصوص استقلالی‌ها برای پیروزی در این مسابقه بزرگ روی توانایی‌های دروازه‌بان‌هایشان حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
سیدمهدی رحمتی و شهاب گردان که زمانی گلرهای اول و دوم تیم ملی به حساب می‌آمدند امسال برای دومین بار رودرروی هم قرار می‌گیرند. شهاب که در پرسپولیس موفق به حضور در دربی نشد یک بار در مصاف پنالتی‌ها و در جام حذفی بازی را از رحمتی برد اما شاید این بازی به مراتب دشوار‌تر و مهم‌تر از آن رویارویی و جدال در پنالتی‌ها باشد.

این بار دیگر خبری از پنالتی نیست و تکلیف در ۹۰ دقیقه روشن خواهد شد بنابراین شاید اتفاقات و شانس نقش کمتری در موفقیت این گلر‌ها ایفا کند. در این بازی فینال‌گونه به غیر از پتانسیل‌های فنی، مسائل روانی هم می‌تواند برگ برنده گلر‌ها باشد و در ‌‌نهایت تیمی که از دروازه‌بان باروحیه‌تری بهره می‌گیرد بازی را برده و به قهرمانی نزدیک‌تر خواهد شد.

گردان و رحمتی در اصفهان و در زمانی که یکی برای ذوب‌آهن و دیگری برای سپاهان دروازه‌بانی می‌کرد رابطه خوبی داشتند و در تیم ملی هم کنار یکدیگر با مسالمت و در شرایطی عادی کار می‌کردند. در واقع رابطه گردان – رحمتی چیزی شبیه به رابطه رحمتی – میرزاپور می‌نمود و شهاب پذیرفته بود که رحمتی دروازه‌بان شماره یک است و برای بازی کردن باید منتظر بازی‌هایی مثل دیدار با امارات در جام ملت‌های آسیا یا بازی‌های دوستانه بسیار کم‌اهمیت باشد.

با این حال از آن روز تا حالا شهاب یک دوره افت وحشتناک را پشت سر گذاشت اما رحمتی در اوج ماند و رکورددار کلین‌شیت شد تا در راه قهرمانی استقلال یک وزنه مهم به شمار بیاید. در واقع شاید اگر رحمتی خودش از تیم ملی کنار نمی‌رفت شهاب در صورت احیا و درخشش در نیم‌فصل دوم با لباس سپاهان حتی به عنوان دروازه‌بان دومی تیم ملی هم نمی‌رسید اما چرخ روزگار طوری چرخیده که حالا شهاب گلری ملی‌پوش است و رحمتی گلر باشگاهی!

فردا رحمتی و گردان در زمین فوتبال بیشترین فاصله را از هم خواهند داشت و قطعا اصطکاکی بین آن‌ها به وجود نخواهد آمد تا دوستی‌شان زیر سوال برود اما خیلی‌ها منتظرند تا ببینند کدام‌یک از این دو دروازه‌بان باعث خوشبختی یا ناکامی تیم‌شان می‌شوند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها