X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

22 اردیبهشت 1395, 12:00
کد خبر: 17125
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 5

گزارش تفصیلی طوفان زرد

رکورداران قهرمانی متوالی در جهان

رکورداران قهرمانی متوالی در جهان رکورداران قهرمانی متوالی در جهان
به مناسبت سالگرد سومین قهرمانی پیاپی سپاهان در لیگ برتر ایران قصد داریم نگاهی به رکورد داران قهرمانی های متوالی در جهان بیندازیم.
ایران:
ثبت رکورد سه دوره قهرمانی متوالی مسابقات لیگ برتر فوتبال کشوردر فصل‌های ۸۹-۱۳۸۸، ۹۰-۱۳۸۹ و ۹۱-۱۳۹۰ از رکورد های جالب باشگاه فوتبال فولاد مبارکه سپاهان است. پر افتخارترین تیم ایران همچنین ، با قهرمانی در جام حذفی 1391 توانست رکورد چهار سال کسب جام پیاپی را در کارنامه خود ثبت کند.
رکورداران قهرمانی متوالی در جهان

انگلیس:
لیگ انگلیس از آغاز تاکنون قهرمانان زیادی را به خود دیده و رکورد قهرمانی های متوالی در این کشور چندان چشمگیر نیست. هادرزفیلد تاون، آرسنال و لیورپول یک مرتبه و منچستر یونایتد دو مرتبه موفق به کسب سه قهرمانی پی در پی شده اند.


آلمان:
تا قبل از شروع این فصل، رکورد قهرمانی های پیاپی تیم های بوندس لیگا از عدد سه فراتر نرفته بود اما با توجه به قهرمانی بایرن مونیخ در سه فصل گذشته و قهرمانی آن ها در فصل جاری، بایرن مونیخ را رکورد دار قهرمانی پیاپی در آلمان، با چهار قهرمانی متوالی معرفی کرد.


هلند:
تیم های آژاکس و پی اس وی آیندهوون هر کدام دو بار موفق شده اند چهار بار پیاپی قهرمان لیگ هلند شوند و از این حیث رکورد دارند.


ایتالیا:
یوونتوس با قهرمانی این فصل خود به رکورد پنج سال قهرمانی پیاپی رسید و با رکورد خود در بین سال های ۳۵-۱۹۳۱ ، رکورد تورینو در حد فاصل سال های ۴۹-۱۹۴۳ و رکورد اینتر در سال های ۱۰-۲۰۰۶ برابری کرد.


اسپانیا:
رئال مادرید با کسب پنج قهرمانی پیاپی در لالیگا رکورد دار است. لوس بلانکوس این رکورد را دو بار و در سال های ۶۵-۱۹۶۱ و ۹۰-۱۹۸۶ به ثبت رسانده است.


پرتغال:
باشگاه پورتو در بین سال های ۹۹-۱۹۹۵ پنج بار متوالی فاتح لیگ کشورش شد و هنوز تیمی پرتغالی موفق به تکرار این رکورد نشده است.


بلژیک:
اندرلخت، در سال های ۶۸-۱۹۶۴ موفق شد پنج بار متوالی فاتح لیگ بلژیک شود.


لهستان:
باشگاه گورنیک زابرز با پنج قهرمانی پیاپی در سال های ۶۷-۱۹۶۳ در کشور لهستان رکورد دار است.

رومانی:
استوا بخارست، با کسب شش عنوان قهرمانی پی در پی در در سال های ۹۸-۱۹۹۳ در لیگ رومانی، رکورد دار است.

روسیه:
اسپارتاک مسکو در بین سال های ۲۰۰۱-۱۹۹۶ موفق شد تا شش بار متوالی فاتح لیگ روسیه شود.

فرانسه:
المپیک لیون به مدت هفت سال حاکم بلامنازع فرانسه بود و در سال های ۰۸-۲۰۰۲ هفت بار موفق به فتح لوشامپیونه شد. پاریس سن ژرمن نیز در چهار سال گذشته قهرمان بی رقیب فرانسه بوده است.

یونان:
المپیاکو که بیشترین تعداد قهرمانی را نیز در لیگ یونان داراست، بین سال های ۲۰۰۳-۱۹۹۷ هفت بار پیاپی موفق به فتح لیگ یونان شد. آن ها از سال ۲۰۱۱ تاکنون نیز پنج بار متوالی قهرمان لیگ یونان شده اند و فرصت مناسبی برای ارتقای رکوردشان دارند.

اسکاتلند:
دو باشگاه قدرتمند، قدیمی و رقیب در لیگ اسکاتلند یعنی سلتیک و گلاسکو رنجرز قهرمان مطلق اسکاتلند بوده اند و هر دو تیم نه بار پیاپی موفق به فتح لیگ شده اند.
ابتدا سلتیک در سال های ۷۴-۱۹۶۶ نه بار متوالی قهرمان شد اما رنجرز نیز بعد از چند سال به رکورد رقیب دیرینه رسید و در سال های ۹۷-۱۹۸۹ قهرمان اسکاتلند شد.

بلغارستان:
باشگاه زسکا صوفیه در حد بین سال های ۶۲-۱۹۵۴ نه بار پیاپی موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ کشورش شد و هنوز رکورد قدیمی این تیم پابرجا مانده است.

مجارستان:
باشگاه MTK بوداپست کاری تاریخی انجام داده که پس از گذشت حدود یک قرن هنوز تیمی در اروپا موفق به تکرار آن نشده است. این باشگاه به مدت ده سال و در سال های ۲۵-۱۹۱۴ بر فوتبال مجارستان حکمرانی کرد. شکسته شدن این رکورد بسیار بعید به نظر می رسد اما تیم های یوونتوس، المپیاکو،پاریس سن ژرمن و بایرن مونیخ با توجه به نوار ادامه دار قهرمانی های پی در پی شان، شانس شکستن رکورد این باشگاه مجار را دارند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها