X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 اردیبهشت 1392, 14:29
کد خبر: 1871
خبرنگار: majidsad
نظرات: 15

طالبی: نتوانستم به تیم قلعه‌نویی بروم

طالبی: نتوانستم به تیم قلعه‌نویی بروم طالبی: نتوانستم به تیم قلعه‌نویی بروم
مدافع تیم فوتبال سپاهان گفت: امسال قراردادم با سپاهان تمام می‌شود و با چند تیم صحبت کرده‌ام، اما تصمیم‌گیری‌ام پس از پایان فصل صورت می‌گیرد.
فرشید طالبی در مورد حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: به هر حال ما تمام تلاش خود را مقابل النصر انجام دادیم تا از اعتبارمان دفاع کنیم. اگر در دیگر دیدار نتیجه‌ای دیگر رقم می‌خورد ما می‌توانستیم تا هفته پایانی امید داشته باشیم اما اینگونه نشد و در یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی از مسابقات حذف شدیم.
وی درباره اینکه با توجه به این حذف و همچنین تا حدودی از دست دادن جام قهرمانی در لیگ برتر دیدار مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی سخت‌تر شده یا خیر، خاطرنشان کرد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ما در لیگ هنوز شرایطمان پابرجاست. همانگونه که ما مقابل داماش امتیاز از دست دادیم احتمال این وجود دارد که چنین اتفاقی برای استقلال نیز رخ دهد. به هر حال فوتبال است و نمی‌شود پیش‌بینی کرد. روی کاغذ هنوز احتمال وجود دارد. شاید خیلی به نفع استقلال باشد اما ما هم هنوز امید داریم.
مدافع سپاهان افزود: امسال تیم‌مان بسیار زجر کشید. یک تیم کامل عوض کردیم. واقعا شرایط سختی بود. با یک ترکیب جدیدی به میدان رفتیم اما انتظارات همچون گذشته بالا بود. نگه داشتن چنین شرایطی واقعا کار سختی بود که با غیرت و تعصب بازیکنان این امر تحقق یافت و در دو جام که شاید بی‌سابقه باشد ما تا آخر جنگیدیم.
طالبی با اشاره به حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به مسابقات سپاهان داشته باشید متوجه می‌شویم که ما همچون قهرمان بودیم. ما از هافبک‌های ۱۹ _ ۲۰ ساله‌ای در بازی‌ها استفاده کردیم که در گذشته به هیچ عنوان چنین ریسکی صورت نمی‌گرفت. ما در گذشته آنقدر بازیکن زیاد داشتیم که ملی‌پوش آن هم روی نیمکت می‌نشستند اما در این فصل بازیکنان باغیرت جوانی به ترکیب آمدند. مانند حسین پاپی و جهان‌عالیان که کار بزرگی کردند.
مدافع سپاهان با اشاره به فشردگی مسابقات تصریح کرد: برنامه‌ریزی مسابقات خیلی در این زمینه دخیل بود. ما یک پایمان در امارات، یک پایمان در ایران و یک پایمان در جام حذفی بود. به هر حال این فشردگی باعث می شد که تیم در مقاطعی کم بیاورد. با این حال در ۳ جام جنگیدیم و باید به این بازیکنان دست مریزاد گفت. امیدوارم در پایان هم با قهرمانی در جام حذفی روبرو شویم تا حداقل یک جا را به بار بیاوریم.
وی درباره حرف و حدیث‌هایی که این روزها علیه بازیکنان سپاهان از جمله او، احسان حاج‌صفی، احمد جمشیدیان مطرح می‌شود یادآور شد: ببینید من یک نکته‌ای را اینجا می‌گویم که شنیدنش خالی از لطف نیست. زمانی که حضرت موسی (ع) به او وحی شد که با چه مشکلی روبه‌رو هستی او در جواب گفت: من از بی‌دینان اذیت نمی‌شوم بلکه مرا یک سری آدم‌هایی اذیت می‌کنند که پشت سرم حرف می‌زنند، در حالی که همیشه اسم تو را می‌آورم. بعد از جانب خدا وحی آمد که ای موسی! من خداوند عالمیان هستم و پشت سر من هم حرف می‌زنند چه رسد به بنده من.
طالبی یادآور شد: متاسفانه همه مسائل ما از زبان‌مان نشات می‌گیرد؛ نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم و هرچه به زبانمان بیاید بیرون می‌دهیم و بعد دچار مشکل می‌شویم. مطرح کردن چنین مسائلی به هیچ عنوان زیبا نیست کسی که خود را می‌خواهد بزرگ کند نباید با آبروی دیگران بازی کنند زیرا هم دنیای خود را خراب می‌کنند و هم آخرت خود را. برخی افراد هم می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. شما ببینید احسان حاج صفی همان بازیکنی است که در دو بازی که ما ۱۰ نفره شدیم یکی از بهترین بازیکنان بود.
وی افزود: متاسفانه ما برای آبروی دیگران ارزش قائل نیستیم. مشکلی که وجود دارد این است که از خدا نمی‌ترسیم. اگر من فرشید طالبی از خدا بترسم دست به هیچ کاری نمی‌زنم. همین مسائلی که مطرح می‌شود به این علت است که از خدا نمی‌ترسیم. افشین قطبی گفت اگر بازیکن برتر آسیا شدی به تیم ملی بیا که من در جواب گفتم اگر بازیکن برتر آسیا هم شوم و بیایم بگویم باید بازی کنم چیزی نیستم، چون هر چه دارم از خداست. از تیم ملی خط خوردم اما گفتم خدا مرا به تیم ملی آورد و حالا هم صلاح دیده که حضور نداشته باشم. نمی‌گویم آدم خیلی خوبی هستیم، اما فاز عجیب و غریبی دارم! معتقدم از ما حرکت و از خدا برکت.
طالبی یادآور شد: حضور در تیم امیر‌خان قلعه‌نویی برایم افتخار بوده اما شرایط در چند سال اخیر به گونه‌ای رقم خورده که نتوانستم به تیم او بروم. حتی بازیکن آزاد بوده‌ام اما چنین اتفاقی رخ نداده است. این شرایط قشنگ نیست به علت اینکه تیتری را پر کنیم این مسائل را به وجود آوریم. اخراج به هر حال در فوتبال رقم می‌خورد.
مدافع سپاهان درباره قراردادش با این تیم گفت: قرارداد من امسال به پایان می‌رسد. صحبت‌هایی با چند تیم انجام داده‌ام اما با توجه به شرایطی که در لیگ وجود دارد همه چیز را به آخرین بازی در فصل موکول کرده‌ام. با وجود سختی‌های زیادی که در سپاهان داشتم اما سال پرباری داشتم. گزینه اولم سپاهان خواهد بود.
وی درباره مربیگری کرانچار تصریح کرد: او واقعا مربی فوق‌العاده‌ای است. من نت‌برداری نمی‌کنم اما امسال کتابچه‌ای تهیه کرده‌ام و از نکات فنی او نت‌برداری کرده‌ام. هر انسانی حسن و عیب‌هایی دارد. کرانچار هم اینگونه بود اما حسن‌هایش ارجحیت داشت. من در کنار منصور ابراهیم زاده هم کار کرده‌ام و نکات زیادی از او یاد گرفته‌ام اگر انسان زرنگ باشد خود می‌تواند با ادغام این تجربه‌ها شرایط خوبی را مهیا کند. امیدوارم حداقل من شاگرد خوبی برای کارانچار بوده باشم.
مدافع سپاهان درباره مشکلات مالی سپاهان تصریح کرد: در فوتبال ما همیشه مشکلات مالی وجود دارد اما با تمام این مسائل باید به مسئولین باشگاه دست مریزاد بگوییم که شرایط را طوری مهیا کرده‌اند که ما با کمترین دغدغه در مسابقات حاضر شویم و یکی از سال‌هایی رقم بخورد که مشکلات کمی داشته باشیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها