X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

8 تیر 1395, 18:34
کد خبر: 18805
نظرات: 21

تیم رویایی سپاهان در لیگ شانزدهم

تیم رویایی سپاهان در لیگ شانزدهم تیم رویایی سپاهان در لیگ شانزدهم
سپاهان اصفهان با کسب پنج عنوان قهرمانی پر افتخارترین تیم کشور در مسابقات لیگ برتر به حساب می‌آید
به گزارش طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه". پس از اینکه آن‌ها نتوانستند در فصل گذشته در بین مدعیان کسب جام قرار بگیرند، به دنبال عبدالله ویسی رفتند تا موفقیت‌های خود را تکرار کنند. ورود ویسی به تیم با تغییراتی در شاکله تیم همراه بود، به طوری که بسیاری از بازیکنانی که نتوانسته بودند در فصل قبل عملکرد رضایت بخشی داشته باشند، از تیم کنار گذاشته شدند و جای آن‌ها را بازیکنان مورد نظر ویسی گرفته است. ویسی مانند سال قبل در استقلال خوزستان، امسال هم چند سورپرایز دارد و باید ببینیم عملکرد آن‌ها می تواند انتظارات این مربی را در فصل پیش رو تامین نماید.
البته از حالا و با توجه به تغییرات وسیعی که در این تیم صورت گرفته صحبت کردن در مورد ترکیب یازده نفره سپاهان کمی زود است، اما با توجه به بازیکنانی که در لیست آن‌ها وجود دارد، می توانیم پیش بینی از ترکیب احتمالی آن‌ها در لیگ شانزدهم داشته باشیم. ترکیبی که البته با سورپرایزهایی همراه است.
1- لی وینستون لئاندرو داسیلوا اولیویرا:
وعده عبدالله ویسی در مورد خرید یک گلر بزرگ خارجی محقق شد و گلر اسبق آتلتیکو مینیرو و همبازی سابق رونالدینیو پس از توافقات لازم به جمع سپاهانی‌ها پیوست. لی اولیویرا که سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی در سری A برزیل، قهرمانی در جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی و حضور در جام باشگاه های جهان با آتلتیکو مینیرو را در کارنامه خود دارد با عقد قراردادی یکساله به تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان پیوسته است. وی دو فصل اخیر را در باشگاه آکادمیا در لیگ برتر پرتغال سپری کرده است. به نظر می‌رسد که این دروازه‌بان که تجربه بالایی هم دارد، بتواند انتظارات ویسی را برآورده کند، ولی با توجه به جدایی شهاب گردان و رحمان احمدی سپاهان به دروازه‌بان دوم احتیاج خواهد داشت. گفتنی است این دروازه‌بان در 6 سال اخیر اغلب به عنوان دروازه‌بان دوم فعالیت می‌کرده و تنها در 32 بازی به میدان رفته است. او در دو فصل اخیر در تیم آکادمیا مجموعا 9 بازی انجام داد. در آخرین فصل حضور در آکادمیا 6 بار در ترکیب این تیم قرار گرفت و با دریافت 11 گل و بدون انجام کلین شیت نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش گذارد.
تیم رویایی سپاهان در لیگ شانزدهم


2- شجاع خلیل زاده:
مدافع فصل گذشته تراکتورسازی تبریز که پس از پایان دوران سربازی به تیم سپاهان بازگشت، پس از کش و قوس‌های فراوان در این تیم ماندنی شد. او فصل گذشته در 21 بازی برای تراکتورسازان به میدان رفت و دو گل نیز به ثمر رساند تا مشخص شود که چرا او را یکی از بهترین دفاع‌های وسط فعلی در کشور می‌دانند. فصل گذشته او در کنار خالد شفیعی در تراکتورسازی توانستند فصل خوبی را برای این تیم رقم بزنند.


3- موسی کولیبالی:
زوج موسی کولیبالی و محمد طیبی در عمق خط دفاعی استقلال خوزستان را می‌توان از دلایل اصلی قهرمانی این تیم در لیگ پانزدهم به حساب آورد. حالا عبدالله ویسی، کولیبالی مدافع تنومند اهل مالی را با خود به اصفهان برده تا با قرار گرفتن در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی سپاهان را مقتدرتر از همیشه بسازد. سپاهان با وجود این دو بازیکن در عمق خط دفاعی ترکیب مطمئنی خواهد داشت و جایگزین‌های خوبی هم در این پست در اختیار ویسی می‌باشد. وی تنها بازیکن خارجی استقلال خوزستان بود که علاوه بر لیگ چهاردهم در لیگ پانزدهم نیز برای این تیم خوزستانی به میدان رفته است. کولیبالی حالا با حضور در تیم ویسی سومین سال حضورش و همکاری با عبدالله ویسی را تجربه خواهد کرد.


4- علی هلیچی : با جدائی ووریا غفوری از سپاهان معمای این تیم در فصل آینده برای این نقطه از زمین شکل گرفت. آن‌ها در این پست علی هلیچی را در اختیار دارند. هلیچی سهمیه زیر ٢٣ سال به حساب می آید و باید دید چه اتفاقاتی برای او در این فصل رقم خواهد خورد. محمد روشندل بازیکن دیگری است که ویسی در این پست در اختیار دارد و فصل گذشته در این پست در ترکیب سپاهان به میدان می‌رفت. با خرید علی هلیچی که عبدالله ویسی از او شناخت خوبی دارد به نظر می‌رسد روشندل کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی این تیم دارد و شاهد رقابت تنگاتنگی میان این دو برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی خواهیم بود.


5- دنیل نوروزی :
یکی از پدیده‌ها و خریدهای سپاهان در لیگ شانزدهم همین بازیکن می‌باشد. دنیل نوروزی 24 ساله متولد کپنهاگ، از پدر و مادری ایرانی الاصل می‌باشد که قرار است برای اصفهانی‌ها در دفاع چپ بازی کند. او سابقه حضور موفق در تمام رده‌های پایه تیم ملی دانمارک به جز تیم بزرگسالان را در کارنامه دارد. در رده باشگاهی نوروزی در تیم بروندبی دانمارک و وایله بلدکلوب بازی کرده است. وی هم‌چنین به همراه تیم بروندبی در لیگ برتر دانمارک و لیگ اروپا حضور داشته است. حضور او در سمت چپ خط دفاعی می‌تواند خیال سپاهانی‌ها را از این پست راحت کند و شاید بتواند با بازی‌های درخشان خود جای حاج صفی را در این تیم پر کند. البته در صورت استفاده از سیستم 2-5-3 نوروزی ممکن است به عنوان وینگر چپ ایفای نقش کند.


6- رسول نویدکیا:
با تصمیم عبدالله ویسی رسول نویدکیا فصل آینده کاپیتان سپاهان خواهد بود تا به نوعی او جانشین برادرش در پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ‌برتر شود. این بازیکن تمرینات فصل جدید خود را با شادابی شروع کرده و اگر با همین انرژی ادامه دهد، فصل خوبی پیش روی این بازیکن خواهد بود. رسول نویدکیا با توجه به مشکلاتی که برادر بزرگش با مجموعه سپاهان دارد، می‌تواند در غیاب او مرد اول میانه میدان سپاهان لقب گیرد.


7- جلال الدین علی محمدی:
جلالالدین علی محمدی بهترین عملکرد را بین عوامل هجومی تیم صبا در فصل گذشته داشت، او در لیگ پانزدهم موفق شد در 17 بازی برای صبای قم 6 گل به ثمر رساند و هم‌چنین در اکثر گل‌های صبا تاثیر مستقیم داشت. علی‌محمدی امتیازآورترین بازیکن صبا در فصل گذشته است و حضور او در میانه میدان می‌تواند ضعف‌های سپاهان در این نقطه از زمین را برطرف کند.


8- سیدینهو:
سیدینهو بازیکن برزیلی تیم سپاهان برای بازی در پست هافبک تهاجمی به جمع زودپوشان اصفهانی اضافه شده است. این بازیکن که سابقه بازی در بوتافوگو کنار کلارنس سیدورف را هم در کارنامه دارد، برای حل مشکل سپاهان در میانه میدان به این تیم اضافه شده است. با توجه به انتظاراتی که از این بازیکن وجود دارد، باید دید آیا او می‌تواند پاسخ این انتظارات را با بازی‌های خود بدهد یا خیر؟


9- مهرداد محمدی :
این بازیکن که یکی از سوژه های فصل نقل و انتقالات بود و گزینه بسیاری از تیم های لیگ برتری بود، در نهایت به سپاهان پیوست. او که یکی از ارکان اصلی تیم راه آهن در فصل گذشته بود حالا در تیم ویسی می تواند برای رسیدن به پیراهن تیم ملی هم تلاش کند. 10 گل زده، دو پاس گل و به دست آوردن یک ضربه پنالتی برای تیمی که رکورد هفته ها دوری از گلزنی را به خود اختصاص داده بود، نیز نتوانست راه‌آهن را از سقوط نجات دهد تا تک ستاره‌شان در این فصل راهی سپاهان شود. مهرداد هافبک مهاجم تیم سپاهان می تواند با فرارهای خود به عمق و کناره‌های خط دفاعی حریفان و استفاده از تکنیک و قدرت خود می‌تواند خلاقیت خط حمله سپاهان را افزایش دهد.


10- فرید کریمی بهزادی:
فرید بهزادی کریمی در سال ۹۳ جهت گذراندن خدمت سربازی به باشگاه فوتبال تراکتور سازی تبریز پیوست. وی در نیم فصل دوم فصل 95-1394 با پایان خدمت سربازی به باشگاه اصلی خود، صبای قم بازگشت، که البته حضور او در نیم فصل جنجال‌هایی هم به همراه داشت. جنگ صبایی ها برای بازگشت این بازیکن چندان هم بی دلیل نبود و او در مدت حضورش در جمع شاگردان دایی در قامت یک ستاره تکنیکی و گلزن ظاهر شد که البته فرصت سوزی‌هایش در برخی بازی‌ها فریاد علی دایی را به آسمان برد. او در ترکیب صبای قم در نیم فصل دوم 1290 دقیقه به میدان رفت و 4 گل، 4 پاس گل و دو پنالتی برای این تیم به ارمغان آورد. ستاره 27 ساله و تکنیکی تیم سپاهان می‌تواند یکی از مردان کلیدی ویسی در فصل پیش رو باشد.


11- پدرو هنریکه اولیویرا:
فوتبالیست برزیلی - تیمور شرقی‌یایی است که دو ملیتی و صاحب پاسپورت تیمور شرقی است و سهمیه آسیایی سپاهان محسوب می‌شود. این بازیکن 24 سال سن دارد و سابقه بازی در تیم‌های جوانان سائوپائولو و گرمیو را دارد، در رده بزرگسالان هم در تیم‌های مختلف برزیلی از جمله موگی میریم، اوبرابا، سانتاکروزنس و پترولینا سوشال بازی کرده است. او موفق شد سال 2014 در تیم مسیمیر قطر در 12 بازی 9 گل به ثمر برساند و آقای گل لیگ قطر شود و بعد راهی عمان و مالزی شد و در تیم PKNS FC مالزی هم عملکرد خوبی داشت و در 13 بازی 8 گل برای آن‌ها به ثمر رسانده است. اولیویرا در 61 بازی خود از سال 2011 به بعد 30 گل به ثمر رسانده است. میانگین یک گل برای هر دو مسابقه. آماری که برای یک مهاجم بد تلقی نمی شود ولی نکته ای که در مورد اولیویرا وجود دارد این است که این بازیکن در چند سال اخیر در هیچ باشگاهی دوام چندانی نداشته است و با تعداد بازی های کم تیم های قبلی خود را ترک کرده است. باید ببینیم ویسی می تواند این بازیکن را به مهره ای تاثیرگذار در سپاهان بدل کند؟
البته در صورت استفاده ویسی از سیستم 2-5-3 به احتمال زیاد علی هلیچی از ترکیب کنار گذاشته می‌شود و طالب ریکانی جایگزین این بازیکن خواهد شد. عبدالله ویسی این روزها در حال استفاده از ترکیب‌های مختلف می باشد تا بهترین را برای لیگ پیش رو به‌ کار ببرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها