X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

8 شهریور 1395, 09:30
کد خبر: 20178
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 9

مشکلی برای استفاده از طبقه دوم ورزشگاه وجود ندارد

سعید بخش: در محوطه‌سازی نقش‌جهان از برنامه عقبیم

سعید بخش: در محوطه‌سازی نقش‌جهان از برنامه عقبیم سعید بخش: در محوطه‌سازی نقش‌جهان از برنامه عقبیم
معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه گفت: پیمانکاران نقش‌جهان از ما طلبی ندارند و حتی مطالبات تعدادی از پیمانکاران که از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی طلب داشتند را ما پرداخت کردیم.

به گزارش طوفان زرد،احمد سعیدبخش در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه نقش‌جهان اظهار داشت: چند هفته پیش به درخواست بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، جلسه‌ای با پیمانکاران ورزشگاه نقش‌جهان داشتیم و وی با تک‌تک پیمانکاران به صورت جداگانه جلسه برگزار کرد و از آخرین وضعیت پروژه و مراحل پیشرفت آن مطلع شد. همچنین کارهای باقیمانده را با پیمانکاران در میان گذاشت و از آنها تاریخ اتمام گرفت با فرض به اینکه ما پیمانکاران را از نظر مالی تأمین کنیم و آنها دغدغه‌ای از نظر مالی نداشته باشند.
در محوطه‌سازی ورزشگاه از برنامه عقبیم
وی افزود: البته کمی در بخش محوطه‌سازی از برنامه عقب هستیم چون در این قسمت باید کارهای زیربنایی از قبیل سیستم فاضلاب و ... هم انجام می‌شد. اما سازه فلزی، شاه‌تیرها و ... رو به اتمام است و رختکن‌های فاز یک که مخصوص داوران و بازیکنان است تمام شده است. چمن نیز مدت‌هاست آماده بازی است. 2 سرویس بهداشتی هم که مجموعاً شامل 180 چشمه است تکمیل شده و هر 2 آسانسور بخش VIP و جایگاه خبرنگاران نیز در حال نصب است.
سعیدبخش ادامه داد: در بخش محوطه‌سازی، ما زیرساخت را آماده می‌کنیم و استاندار و شهردار اصفهان برای تکمیل آسفالت آن به ما قول مساعد داده‌اند که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بعداً این هزینه را به صورت اقساطی به شهرداری پرداخت خواهد کرد.
25 میلیارد تومان در نقش‌جهان هزینه کرده‌ایم
معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه در مورد هزینه انجام شده در ورزشگاه نقش‌جهان گفت: ما تاکنون حدود 25 میلیارد تومان در پروژه نقش‌جهان هزینه کرده‌ایم که این هزینه تا زمان بهره‌برداری به حدود 30 تا 35 میلیارد تومان خواهد رسید. البته متأسفانه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به دلیل محدودیت در تأمین بودجه هنوز نتوانسته سهم خود را پرداخت کند. قرار بود این شرکت 7 و نیم میلیارد تومان در سال گذشته و 15 میلیارد تومان در سال 95 تزریق بودجه داشته باشد که این اتفاق نیفتاده است.
برخی ورودی‌های ورزشگاه معارض دارد
سعیدبخش در مورد وضعیت ورودی‌های ورزشگاه نقش‌جهان اظهار داشت: ورودی اصلی باز است و پارکینگ‌های آن آماده است و هیچ مشکلی ندارد. در مورد ورودی‌های دیگر نیز در جلسات برگزارشده مقرر شد آنها را با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط بازگشایی کنیم و اگر نیاز به مرمت و بازسازی دارد این کار را انجام دهیم. شنیده‌ایم برخی ورودی‌ها معارض دارد که اداره‌کل ورزش و جوانان باید مشکل معارضان را حل کند. برای اینکه در ورودی‌ها تجمعی اتفاق نیفتد و از خطرات احتمالی جلوگیری شود، ترجیح می‌دهیم که حداقل 2 ورودی داشته باشیم.
وی در مورد عدم صندلی‌گذاری طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان گفت: این ورزشگاه 75 هزار نفر گنجایش دارد. فاز یک که طبقه اول است حداقل 40 هزار نفر ظرفیت دارد و این بیش از ظرفیت مورد نیاز ما برای بازی‌های سپاهان است و من بعید می‌دانم حتی در بازی با استقلال و پرسپولیس بیش از 30 هزار نفر به ورزشگاه بیایند.
مشکلی برای استفاده از طبقه دوم ورزشگاه وجود ندارد
سعیدبخش در مورد اینکه در گذشته سابقه داشته که حتی تا 40 هزار تماشاگر در نقش‌جهان حضور یافته‌اند بیان داشت: این‌طور نیست که طبقه دوم ورزشگاه قابل بهره‌برداری نباشد بلکه مانند ورزشگاه آزادی است که تا همین پارسال طبقه دوم آن سیمانی بود. در نقش‌جهان نیز ما ابتدا طبقه اول را پر می‌کنیم و اگر نیاز بود، تماشاگران را به طبقه دوم هدایت می‌کنیم ولی اینکه مشکل یا مانعی برای استفاده از طبقه دوم وجود داشته باشد، اینطور نیست.
معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه افزود: اینطور نیست که ما تصمیمی برای صندلی‌گذاری طبقه دوم نداشته باشیم بلکه اهم و فی‌الاهم کرده‌ایم تا فعلاً طبقه اول و ملزومات اولیه برای برگزاری یک مسابقه با شرایط ایمن را آماده کنیم و بعداً طبقه دوم را تکمیل کنیم.
وی اضافه کرد: حتی بخشی از صندلی‌های طبقه دوم در انبار ورزشگاه موجود است ولی ما ابتدا 40 هزار صندلی که ظرفیت کمی نیست را آماده کرده‌ایم و در فازهای بعدی صندلی‌گذاری طبقه دوم را انجام می‌دهیم.
سعیدبخش گفت: کار جمع‌آوری محوطه کارگاهی از قبیل بونکرها، سیلوهای سیمان، قراضه‌ها، نخاله‌ها و ... آغاز شده است. با شورای تأمین نیز جلسه داشته‌ایم و پس از اتمام کار نیز از آنها دعوت می‌کنیم تا از ورزشگاه بازدید داشته باشند تا اگر مشکلی وجود داشت رفع کنیم.
وی در مورد سیستم نور و چادرهای سقف ورزشگاه تصریح کرد: نورافکن‌های بخش غربی به طور کامل نصب شده و پیمانکار آماده است کار در بخش شرقی ورزشگاه را آغاز کند. بخش عمده‌ای از چادرها نیز آماده است که به محض اتمام اسکلت فلزی بخشی از آن را نصب می‌کنیم.
عدم واریز بودجه از طرف شرکت توسعه باعث تعویق زمان افتتاح پروژه شد
سعیدبخش گفت: ورزشگاه نقش‌جهان اواخر شهریورماه با حضور یکی از مسئولان کشور افتتاح می‌شود. قصد داشتیم این تاریخ زودتر باشد که به دلیل عدم واریز بودجه از طرف شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مجبور شدیم خودمان این بودجه را تأمین کنیم که باعث تعویق در بهره‌برداری از ورزشگاه شد.
وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت فولادمبارکه از نزدیک پیگیر روند تکمیل ورزشگاه است و حتی نزدیک به 6 ساعت با پیمانکاران جلسه داشت تا روند تکمیل پروژه تسریع شود. بودجه حرف اول و آخر را در پروژه‌ها می‌زند و اگر می‌خواستیم به امید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بنشینیم، ورزشگاه نقش‌جهان حالا حالاها به بهره‌برداری نمی‌رسید.
معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه در مورد مطالبات پیمانکاران این پروژه تصریح کرد: پیمانکاران از ما طلبی ندارند. قرار بود ما 12 میلیارد تومان در این پروژه هزینه کنیم که تا الان بیش از دوبرابر هزینه کرده‌ایم. حتی تعدادی از پیمانکاران که از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی طلب داشتند صورت وضعیت خود را برای ما فرستادند و ما طلب آنها را پرداخت کردیم که خوشبختانه جواب داد و پیمانکاران نیز به پروژه شتاب بخشیدند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها