X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 مهر 1395, 09:50
کد خبر: 20806
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 3

در تمجید فوتبالیستی که به سمبل باشگاه سپاهان تبدیل شد

راز ماندگاری کاپیتان محرم

راز ماندگاری کاپیتان محرم راز ماندگاری کاپیتان محرم
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد «کاپیتان سپاهان در تمرین روزهای گذشته از بازیکنان این تیم خداحافظی کرد. وی سپس در جمع هواداران حاضر شده و خطاب به آنها گفت: زانویم درد می‌کند و بازی کردن برایم دشوار است. بنابراین به نفع خودم، سپاهان و همه است که بروم و دیگر صلاح نیست که برگردم. من روی تصمیم خودم برای خداحافظی هستم و دیگر برنمی‌گردم. در ادامه بازیکنان به تمرین خود ادامه دادند و محرم نیز در بیرون زمین تمرین به خوش و بش با بازیکنان ادامه داده و با آنها عکس یادگاری گرفت.»
این متن خبری بود که همان دیروز بر صدر خبرهای ورزشی ایران و به خصوص اصفهان قرار گرفت.محرم نوید کیا آن قدر نام آشنایی در اصفهان است که هیچ نیازی به معرفی یا ارائه بیوگرافی ندارد.حتی به جرات می توان ادعا کرد هیچ فوتبالیست اهل دیار نصف جهان تا اندازه محرم معروف و محبوب نشد. شاید عده ای به فکر احمد رضا عابدزاده بیفتند و نمایش های به یاد ماندنی عقاب آسیا را یادآور شوند اما میزان محبوبیت عابدزاده با محرم قابل مقایسه نیست. ضمن آن که محرم نوید کیا از امتیاز بازی مداوم در ترکیب تیم سپاهان سود می برد و به سمبل بی چون و چرای باشگاه اصفهانی تبدیل شده است. محرم جز در مقطعی کوتاه که راهی آلمان شد و پیراهن تیم بوخوم را بر تن کرد دیگر در هیچ جایی به جز اصفهان و سپاهان بازی نکرد. این در حالی بود که هر فصل پیشنهادهای اغوا کننده ای از دیگر تیم  های کشور و به خصوص سرخابی ها به سوی کاپیتان سپاهان سرایز می شد.اما کاپیتان سر به زیر سپاهان برای ماندن در تیمش اندک تردیدی به خود راه نمی  داد. بازیکنی که کمتر حرف می زد و بیشتر عمل می کرد.
محرم در همان دوران جوانی قهرمانی با سپاهان در لیگ برتر را تجربه کرد؛ به تیم ملی دعوت شد و خلاصه خیلی زود پله های ترقی را پیمود. در قاموس محرم تنها سپاهان معنای خاصی پیدا می کرد و دیگر تیم های داخلی تنها برای کاپیتان قابل احترام بودند و بس. این در حالی بود که وسوسه پول های میلیاردی تیم های گردن کلفت پایتخت و حتی دیگر تیم هایی که یک شبه سبز می شدند و حداقل برای یک فصل پول های آنچنانی را خرج خرید ستاره های فوتبال ایران می کردند ، می توانست هر بازیکنی را هوایی کند. اما محرم ماند تا ماندگار شود. این عِرق به پیراهن درست عکس اخلاقی بود که احمد رضا عابدزاده داشت.دروازه بان خوش چهره فوتبال ایران هم همچون محرم در 22 سالگی تا پوشیدن پیراهن تیم ملی پیش آمد ؛ در 24 سالگی همراه با تیم ملی بر جام قهرمانی بازیهای آسیایی پکن بوسه زد اما در همان دوران به استقلال تهران پیوست و دو فصل بعد پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و تا پایان دوران بازیگری در تیم سرخپوش تهرانی باقی ماند. کوتاه سخن این که آینده فوتبالی عقاب آسیا در پایتخت رقم خورد نه در اصفهان ، در حالی که او تمام مراحل رشد و ترقی را در اصفهان و زیر نظر مربیان همین شهر پیموده بود.البته نباید از خاطر برد که در آن برهه زمانی پول چندانی در فوتبال ایران وجود نداشت و گفته می شد عابدزاده قراردادی 500 هزار تومانی با استقلال بسته است که در آن زمان رقمی درشت و به قول امروزی ها میلیاردی محسوب می شد.اما همان گونه که اشاره شد محرم نوید کیا بر عکس عابدزاده از پیشنهادهای آنچنانی گذشت و ترجیج داد در همین اصفهان به کارش ادامه دهد.
کاری که از نگاه برخی کارشناسان جاه طلب نبودن این فوتبالیست ترکه ای قلمداد می شد.این نگاه هر چند با حضور کوتاه محرم در تیم بوخوم آلمان تا حدودی تناقص دارد اما بازگشت زود هنگام اسطوره سپاهان از کشور آلمان را همان افراد به عدم تطابق پذیری او با فضای بسیار سخت و سرد این کشور ارتباط می دادند و برخی هم راحت طلبی فوتبالست های ایرانی را دلیل دیپورت زودهنگام ستاره های فوتبال کشورمان در آن زمان می دانستند.به هر صورت محرم به اصفهان بازگشت و با سپاهان پنج بار فاتح لیگ برتر شد تا پرافتخارترین بازیکن فوتبال ایران از آغاز برگزاری لیگ حرفه ای تاکنون لقب گیرد.محرم همچنین نایب قهرمانی در جام باشگاههای آسیا و عنوان پنجمی در جام باشگاههای جهان را هم در کارنامه دارد.با وجود تمام افتخارات کسب شده توسط این فوتبالیست اصفهانی نباید برخی از اشتباهات او در خارج از زمین بازی را نادیده گرفت. ورود محرم به بازیهای مدیریتی،تاثیرگذاری در جذب بازیکن و یا درگیری با سر مربیان تا حدودی چهره این بازیکن سر به زیر و محجوب را خدشه دار کرده است.حداقل در چند سال اخیر باشگاه سپاهان از قهر و آشتی های گاه و بیگاه محرم کم آسیب ندیده و نمونه بسیار ملموس این موش و گربه بازی ها هم فصل پیش به منصه ظهور رسید.به هر حال محرم همیشه هم نمی توانست حلال مشکلات باشد و گاهی خود به یک مشکل بزرگ تبدیل می شد.شاید او باید بازیچه دست مدیرانی که برای حفظ صندلی مدیریتی و خروج از بحران به او متوسل می شدند ، نمی شد اما افسوس که این گونه نشد. حال باید به انتظار نشست و عملکرد محرم بیرون از زمین بازی را نظاره گر شد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها