X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

17 آذر 1395, 23:14
کد خبر: 21356
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 26

گفتگوی خواندنی با فاطمه عادلی بازیکن تیم فوتبال آینده سازان

مگر می شود اصفهانی بود و سپاهان را دوست نداشت؟

مگر می شود اصفهانی بود و سپاهان را دوست نداشت؟ مگر می شود اصفهانی بود و سپاهان را دوست نداشت؟
با وجود 5 سال بازی در تیم آینده سازان هنوز هم جزو سهمیه زیر 24 سال است. جوان؛ اما با کوله باری از تجربه های ملی و باشگاهی... اصالتا اصفهانی است و سابقه پوشیدن پیراهن فولاد ماهان و هیات فوتبال اصفهان را هم در کارنامه دارد.
پیروزی پنج بر صفر آینده سازان میهن در برابر خیبر خرم آباد یکی ساده ترین دیدارهایشان تا هفته نهم رقابت ها بود اما بی تردید گل بازیکن شماره 19 زردپوشان که از قضا نخستین گل او در فصل جاری هم محسوب می شد، نقش به سزایی در کسب سه امتیاز و تثبیت حکم بالانشینی آینده سازان در جدول رده بندی لیگ را داشت... همه اینها بهانه ای شد تا به سراغ فاطمه عادلی برویم و گپ چهارشنبه های طوفانی را با او آغاز می کنیم:
* بی مقدمه شروع کنیم... برایمان از اولین گلی که زدی بگو... از آن پیروزی پرگل که آینده سازان را به صدر جدول رساند...
آن دیدار تجربه ای از بازی یک طرفه در برابر خیبر خرم آباد بود و خوشبختانه توانستیم با اختلاف گل خوبی به پیروزی برسیم. سه امتیازی که برای آماده سازی و روحیه ما در نبرد حساس هفته آینده بسیار مهم بود.
خوشبختانه در آن دیدار توانستم اولین گل امسالم را به ثمر برسانم. البته از بازیکنی در پست هافبک دفاعی انتظار گلزنی نیست اما فرصت های شروع مجدد برای همه بازیکنان شانس گلزنی را مهیا می کند. در این بازی من هم با ضربه سر از روی کرنر موفق به گلزنی شدم.

* مسیر قهرمانی آینده سازان دشوار است؟
برای قهرمانی نیم فصل دو بازی پیش رو داریم که یکی نسبتا آسان و یکی سخت خواهد بود. بازی با شهرداری بم دیدار دشواری است که در آن میهمان هستیم. حریف در یک ماه گذشته دو سفر به سوئد و بلژیک داشته و قطعا این اردوها تاثیر زیادی در بازیکنانش داشته اما تیم ما هم شرایط خوبی دارد؛ بدون باخت و تنها با یک گل خورده از وضعیت نسبتا خوبی برخورداریم و می توانم بگویم تنها چیزی که در حال حاضر ممکن است باعث لغزش روحی تیم شود همان بحث مالی است؛ درست مثل تجربه سال گذشته که پس از شکست مدعیان صدرنشین بودیم اما به مرور مشکلات مالی تاثیر بسیار بدی بر تیم داشت و در نهایت چهارم شدیم!

* با این حساب وضعیت مالی امسال هم مناسب نیست؟
بله ، متاسفانه هنوز تعدادی از بچه ها از سال گذشته طلب دارند و امسال هم هیچکس هیچ دریافتی ای نداشته است.

* این مشکل تیم شماست یا وضعیت همه تیم های لیگ بانوان دشوار است؟
قطعا که همه تیم ها در بخش بانوان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند اما برای مثال تیمی مثل شهرداری بم کاملا به موقع قرارداد بازیکنانش را پرداخت می کند. تیم ما هم بازیکنان با تجربه و بزرگی دارد که از باشگاه انتظار پرداخت به موقع مطالبات بیشتر می شود. ما برای قهرمانی می جنگیم و نه برای حضور یا ماندن در لیگ، پس با این شرایط انتظار بازیکنان هم چیزی بالاتر از حق طبیعی آن ها نیست!

* فارغ از این بحث های مالی که این روزها برای لیگ بانوان تبدیل به عادت شده گفتگو را به سمتی ببریم که «طوفان زرد» برایت تدارک دیده! کوتاه و مختصر: چرا فوتبال؟
فوتبال رویای بچگی من بود. راستش را بخواهید برادران بزرگتر از خودم همیشه مشوقم بودند. همیشه در فکر و خیال، خودم را در استادیومی پر از تماشاگر میدیدم... رویایی که به آن رسیدم. در فوتبال عشقی وجود دارد که باعث می شود تحمل تمرین و مسابقه در سرما و گرما، آسیب دیدگی و حتی سایر مشکلات را به جان بخرم. در مستطیل سبز خیلی از مشکلات و دغدغه ها از یادم میرود. البته این صحبت من شعار نیست چون خودش دغدغه های دیگری را ایجاد میکند ولی به هر حال برای هر فوتبالیستی شیرین است...

* قبل از اینکه بگویی از زمین های خاکی شروع کردم، بگو چه چیزی را عامل اصلی موفقیتت می دانی؟
به نظر خودم با اینکه توانستم از سن نوجوانی عضو تیم ملی باشم و چند سال در اردو های داخلی و خارجی در کنار مربیان حرفه ای تجربه کسب کنم کمک بزرگی به من بود. البته که همه این ها بدون تشویق خانواده و دوستان میسر نبود و همیشه آرامش و روحیه ای مضاعف داشتم. حمایت های آنها از من درست زمانی که آسیب دیدگی داشتم یا شرایط خوبی را در تیم نداشتم خیلی کمک بزرگی بود، همچنین تمام این موارد از تجربه هایی بزرگ برای من بود.

* و آرزوی فوتبالی دختری که با تمام این مشکلات جنگید؟
بزرگترین آرزوی من بازی در جام جهانی یا المپیک است.

مگر می شود اصفهانی بود و سپاهان را دوست نداشت؟

به بزرگترین آزمون طوفان زرد نزدیک می شوی؛ اگر از تو بپرسند در ایران طرفدار چه تیمی هستی؛ برای اثبات سپاهانی بودنت چه اقدامی خواهی کرد؟
مگر می شود اصفهانی باشی و سپاهان را دوست نداشته باشی؟ در کشور خودمان سپاهان و ذوب آهن که هر دو تیم شهرم هستند را دوست دارم... برای اثبات هم لطفا تصاویر دیدار قبلمان که با پیراهن زرد است در سایت کار کنید!

* یک امتیاز مثبت کسب کردی! و در میان تیم های اروپایی؟
بارسلونا!

* امتیازت کسر شد! بازیکنان و اسطوره های فوتبالی ات را هم نام ببر:
جرارد پیکه ، هادی عقیلی و سید جلال حسینی....

* شرایط آمادگی فیزیکی و روحی بازیکنان آینده سازان چطور است... بارزترین صفت اخلاقیتان چیست؟

چند نفر از بچه ها از جمله من سرما خوردگی پیدا کرده ایم که البته رو به بهبودی است. از نظر تاکتیکی تمریناتمان با برنامه تر شده و هدف همه ی بچه ها قهرمانی است... از همان روزهای اول دست یا علی برای قهرمانی دادیم و تمام تلاشمان را هم می کنیم. خوشبختانه جزو معدود تیم هایی هستیم که بین همه بچه ها رابطه خوب و صمیمی برقرار است. امسال هم چند بازیکن جوان به تیم اضافه شدند که می توانند آینده سازان آینده سازان باشند.

* پس به ترتیب صمیمی ترین، تکنیکی ترین، محکم ترین، با جنبه ترین، بازیگوش ترین، وسواسی ترین و البته شلخته ترین بازیکن تیم را لو بده!
صمیمی ترین دوست من در این تیم کیمیا مختاری بود که امسال پس از 4 سال حضور از جمعمان جدا شد و به تیم فوتسال سپاهان پیوست. من تقریبا با همه یک جور هستم ولی خب کوثرکمالی و الهام فرهمند را به عنوان صمیمی ترین دوستانم نام می برم.
فروغ موری تکنیکی ترین بازیکن تیم به حساب می آید و البته وحیده ایثاری هم بسیار محکم و با صلابت است... خوشبختانه همه تیم باجنبه اند و البته کار برای من که آدم شوخ طبعی هستم بسیار راحت است. درباره بازیگوش ترین هم به جز من، کوثر کمالی گزینه مناسبی است...
وسواسی نداریم و اجازه بدهید درباره شلخته ترین بازیکن هم صحبت نکنم!

* تیم کله کن ترین؟
خیر! هرگز این چنین شخصی نداریم. مشکلات مالی شاید این نقش را در تیم ما ایفا کند!

* به عنوان آخرین سوال، سخن پایانی و توصیه ات برای دخترانی که عاشق فوتبال هستند اما مسیر پیشرفت را نمی شناسند؟
صحبت خاصی جز تشکر از شما و دوستانم نیست. نه فقط برای دختران بلکه برای تمام کسانی که به دنبال پیشرفت در فوتبال هستند پیشنهاد میکنم همیشه پیگیر خواسته هایشان باشند چون هر فردی بدون انتظار از محیط و اطرافیانش باید دنبال کننده اهدافش باشد تا مسیر موفقیتش هموار و هموار تر شود... بدون شک در آن سو هم، همه تیم ها و مربیان به دنبال چنین بازیکنانی هستند. با دیدن سختی های راه زود خسته نشوید چون پیشرفت پاداش انسان های سخت کوش و مقاوم و البته با روحیه ای «طوفانی» است...

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها