X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

21 آذر 1395, 11:46
کد خبر: 21414
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 0

تکرار بردهای دوگانه سپاهان و ذوب‌آهن در هفته گذشته لیگ

سیزده خوش‌یمن برای اصفهانی‌ها

سیزده خوش‌یمن برای اصفهانی‌ها سیزده خوش‌یمن برای اصفهانی‌ها
دو بردی که شش امتیاز را به کیسه تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن واریز کرد هفته سیزدهم را با موفقیتی صددرصدی برای تیم‌های اصفهانی رقم زد.ثبت هشت گل به نام این دو تیم و دریافت تنها دو گل که دو برد شش امتیازی را به همراه داشت از همان هفته‌هایی طلایی بود چرا که از ابتدای لیگ شانزدهم تاکنون تنها یک‌بار این دو تیم اصفهانی توانسته بودند همه امتیازهای موجود را به جیب بزنند. در هفته سوم لیگ فصل جاری ذوبی‌ها در اهواز دو بر صفر از سد فولاد عبور کردند و سپاهانی‌ها هم در فولادشهر سه بر یک استقلال خوزستان را شکست دادند. برای تکرار چنان شرایط خوشایندی هواداران اصفهانی 9 هفته انتظار کشیدند تا سرانجام دوباره فوتبال اصفهان هفته‌ای رویایی را سپری کند.

ذوب‌آهن بیگانه با شکست و تساوی
تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر شرایطی مشابه با تیم ملی را پیداکرده است. تیمی که با شکست بیگانه شده و حتی به‌تساوی نیز اکتفا نمی‌کند. در قاموس فعلی ذوبی‌ها تنها برد معنی دارد. این جاه‌طلبی ذوبی‌ها در چهار هفته گذشته استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان، پیکان تهران و ماشین‌سازی تبریز را قربانی کرده و جایگاه تیم ریشه‌دار اصفهانی را تا رتبه سوم جدول ارتقا داده است. شاگردان مجتبی حسینی پس از شکست هفته نهم برابر نفت تهران که آن‌ها را تا رتبه یازدهم جدول پایین فرستاد به ناگهان موتورشان روشن شد و در چهار دیدار بعدی 10 گل وارد دروازه حریفان کردند و تنها یک‌بار دروازه‌شان باز شد. آخرین تیمی هم که شکار ذوبی‌ها شد ماشین‌سازی بخت‌برگشته بود. تیمی که هفته‌ها است به انتهای جدول چسبیده و برای کسب یک برد خانگی برابر نماینده اصفهان به میدان آمد. بردی که می‌توانست به تیره‌روزی‌های یکی از تیم‌های تبریزی لیگ پایان دهد؛ اما تمام نقشه‌های ماشین سازان در دو دقیقه مانده به پایان نیمه نخست بازی با ذوب‌آهن به باد فنا رفت. البته حریف اصفهانی‌ با اشراف کامل بر نقاط ضعف فراوان ماشین سازان به میدان آمد و درست از همان‌جایی به این تیم نگون‌بخت ضربه زد که هفته‌هاست به پاشنه آشیل ماشین سازان تبدیل‌شده است. قلب خط دفاعی تیم تبریزی حتی با حضور بازیکنی باتجربه‌ای چون محمد نصرتی آن چنان متزلزل است که برابر هر حریفی تسلیم می‌شود. آنها تا پیش از بازی با ذوب‌آهن 20 بار دروازه‌شان بازشده بود و با دوگلی که از تیم ذوب آهن دریافت کردند با 22 گل خورده در جدول یکه‌تازی می‌کنند.

آتش‌بازی سپاهان در نقش‌جهان
شاید بهترین فرصت سپاهانی‌ها برای عبور از بحرانی که به آن گرفتار آمده بودند عبور از سد حریف بی‌آزاری چون صبای قم بود. تیمی که با هدایت صمد مرفاوی به تیمی بدون خطر و یا کم‌خطر تبدیل‌شده که شکست دادنش چندان دشوار نیست. شاگردان عبدا... ویسی هم وقتی صیدی چون صبا را گرفتار آمده دیدند با تمام قوا بر او تاختند. جمعه گذشته در هوای سرد و خشک ورزشگاه نقش جهان سپاهانی‌های باانگیزه وبه جوش آماده از انتقادهای گسترده ای که به آن‌ها در هفته‌های اخیر واردشده بود به میدان آمدند تا بلکه با شکست تیم قمی تا حدودی از زیر تیغ فشارهای وارده خارج شوند. ویسی در این بازی از مهرداد محمدی که پیش‌تر در نقش وینگر سمت چپ ظاهر می شد به‌عنوان مهاجم هدف بهره برد و فرید بهزادی کریمی را یک خط عقب‌تر آورد تا بلکه با استفاده از خصوصیات ذاتی پدیده فصل پیش فوتبال کشور به دروازه میهمان نزدیک‌تر شود. این تغییر در بیست و نهمین دقیقه بازی نتیجه‌بخش شد و محمدی از یک توپ پشت دفاع میهمان نهایت استفاده را برد و چراغ اول را برای تیمش روشن کرد.
همین گل کافی بود تا زرد پوشان اصفهانی برای به آتش کشیدن دروازه حامد لک جسارت بیشتری پیدا کنند و گل دوم را هم تنها شش دقیقه بعد به ثمر رسانند. شاید در همین اوضاع‌واحوال بود که صمد مرفاوی فهمید گرفتن امتیاز از این سپاهان برانگیخته به غیرممکن تنه می‌زند. در دقیقه 63 مهرداد محمدی برای سومین بار دروازه صبا را باز کرد تا تیم قمی دیگر عملا دست‌هایش را به علامت تسلیم بالا ببرد. این بازی دو گل دیگر نیز به همراه داشت که سهم هر دو تیم تنها یک گل بود. گل‌های که نتیجه پایانی این دیدار را به چهار بر یک تغییر داد و زرد پوشان اصفهانی را به پرگل‌ترین برد فصلشان رساند. حالا ویسی می‌تواند با خیالی آسوده‌تر به هفته‌های پیش رو و بازی‌های سختی که در پیش دارد ازجمله رویاروی با تراکتورسازی در هفته چهاردهم فکر کند. سپاهانی که با برد صبا حداقل کمی از حلقه آتش دور شد هرچند خوابیدن در باد چنین پیروزهایی که در روزهایی خاص به دست می‌آید می‌تواند بسیار فریبنده باشد. بردهایی که نقش ضعف و قوت حریفان، مربیان تیم مقابل، آمادگی ذهنی بازیکنان و... در ثبت آنها بسیار تاثیر گذار است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها