X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

21 آذر 1395, 21:28
کد خبر: 21416
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 28

یادداشت هواداری

استانداردهای رسانه های ورزشی در ایران چیست؟

استانداردهای رسانه های ورزشی در ایران چیست؟ استانداردهای رسانه های ورزشی در ایران چیست؟
روزهایگذشته و درجریان برگزاری سیزدهمین ماراتون لیگ برتر فوتبال ایران جواد خیابانی مجری با سابقه صدا و سیما در حالی بعد از دیدار دو تیم پرسپولیس و پدیده به روی آنتن آمد که از تیم های پرسپولیس ، استقلال و تراکتور سازی به عنوان سه تیم بزرگ و قدرتمند ایران یاد کرد. او در تمجید تیم پدیده این گونه بیان کرد که این تیم توانسته در 15 بازی لیگ برتری خود مقابل سه تیم برتر ایران (استقلال ، پرسپولیس و تراکتور) فقط دو بازی را واگذار کرده و این در حالیست که تیم های دیگر حتی سپاهان!؟و ذوب آهن!؟ در مقابل این سه تیم بزرگ ایران در سالهای اخیر نتوانسته اند چنین نتایجی را کسب کنند!

آنچه در پاسخ به جواد خیابانی عزیز باید عرض کرد این است که اگر قرار باشد از میان تیم های بزرگ ایران ، ترین ها را معرفی کنیم قطعا پایتخت نشینان و از آن فاجعه تر تراکتورسازی بدون جام در اولویت های سوم به بعد قرار خواهند گرفت. حال آنکه مختصری از دستاوردهای باشگاه های بزرگی همچون سپاهان و همشهری دیگرش یعنی ذوب آهن اصفهان نه در وسعت ملی بلکه در وسعت بین المللی نیز بر پیکر رقیبان سایه افکنده و سایر باشگاه های ایران از خاطرات این دو باشگاه تنها رویای دست نیافتنی اش را صاحبند.
برترین تیم ایران در هزاره سوم بر اساس اعلام ای اف سی ، تنها باشگاه ایرانی حضور یافته در جام باشگاههای جهان ، هتریک قهرمانی ، بیشترین حضور در جام باشگاههای آسیا و البته تساوی تعداد قهرمانی های سپاهان با مجموع قهرمانی سه تیم دیگر تنها یک پرسش را در ذهن ما مطرح می نماید:
استاندارد تشخیص استاد خیابانی و همکاران تهران نشینان برای درک «برترین ها» آن هم در رسانه ملی چیست.؟
ذکر این نکته هم باقیست که با وجود هوادارن بی شمار سپاهان و یا حتی تیم های دیگر لیگ برتری آنچه باعث بر فزونی و برتری عددی هواداران سپاهان بر تیم های سرخ آبی پایتخت نشده همین عملکرد رسانه هاست که با بسته نگه داشتن چشم ها و افکارشان ، مخاطبان فراگیر کشوری را قهرا و ناخودآگاه به طرفداری از تیم های سرخ آبی سوق می دهند! شاهد این مدعا را می توان لیگ فوتبال جزیره دانست که پس از حضور مورینیو در سال 2004 و اوج گیری چلسی، رسانه ایران با پخش دیدارهای این تیم به خاطر موفقیت هایش ، به جذب هواداران بسیار زیاد در جامعه فوتبالی ایران ختم شد...
چرا که رسانه ها و البته رسانه به اصطلاح ملی نقش اصلی معرفی برترین ها و هدایت صحیح مردم برای انتخاب آگاهانه را بر عهده خواهند گرفت. رویه ای که در مورد لیگ برتر ایران بر عملکرد مجریان فوتبالی رسانه های دیداری ، شنیداری و مطبوعات اصلا و ابدا حاکم نشد و حتی گاها از پخش دیدارهای سپاهان در آسیا نیز به راحتی می گذشتند.

خلاصه کلام ؛ این مسائل با همه اهمیت و تاثیرش ، نه تنها بر لزوم و تداوم توفیقات سایر تیم های دیگر لیگ برتری و سپاهان نمی شود بلکه همت و انگیزه بازیکنان و تیم های لیگ برتری به خصوص طلایی پوشان دیار نصف جهان را مقتضی خواهد شد... به امید تداوم پاسخ های طوفان زرد در مستطیل سبز و متن فوتبال و نه حاشیه های متاثر از سلیقه ها...

به قلم: احمد معینی کربکندی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها