X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

2 دی 1395, 13:07
کد خبر: 21531
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

شیاطین سرخ روی نوار پیروزی

شیاطین سرخ روی نوار پیروزی شیاطین سرخ روی نوار پیروزی
در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد ، هر پنجشنبه به مروری بر رویدادهای فوتبال اروپا می پردازیم. حواشی ، اتفاقات و نتایج دیدار های مهم برگزار شده در لیگ های آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا و ...
شیاطین سرخ روی نوار پیروزی

در هفدهمین هفته از رقابتهای لیگ برتر جزیره،چلسی در خانه کریستال پالاس با یک گل این تیم را شکست داد تا پانصدمین پیروزی آبی ها در تاریخ لیگ جزیره مقابل کریستال پالاس بدست بیاید.تک گل تیم لندنی توسط دیگو کاستا در دقایق پایانی نیمه اول مسابقه به ثمر رسید. این گل، پنجاهمین گل کاستا در هفتاد و نهمین بازی وی برای چلسی بود.کونته با این پیروزی، آمار 14 پیروزی از 17 بازی را از خود بر جای گذاشت و این بهترین شروع یک سرمربی تازه کار در تاریخ لیگ برتر بوده است. بعد از کونته، آنچلوتی با 13 برد از 17 بازی در رتبه دوم قرار دارد.همچنین چلسی یازدهمین برد متوالی خود در لیگ برتر را ثبت کرد که به همراه تیم آنچلوتی در سال 2009، بهترین روند تاریخ این باشگاه به شمار می آید.منچستر یونایتد در ادامه روند رو به رشد خود موفق شد با دبل زلاتان ابراهیموویچ با دو گل از سد وست برومویچ عبور کند و خود را به رتبه های بالایی جدول نزدیک تر کند.

آرسنال و منچستر سیتی در حالی به مصاف یکدیگر رفته بودند که هر دو برای ماندن در کورس قهرمانی و کاهش فاصله زیاد با چلسی، به امتیازات این دیدار نیاز مبرمی داشتند.این جدال که تا ابتدای نیمه دوم یک بر صفر به سود شاگردان آرسن ونگر پیگیری می شد،با به ثمر رسیدن دو گل توسط آبی آسمانی پوشان درنهایت دو بر یک به سود منچستر سیتی خاتمه یافت.این اولین بازگشت سیتیزن ها در جریان یک بازی از سال 2012 تا کنون بوده است.آبی آسمانی پوشان آخرین بار مقابل تاتنهام موفق شده بودند نتیجه دیدار را به سود خود باز گردانند.همچنین با باز شدن دروازه پیتر چک در این دیدار،برای اولین بار از سال 2004 این دروازه‌بان اهل چک هشت دیدار پیاپی را بدون کلین شیت پشت سر گذاشت.دیدار اورتون و لیورپول نیز تا ثانیه های پایانی بازی بدون گل در جریان بود اما در دقیقه 95 این سادیومانه بود که پس از ارسال استوریچ و با استفاده از بهم ریختگی خط دفاعی اورتون،توپ بازگشتی را به گل تبدیل کرد تا سه امتیاز دیدار را در لحظات پایانی به حساب تیمش واریز کند.در پایان هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس،چلسی مقتدرانه و با 43 امتیاز صدر جدول را در اختیار دارد،لیورپول،منچستر سیتی و آرسنال نیز رده های بعدی را از آن خود کردند.


رقابتهای بوندسلیگا آلمان در ایستگاه پانزدهم با توقف دورتموند در خانه هافن هایم همراه بود.زنبور ها که دو بر یک از حریف عقب بودند،با گل دقیقه 48 امریک اوبامیانگ که اتفاقا صدمین گل وی در دورتموند بود، به تساوی دو بر دو رضایت دادند.با این گل،اوبامیانگ به تنها بازیکنی در تاریخ بوندسلیگا تبدیل شد که در پانزده هفته ابتدایی، شانزده گل برای تیمش به ثمر رسانده است.دیگر نکته ی جالب این دیدار کارت زردی بود که مارکو رویس دریافت کرد.چرا که این اولین کارت زرد وی در دویست و نهمین دیدار خود در بوندسلیگا بود.تک گل دقیقه 71 داگلاس کاستا برای بایرن مونیخ کافی بود تا سه امتیاز دیدار مقابل دارمشتات از آن این تیم شود و باواریایی ها بار دیگر به صدر جدول بازگردند.

دورتموند هفته شانزدهم رقابتهای بوندسلیگا را نیز با تساوی پشت سر گذاشت.زنبور ها که در وست فالن به مصاف آگزبورگ رفته بودند،علیرغم ایجاد موقعیت های بیشتر نسبت به حریف، ابتدا عقب افتادند اما در ادامه تنها یکبار موفق به گشودن دروازه تیم مقابل شدند و به یک امتیاز از این دیدار خانگی رضایت دادند.در حساس ترین دیدار هفته نیز جدال دو تیم بالا نشین جدول، بایرن مونیخ و لایپزیگ، سه بر صفر به سود باواریایی ها خاتمه یافت تا مونیخی ها سه امتیاز از شگفتی ساز این فصل بوندسلیگا پیش بیفتند و در صدر جدول ماندنی شوند.
دورتموند نیز در انتهای این هفته،رتبه ای بهتر از ششمی جدول کسب نکرد.


از سری رقابتهای لالیگا اسپانیا در هفته شانزدهم اتلتیکومادرید در وینسنته کالدرون پذیرای لاس پالماس بود و موفق شد یک بر صفر برابر این تیم به پیروزی برسد تا شکست سنگین هفته پیش مقابل ویارئال را به دست فراموشی بسپارد.بارسلونا و اسپانیول در قالب دربی کاتالان مقابل یکدیگر صف آرایی کردند و شاگردان لوییز انریکه موفق شدند با درخشش لیونل مسی چهار بر یک به پیروزی برسند.

ستاره آرژانتینی روی دو گل با بهم ریختن نظم خط دفاعی اسپانیول، تاثیر مستقیم داشت و در اواخر دیدار نیز خود موفق به گلزنی شد و تعداد گلهای زده خود در دربی را به عدد 15 رساند. وی همچنین تا کنون در سال 2016 ، 51 گل به ثمر رسانده و با این تعداد گل به بهترین گلزن سال در هر 5 لیگ تبدیل شد.از تاثیر بازگشت اینیستا بر نتایج و شیوه بازی آبی اناری ها نیز نباید به راحتی عبور کرد.اینیستا پس از بازگشت از مصدومیت ، در سه بازی از ابتدا به میدان رفته و بارسا موفق به پیروزی 4-0 بر گلادباخ، 3-0 بر اوساسونا و 4-1 بر اسپانیول شده است. آمار 11 گل زده و تنها یک گل خورده در این سه بازی برای بارسا به ثبت رسیده است.این درحالی است که پیش از بازگشت اینیستا، بارسلونا در سه دیدار متوالی نتیجه ای بهتر از تساوی کسب نکرده بود.
دیدار والنسیا و رئال مادرید به دلیل حضور رئال در جام جهانی باشگاه ها به تعویق افتاد.
در انتهای این هفته، کهکشانی ها با یک بازی کمتر همچنان صدر نشین هستند. بارسلونا با اختلافی سه امتیازی در رده دوم قرار دارد و اتلتیکو مادرید رتبه ششم را از آن خود کرده است.


رقابتهای فوتبال در ایتالیا با شکست رم در خانه یوونتوس به هفدهمین هفته خود رسید. شاگردان آلگری در همان پانزده دقیقه ابتدایی دیدار موفق شدند با تک گل ایگواین از حریف پیش بیفتند واین گل را تا پایان نود دقیقه حفظ کنند.لازم به ذکر است با وجود ضعف در خط دفاعی بیانکونری، بوفون درون دروازه درخشید و با عدم دریافت گل،دویستمین کلین شیت خود را در یونتوس به ثبت رساند.

در دیگر دیدار از این رقابتها اینتر میلان پیروزی سختی را درخانه ساسولو کسب کرد و موفق شد یک بر صفر این تیم را مغلوب کند و نرآتزوری ها دومین پیروزی متوالی خود را جشن بگیرند.جدال میلان و آتلانتا هم که درخانه روسونری برگزار شد،نه برنده ای به همراه داشت و نه گلی و دو تیم به کسب یک امتیاز از این دیدار رضایت دادند.با پایان این دیدارها در هفته ی هفدهم، یوونتوس با حاشیه امنیتی مناسب و با 42 امتیاز بر صدر جدول تکیه زد و آ اس رم با فاصله ای هفت امتیازی از بانوی پیر رتبه دوم را به تسخیر خود در آورد.آث میلان و اینتر میلان هم به ترتیب در رده های پنجم و هفتم قرار گرفتند.


ناکامی پاری سن ژرمن در کسب پیروزی اینبار در هفته هجدهم و در خانه گنگام ادامه یافت.پاریسی ها که در دو هفته گذشته یک شکست و یک تساوی رقم زده بودند،اینبار در خانه گنگام متحمل شکست دو بر یک شدند.جدال لیل و مارسی در ورزشگاه ولودروم با پیروزی دو بر صفر مارسی همراه بود و حاصل دست و پنجه نرم کردن موناکو در خانه مقابل لیون شکست سه بر یک تیم میزبان بود.
هفته هجدهم این رقابتها با پیروزی دو بر یک موناکو مقابل کان پیگیری شد.مارسی با همین نتیجه در خانه باستیا به پیروزی رسید.جدال لیل و رن دو گل داشت که سهم هر تیم یک گل بود.لیون نیز دو بر صفر بر آنژه غلبه کرد.پاری سن ژرمن هم در خانه با پنج گل لوریان را در هم کوبید. در پایان هفته هجدهم این رقابتها نیس، موناکو و پاری سن ژرمن به ترتیب رتبه های اول تا سوم جدول لوشامپیونه را از آن خود کردند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها