X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 دی 1395, 10:20
کد خبر: 21597
خبرنگار: talaei
نظرات: 3

15+1 نکته از نبرد زرد و آبی‌ها

پر‌امتیاز‌ترین و پر‌افتخارترین‌های لیگ در نقش‌جهان

پر‌امتیاز‌ترین و پر‌افتخارترین‌های لیگ در نقش‌جهان پر‌امتیاز‌ترین و پر‌افتخارترین‌های لیگ در نقش‌جهان
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ورزش سه، استقلال و سپاهان روز یکشنبه در اصفهان آخرین نبرد خود در هفته پایانی نیم فصل اول برگزار می کنند. سپاهان در حالی پا به این مسابقه می گذارد که با دو برد بزرگ در دیدارهای قبلی شرایط بسیار خوبی دارد اما استقلال تهران پس از حذف از جام حذفی یک بحران تمام عیار را تجربه می کند. با 15+1 نکته از این دیدار همراه ورزش سه باشید:
1. دو تیم سپاهان و استقلال پیش از این 30 دیدار در لیگ برتر برگزار کرده اند که در این 30 دیدار، سهم هر تیم 10 برد و 10 تساوی نیز به ثبت رسیده است تا هر دو تیم از این نظر برابر باشند.
2. جدال این دو تیم در لیگ برتر 74 گل داشته تا میانگین 2.4 گل در هر بازی ثبت شده باشد. در این دیدارها 38 گل سهم استقلال بوده و سپاهانی ها 36 مرتبه دروازه استقلال را باز کرده اند.
3. بهترین برد استقلال برابر سپاهان به لیگ پانزدهم بر می گردد که استقلالی ها با نتیجه سه بر صفر برابر سپاهان پیروز شدند. بهترین برد سپاهان نیز مربوط به لیگ چهاردهم است که این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود سپاهان به پایان رسید.
4. عبدالله ویسی و علیرضا منصوریان پیش از این 4 دیدار رو در رو برگزار کردند. در این 4 دیدار، یک برد سهم منصوریان بوده و 3 دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است تا منصوریان برابر ویسی بی شکست باشد.
5. امید ابراهیمی، سید مهدی رحمتی، آرش افشین، خسرو حیدری، یعقوب کریمی، وریا غفوری و پادوانی که هم اکنون در استقلال حضور دارند پیش از این با پیراهن سپاهان به میدان رفته اند. با این وجود اما در میان بازیکنان سپاهان حتی یک بازیکن که سابقه حضور در استقلال را داشته باشند، وجود ندارد.
6. استقلال و سپاهان پس از سالها در ورزشگاه نقش جهان برابر یگدیگر قرار خواهند گرفت. در این 4 دیدار دو دیدار با برد سپاهانی ها به پایان رسیده و دو مسابقه نیز به نتیجه تساوی رسیده تا استقلال در نقش جهان در لیگ برتر بی برد باشد. آخرین نبرد این دو تیم در لیگ ششم با تک گل هادی عقیلی به پایان رسیده است.
7. علیرضا فغانی قضاوت این دیدار حساس را بر عهده دارد. فغانی در این فصل برای استقلال تنها دیدار هفته ششم این تیم برابر پرسپولیس را سوت زده و البته هنوز هیچ دیداری را برای سپاهانی ها در لیگ برتر سوت نزده است.
8. در میان بازیکنان استقلال امید ابراهیمی، خسرو حیدری، بهنام برزای، فرشید اسماعیلی و جابر انصاری بازیکنانی هستند که در دیدارهای رو در روی این دو تیم موفق به گلزنی شده اند. حسین پاپی اما تنها بازیکن سپاهان است که در دیدارهای این دو تیم با پیراهن سپاهان گلزنی کرده است.
9. امید ابراهیمی با وجود سپاهانی های پرشمار ترکیب استقلال، بازیکن ویژه این نبرد خواهد بود. ابراهیمی بعد از 3 فصل حضور در جمع زردپوشان با حاشیه ی زیادی راهی استقلال شد و این حاشیه ها همچنان دامن گیر بازیکن کلیدی ترکیب منصوریان است. هواداران استقلال در دو فصل گذشته ناراحتی خود را از جدایی ابراهیمی بارها نشان داده اند و مطمئنا بازگشت او با اصفهان در این بازی با حاشیه های زیادی همراه خواهد بود.
10. مهدی رحمتی با سپاهان دو قهرمانی لیگ را تجربه کرده و روزهای خوبی را در اصفهان پشت سر گذاشته است. کاپیتان استقلال در این بازی اما شرایط نگران کننده ای دارد. رحمتی بعد از شکست برابر نفت تهران حاشیه های زیادی را اطراف خود می بیند و حتی شانس حضور او در این بازی بر اساس برخی شایعات بسیار کم است. رحمتی در بازگشت به اصفهان در صورتی که با اعتماد دوباره منصوریان درون دروازه قرار گیرد، کار سختی برابر مهاجمان گلزن سپاهان خواهد داشت.
11. احسان حاج صفی بازیکن ملی پوش و کاپیتان زردپوشان است که در ابتدای فصل استقلال و سپاهان رقابت شدیدی برای جذب او داشتند. حاج صفی که در هفته های گذشته با اوج گیری خود، سپاهان را به روزهای خوب بازگردانده در نهایت تصمیم گرفت تا به اصفهان بازگردد و پیراهن سپاهان را در لیگ شانزدهم بر تن کند. نبرد حاج صفی با شاگردان منصوریان در روز یکشنبه، یکی از دوئل های جذاب این بازی خواهد بود.
12. آرش افشین یکی از دردسرهای علیرضا منصوریان در فصل گذشته است. این بازیکن در لیگ سیزدهم در حالی که در دوراهی استقلال و سپاهان قرار داشت راهی اصفهان شد اما دوران خوبی را در این تیم نداشت. افشین حالا در استقلال نیز روزهای خوبی را ندارد اما پس از دو سال این فرصت را دارد تا شاید با درخشش در دیدار با سپاهان در آستانه پایان یک نیم فصل تلخ، اعتماد منصوریان را برای نیم فصل دوم جلب کند.
13. شجاع خلیل زاده یکی از بازیکنان اصلی سپاهان به حساب می آید. خلیل زاده که با پیراهن مس کرمان به فوتبال ایران معرفی شد برای اولین بار در دیدار مس کرمان برابر استقلال خود را به عنوان یکی از استعدادهای فوتبال ایران معرفی کرد تا یکی از بازیکنان اصلی سپاهان خاطرات خوبی از این بازی داشته باشد.
14. سپاهان اصفهان پر افتخار ترین تیم فوتبال ایران با سه قهرمانی لیگ برتر است. استقلال تهران نیز در ادوار لیگ برتر صدرنشین لیگ برتر به حساب می آید که بالاترین امتیاز ممکن را جمع کرده است. دیدار روز یکشنبه این دو تیم نبردی میان پر افتخارترین و پر امتیازترین تیم های لیگ برتر خواهد بود.
15. ورزشگاه نقش جهان اصفهان بعد از یک دهه در اواسط لیگ شانزدهم افتتاح شد و حضور استقلال در این ورزشگاه تنها حضور سرخابی ها در لیگ شانزدهم در نقش جهان خواهد بود. هر چند این دیدار در روز وسط هفته و ساعات ابتدایی روز برگزار می شود اما به نظر می رسد که نقش جهان روز یکشنبه پرتماشاگرترین بازی یک دهه گذشته فوتبال اصفهان را میزبانی کند.
15+1. نبرد با سپاهان برای علیرضا منصوریان دیداری حیثیتی است. سرمربی استقلال روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد و هر چند مدیرعامل آبی ها حمایت خود را از او در روزهای گذشته بارها اعلام کرده اما به نظر می رسد شکست برابر سپاهان و فشار هواداران اتفاقی است که می تواند حتی حمایت افتخاری را بی ثمر کند. منصوریان در این بازی محکوم به برد است و برای ادامه حضور در جمع آبی ها به هر سه امتیاز این بازی نیاز دارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها