X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 دی 1395, 18:39
کد خبر: 21652
خبرنگار: khani
نظرات: 14

جنگ تراکتور، سپاهان و فولاد برای عنوان نمادین؛

پرتماشاگرترین تیم شهرستانی کدام است؟!

پرتماشاگرترین تیم شهرستانی کدام است؟! پرتماشاگرترین تیم شهرستانی کدام است؟!

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، بیش از یک دهه است که فوتبال کشورمان از حالت دو قطبی سابق خارج شده و تیم های شهرستانی و حتی بعضی تیم های پایتخت نظیر نفت و سایپا حضور قدرتمند در لیگ داشته اند. افت چند سال اخیر سرخابی های پایتخت و موفقیت دیگر تیم ها سبب شده تا آن ها طرفداران زیادی در شهرهایشان پیدا کنند.
به طور مثال در تبریز بیشتر فوتبالی ها تراکتوری هستند یا در اصفهان و خوزستان، سپاهان و فولاد هستند که طرفداران زیادی دارند. اما نبود سیستم درست برای انتشار کارت هواداری باعث شده تا نتوان به طور دقیق تعداد هواداران تیم ها را بررسی کرد و معمولا بر اساس جمعیت شهرها و میزان حضور در ورزشگاه، تعداد طرفداران یک تیم را تخمین می زنند. با وجود اشکالات بسیار زیاد این نوع محاسبه، ما با توجه به میزان حضور طرفداران تیم های شهرستانی در ورزشگاه ها، پرتماشاگرترین تیم شهرستانی را بررسی می کنیم.

بی پرده باید گفت دلیل این بررسی حضور پرتعداد هواداران سپاهان در دیدار روز گذشته مقابل استقلال است. زردپوشان دیار زاینده رود در چند سال اخیر مجبور بودند در فولاد شهر مقابل رقیبان به میدان بروند و این ورزشگاه باتوجه به ظرفیت کم و فاصله زیاد با شهر اصفهان، محل مناسبی برای میزبانی تیم پرطرفدار سپاهان نبود. تا جایی که آمار تماشاگران تیم اصفهانی، این تیم را هیچگاه در زمره تیم های پرطرفدار ایران قرار نمی داد. اما حالا با افتتاح استادیوم 75 هزار نفری نقش جهان، سپاهانی ها این فرصت را دارند تا خود را به عنوان تیمی پرتماشاگر در لیگ ایران نشان دهند. روز گذشته 40 هزار اصفهانی برای تماشای این دیدار به نقش جهان آمدند و طبقه اول را پر از تماشاگر کردند و البته باید گفت هنوز طبقه دوم این ورزشگاه افتتاح نشده است. حال باید دید سپاهانی ها در ادامه لیگ چطور از تیم های مختلف میزبانی خواهند کرد و آیا می توانند در این مورد بالاتر از دیگر تیم های شهرستانی قرار بگیرند یا خیر؟!




پرتماشاگرترین تیم شهرستانی کدام است؟!

دیگر تیم پرطرفدار شهرستانی تیم تراکتورسازی تبریز است. لیگ شانزدهم، هشتمین فصل حضور سرخپوشان تبریزی در لیگ است و آن ها در این سال ها به واسطه حضور هواداران پرشورشان در یادگار امام و البته افت حضور سرخابی ها در استادیوم، به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران شناخته می شوند. در یکی دو سال اول حضور این تیم در لیگ برتر، شوق و ذوق عجیبی در بین مردم تبریز برای حضور در ورزشگاه وجود داشت و آن ها حتی در دیدارهای غیر مهم هم ورزشگاه را پر می کردند اما رفته رفته تازگیِ حضور در لیگ برای مردم عادی از بین رفت و حالا تراکتور به عنوان تیمی حرفه ای، از سوی هواداران تیفوسی اش که "تی تی" خوانده می شود حمایت می شود. سال گذشته به دلیل عدم کسب نتایج رضایت بخش، استقبال خوبی از بازی های این تیم در ورزشگاه نمی شد و این فصل هم به دلیل آماده نبودن ورزشگاه یادگار امام، حضور هواداران این تیم در ورزشگاه 5 هزار نفری به چشم نمی آید! اما دو فصل قبل که تراکتور تا آستانه قهرمانی هم پیش رفت، آن ها میانگین حضور 30 هزار هوادار در بازی های خانگی را به ثبت رساندند و در فصلی که پرسپولیس نتایج خوبی کسب نمی کرد و هواداران استقلالی هم استقبال خوبی نداشتند، تراکتور بیشترین تماشاگر را به خود اختصاص داد. حال اگر در نیم فصل دوم ورزشگاه یادگار آماده بازی شود، باتوجه به حضور پرتعداد سپاهانی ها در ورزشگاه، تی تی ها کار سختی برای ادعای خود مبنی بر پرتماشاگرترین تیم ایران دارند.


سرنوشت فولاد خوزستان نیز عجیب و البته کمی شبیه به سپاهان است. آن ها 4 فصل پیش در ورزشگاه 15 هزار نفری تختی به مصاف رقیبان می رفتند و حتی باوجود پرکردن این ورزشگاه هم، به عنوان تیم پرتماشاگر شناخته نمی شدند. اما پس از افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری الغدیر و اوج گیری فولاد در لیگ، اهوازی ها هم نشان دادند که به تیم شهرشان تعصب خاصی دارند. فولاد در گذشته زیر سایه استقلال اهواز بود اما حالا بیشتر جوانان شهر را جذب خود کرده است. آن ها این فصل باتوجه به حضور نعیم سعداوی که محبوبیتی زیاد در خوزستان دارد و جذب چند ستاره نظیر ساسان انصاری، دیدارهای این تیم با حضور هواداران نسبتا زیاد برگزار می شود.

البته تیم هایی نظیر سپیدرود، ملوان و نساجی در شمال کشور و نفت آبادان و فجرسپاسی در جنوب و مرکز، هواداران پرشور و مختص خود را دارند اما باید گفت رقابت پرتماشاگرترین تیم ایران بین تیم های سپاهان، تراکتور و فولاد است.

محمد همتی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها