X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

11 دی 1395, 09:33
کد خبر: 21721
خبرنگار: khani
نظرات: 0

خانواده ام نگذاشتند استقلالی شوم

آرمناک پطروسیان: بازوبند کاپیتانی هدیه ای به محرم بود

آرمناک پطروسیان:  بازوبند کاپیتانی  هدیه ای به محرم بود آرمناک پطروسیان:  بازوبند کاپیتانی  هدیه ای به محرم بود
دروازه بان اسبق سپاهان گفت:بعد از بازگشت به ارمنستان کار خاصی نداشتم که به ایران برگردم.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از کاپ،آرمناک پطروسیان دروازه سابق سپاهان از بهترین خارجی هایی بوده که در لیگ ایران بازی کرده است.
فرا رسیدن سال جدید میلادی بهانه ای شد تا با سنگربان سپاهان همکلام شویم و خاطرات او را از فوتبال ایران مرور کنیم. ببینیم دروازه بان سپاهان در گفتگو با کاپ چه سخنانی گفته است:

*یادتان می آید که اولین بازی تان در سپاهان مقابل چه تیمی بود؟

اولین بازی مان در تورنمنت نقش جهان بود که فکر می می کنم تیم ملی قزاقستان، پرسپولیس، سپاهان و تیمی دیگر که خاطرم نیست در این مسابقات حضور پیدا کردند. من برای اولین بار در بازی با قزاقستان در دروازه سپاهان ایستادیم و بازی 2 بر 2 شد.


**شما از جمله بازیکنان سپاهان بودید که هم در لیگ آزادگان و هم در لیگ برتر بازی کردید. نکته جالبی بود که سپاهان در اولین دوره لیگ برتر نیم فصل بدون شکست بود؛ در پایان فصل نهم شد. اما یک فصل بعد مقتدرانه قهرمان لیگ شد. چه اتفاقی افتاد که در یک فصل، سپاهان تا این اندازه تغییر کرد؟

-در نیم فصل اول تیم جوان و خوبی بودیم ولی این تیم تجربه کمی داشت. به همین خاطر در نیم فصل دوم نتوانتسیم نتایج خوب خود را حفظ کنیم. اما در سال دوم تجربیات تیم ما بالا رفت و همین مساله سبب شد که از ابتدای لیگ روند خود را ادامه داده و در پایان هم قهرمان شویم.

*چطور در سالی که قهرمان شدید، محرم نویدکیای 21 ساله کاپیتان تیم بود؟ آن هم در حالی که سابقه شما خیلی بیشتر بود؟
-در آن زمان نویدکیا با تیم ملی ایران قهرمان اسیا شده بود. پس از قهرمانی در بازیهای آسیایی، وقتی نویدکیا به اصفهان بازگشت، سپاهان می خواست در برابر ابومسلم قرار بگیرد. من و سایر بچه ها تصمیم گرفتیم بازوبند را به نویدکیا بدهیم که از طرف ما هدیه ای به او باشد. بعد از آن هم نویدکیا کاپیتان سپاهان شد.

چندین بار از استقلال پیشنهاد داشتید. ولی هرگز اصفهان را ترک نکردید؟ دلیلش چه مساله ای بود؟
من و خانواده ام در اصفهان راحت بودیم.به همین دلیل در اصفهان ماندیم.

دوران درخشانی در سپاهان داشتید و حتی سال 1386 که تیم نایب قهرمان آسیا شد، در مرحله گروهی در عربستان درخشیدید. اما به شکل عجیبی شما و چند بازیکن دیگه توسط لوکا بوناچیچ کنار گذاشته شدید. دلیلش چه بود؟
- هر چه شده است، شده. دیگر گذشته و تمام شده است. نمی خواهم درباره آن اتفاقات صحبت کنم


*شما طی این سالها با مربی های زیادی در سپاهان کار کردید. از مناجاتی و ندیمیان گرفته تا فرهاد کاظمی و لوکا بوناچیچ و ... از نظر فنی کدامیک از این مربی ها بار فنی بیشتری داشتند و تاثیرگذارتر بودند؟

طی سالهایی که در ایران بودم مربیان زیادی داشتم. هر مربی سبک خاص خود را داشت. یک نفر از نظر فنی قوی بود و دیگری از نظر مدیریت. اما در این چند سال که در ایران بودم، رسول کربکندی و منصور ابراهیم زاده به من خیلی کمک کردند. در دو سه سال اولی که به ایران آمدم، برایم خیلی سخت بود اما با کمک های این مربیان در لیگ ایران جا افتادم.

*آخرین تیمی که در ایران بازی کردید شهرداری بندرعباس بود. راستی چرا اصفهان را ترک کردید؟
-بله. سال آخر من در شهرداری بودم. مربی شهرداری رسول گربکندی شد. او از من دعوت کرد و من راهی این تیم شدم.

*لئون استپانیان در این مدت بارها به ایران آمد. اما شما بعد از رفتن از ایران، دیگر به ایران بازنگشتید. دلیل خاصی داشت که دیگر به ایران نیامدید؟

-بعد از بازگشت به ارمنستان کار خاصی نداشتم که به ایران برگردم. ضمن این که اکثر رفقایم هم تابستان به ارمنستان می آیند و آن ها را می بینم.

یک سوال که باید در ابتدا می پرسیدیم؛ چرا دروازه بانی را انتخاب کردید؟
من دروازه بانی را خودم انتخاب نکرده بودم. برای تمرین رفته بودم اما مربی گفت دروازه بان نداریم. می توانی درون دروازه بایستی؟ این طور شد که درون دروازه ایستادم و پس از آن هم به دروازه بانی ادامه دادم.

سال نو و ژانویه فرا رسیده است. در ایام کریسمس زندگی در محیط ایران برایتان سخت نبود؟

-در ایام کریسمس تنها نبودیم. دوستان زیادی در این مدت پیدا کردم. چه ایرانی چه ارمنی. در عید کریسمس خیلی راحت بودیم. دور و برمان ارمنی زیاد بود و کنار هم جمع می شدیم. در مجموع مشکل خاصی وجود نداشت. با توجه به این که سال نو فرا رسیده است، می خواستم از همین جا به همه ایرانیان به خصوص ارامنه ایران تبریک بگویم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها