X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

3 بهمن 1395, 09:24
کد خبر: 21924
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 5

جهش طلایی پوشان در جدول لیگ امیدبخش شده است

چشم‌انداز آسیایی سپاهان

چشم‌انداز آسیایی سپاهان چشم‌انداز آسیایی سپاهان
شاید کمتر کارشناسی پیش‌بینی کرده بود که در پایان بازی‌های هفته هفدهم لیگ، سپاهانی‌ها تا رتبه چهارم جدول خودشان را بالا بکشند. تیمی که نیم‌فصل را با رتبه هشتمی جدول به پایان برده بود اگرچه از دو دیدار نیم‌فصل دوم چهار امتیاز دشت کرد اما تیم‌های چهارم تا ششم جدول باختند و دو تیم دوم و سوم هم مساوی کردند تا سپاهان سه پله صعود کند و چشم‌انداز آسیایی بهتری پیش روی این تیم ترسیم شود. در هفته هفدهم لیگ برتر اتفاق جالبی افتاد و آن اینکه تیم‌های چهارم تا ششم جدول هماهنگ با یکدیگر قافیه را به حریفانشان واگذار کردند تا سپاهان رده‌ هفتمی با سه پله صعود به رتبه چهارم برسد و در مربع بالایی قرار بگیرد. در این هفته تیم‌های پیکان، فولاد و استقلال تهران به ترتیب برابر صبا، پرسپولیس و استقلال خوزستان شکست خوردند تا موانع صعود طلایی پوشان اصفهانی یکی پس از دیگری فروبریزد و زمینه برای پیشروی آن‌ها در جدول فراهم شود. البته این تنها سه تیم چهارم تا ششم جدول نبودند که نتایج دیدارهایشان به نفع سپاهان رقم خورد بلکه تیم‌های رده دومی و سومی تراکتورسازی و ذوب‌آهن هم به تقسیم امتیاز با حریفانشان رضایت دادند تا همه‌چیز به سود طلایی پوشان رقم‌زده شود.

با این شرایط اگرچه سپاهان موفق به عبور از تراکتورسازی و ذوب‌آهن در جدول نشد اما در پی فعل‌وانفعالات رقم‌خورده در هفته هفدهم فاصله امتیازی‌‌اش با آن‌ها کاهش یافت تا به‌این‌ترتیب، دورنمای امیدوارکننده‌تری برای کسب سهمیه آسیایی پیش روی شاگردان عبدا... ویسی ترسیم شود. حالا سپاهانی‌ها تنها 3 امتیاز با رقیب همشهری یعنی ذوب‌آهن فاصله‌دارند. این فاصله نه‌تنها قابل جبران است بلکه می‌تواند آن‌ها را به ادامه لیگ و هفته‌های سرنوشت‌ساز باقی‌مانده امیدوار کند. البته سه تیم پیکان، استقلال تهران و گسترش فولاد تبریز هم با اختلاف امتیازهایی اندک در تعقیب زرد پوشان اصفهانی هستند و کوچک‌ترین لغزشی از سوی سپاهانی‌ها می‌تواند به قیمت سقوط چند پله‌ای نماینده پرافتخار اصفهانی تمام شود. سه تیم پایین‌دست سپاهان هم به‌طور یقین در هفته‌های آینده به دنبال بالا آمدن در جدول و شکست حریفان خواهند بود که همین موضوع کار را برای شاگردان عبدا... ویسی دشوار می‌کند. بر این اساس تنها راه باقی‌مانده برای سپاهانی‌ها اتکا بر توانایی‌های تیمی خودشان خواهد بود. تیمی که برابر نفت تهران به میدان آمد حداقل در فاز هجومی نشان داد که از پتانسیل بالقوه‌ای برای فتح دروازه حریفان برخوردار است.

با استخدام مسعود حسن‌زاده تازه‌نفس، خط حمله از نفس افتاده تیم اصفهانی‌ها جان دوباره‌ای گرفته و این بازیکن ذاتا گلزن در تک دیداری که هفته گذشته برای طلایی پوشان اصفهانی به میدان رفت یک گل به ثمر رساند. سپاهانی‌ها در نخستین بازی نیم‌فصل هم با گلزنی جلال‌الدین علی محمدی از پدیده یک تساوی گرفتند و در دومین دیدار مهاجمان تیزهوش تیم اصفهان هر دو گل بازی را به نام خودشان ثبت کردند تا پیام‌آور شادی برای هوادارانشان باشند. در حال حاضر تنها تیم‌های تراکتورسازی و ذوب‌آهن در تعداد گل‌های زده از ذوب‌آهن پیش افتاده‌اند و طلایی پوشان اصفهانی با 22 گل زده همراه با پرسپولیس صدرنشین، عنوان سومین خط حمله پرقدرت لیگ را به خود اختصاص داده‌اند. با این حساب عبدا ویسی می‌تواند بروی توانایی‌های مهاجمانش برای باز کردن دروازه رقیبان حساب ویژه‌ای باز کند. خط حمله‌ای که اگر حسن‌زاده را همچون بازی با نفت همچنان سرحال و آماده در خدمت داشته باشد و از بازی زیرکانه مهرداد محمدی هم بهره لازم را بگیرد، آن زمان سرمربی طلایی پوشان اصفهانی چندان نگرانی در خط آتش تیمش نخواهد داشت. این آسودگی خیال همان‌گونه که اشاره شد سپاهانی‌ها را به کسب سهمیه آسیایی امیدوار می‌کند. کاری که تیم اصفهانی دو فصلی است از انجامش عاجز مانده و شاید در فصل جاری فرصت رسیدن دوباره به لیگ قهرمانان را پیدا کند. در اینجا لازم است به‌اختصار شرایط خط دفاعی تیم اصفهانی‌ها هم زیر ذره‌بین برود. خطی که به پاشنه آشیل تیم سپاهان تبدیل‌شده و نقاط ضعف آشکاری دارد. اولین مشکل طلایی پوشان اصفهانی در این منطقه از زمین نداشتن دروازه‌بانی شش‌دانگ که خیالشان را از درون دروازه راحت کند، به شمار می‌رود. سپاهانی‌ها در فصل در ابتدای فصل با مرخص کردن رحمان احمدی و شهاب گردان دستشان تقریبا خالی ماند و تنها مهدی امینی گلر جوانی که همیشه در این سال‌ها ذخیره دو دروازه بان اصلی بود را در دسترس می‌دیدند.

بر این اساس ویسی دست‌به‌کار شد و گلری برزیلی را استخدام کرد؛ اما این بازیکن تاکنون که هفده هفته از مسابقات سپری‌شده است، نتوانسته انتظارات را برآورده کند و درمجموع با ارفاق، دروازه‌بانی متوسط نشان داده است. مهدی امینی هم اگرچه تجربه سال‌ها حضور در کنار تیم بزرگسالان را در کارنامه دارد اما به دلیل کم‌تجربگی چندان قابل‌اعتماد به نظر نمی‌رسد. در خط دفاعی زوج کولیبالی و شجاع خلیل زاده هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌اند؛ به‌خصوص کولیبالی که در استقلال خوزستان مدافعی بی‌رقیب بود اما در سپاهان، اشتباهات وحشتناکی را مرتکب می‌شود. در کناره‌ها هم عارف غلامی و احسان حاج صفی به کار گرفته می‌شوند که هر دو در نقش‌های واقعی به میدان نمی‌روند و بنا به‌ضرورت در نقش مدافع چپ و راست انجام‌وظیفه می‌کنند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها