X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 اسفند 1395, 10:01
کد خبر: 22263
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 1

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

جشنواره گل پاریسی ها در ال کلاسیکوی فرانسه

جشنواره گل پاریسی ها در ال کلاسیکوی فرانسه جشنواره گل پاریسی ها در ال کلاسیکوی فرانسه
در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد ، هر پنجشنبه به مروری بر رویدادهای فوتبال اروپا می پردازیم. حواشی ، اتفاقات و نتایج دیدار های مهم برگزار شده در لیگ های آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا و ...
جشنواره گل پاریسی ها در ال کلاسیکوی فرانسه

از سری رقابتهای لیگ جزیره،دیدار چلسی و سوانسی در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد که در نهایت با برتری آبی پوشان همراه بود.آبی پوشان با درخشش ستارگان اسپانیایی خود،پدرو،کاستا و فابرگاس، سه بر یک از سد حریف گذشتند. سسک فابرگاس با پاس گلی که در بازی امروز مقابل سوانسی داد به رکورد فرانک لمپارد رسید و به دومین پاسور برتر تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.



وی همچنین گلزنی در این دیدار به اولین بازیکنی تبدیل شد که به رکورد 300 بازی در لیگ جزیره رسیده است. عملکرد وی در این دیدار ها به این شرح می باشد: 46 گل و 102 پاس گل.
در دیگر دیدار این هفته،لستر سیتی در خانه با همین نتیجه لیورپول را شکست داد.روباه ها که نمایشی متفاوت از دیدار های گذشته خود ارائه دادند،در نهایت در اولین دیدار پس از اخراج رانیری به یک پیروزی شیرین دست پیدا کردند.
گفتنی است دیدار های ساوتهمپتون - آرسنال و منچستر سیتی - منچستر یونایتد نیز به علت حضور ساوتهمپتون و منچستریونایتد در فینال جام اتحادیه به تعویق افتاد.
بدون احتساب این دو دیدار مهم، چلسی با 63 امتیاز تخت پادشاهی لیگ جزیره را در اختیار دارد.منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول و منچستر یونایتد نیز رده های سوم تا ششم را به نام خود کرده اند.


علاقه مندان به فوتبال اسپانیا در بیست و چهارمین ایستگاه از این رقابتها شاهد جدال جذاب و جنجالی ویارئال و رئال مادرید بودند.زیردریایی های زرد ابتدا با دو گلی که بعدا مردود بودن آنها مشخص شد، از کهکشانی ها پیش افتادند اما شاگردان زیزو با بازگشتی رویایی این شکست خارج از خانه را با یک برد شیرین عوض کردند.گل دقیقه 64 گرت بیل ضمن اینکه آغازی بر پایان خوش رئال در این جدال بود، زمینه های رسیدن سفید پوشان به رکورد 73 ساله بارسلونا را نیز فراهم کرد. آنها با این گل، تعداد دیدار های متوالی که در آنها موفق به گلزنی شده بودند را به عدد 44 رساندند، رکوردی که رقیب سنتی آنها در سال 1994 به آن دست پیدا کرده بود.همچنین رونالدو با گل کردن پنالتی خود در این دیدار و به ثمر رساندن گل دوم تیمش، تعداد پنالتی های گل شده ی خود را به عدد 57 رساند و وی هم اکنون از این حیث در لالیگا رکورد دار است.
دیگر دیدار جذاب و حساس این رقابتها میان تیم های اتلتیکو مادرید و بارسلونا در وینسنته کالدرون برگزار شد.هواداران دو تیم 64 دقیقه صبر کردند تا بالاخره دروازه یکی از این دو تیم را باز شده دیدند.رافینیا گل برتری بارسا را به ثمر رساند و البته تنها شش دقیقه بعد اتلتیکو جبران کرد تا دوباره همه چیز به حالت اولیه بازگردد.اما در نهایت این آبی اناری پوشان بودند که باز هم به لطف گلزنی ستاره آرژانتینی خود،لیونل مسی،یک پیروزی با ارزش خارج از خانه را کسب کردند تا سیصدمین دیدار تیم دوم شهر مادرید تحت نظر سیمئونه با شکست همراه باشد.



لازم به ذکر است که با این نتیجه،️ بارسلونا از سال 2010 تا کنون به اتلتیکو در لالیگا نباخته است. این تیم در این مدت مقابل اتلتیکو 11 برد و 3 تساوی کسب کرده است و 30گل زده و 10 گل خورده نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
این رقابتها با برگزاری دیدار های هفته بیست و پنجم پیگیری شد که بارسلونا پیش چشم هواداران خود در نیوکمپ خیخون را با شش گل سلاخی کرد و میهمان بخت برگشته تنها به یکی از گلهای خورده پاسخ داد. جدال رئال مادرید و لاس پالماس نیز شش گل به همراه داشت و سهم هر کدام از تیم ها سه گل بود تا رئال با این لغزش و کسب یک امتیاز در این هفته، صدرنشینی را به بارسلونای 57 امتیازی واگذار کند و خود با یک امتیاز کمتر در رده دوم قرار گیرد، البته با یک بازی کمتر!


بیست و دومین هفته از بوندسلیگا آلمان در حالی پیگیری شد که کارلو آنچلوتی برای هزارمین بازی بعنوان سرمربی پا به ورزشگاه می گذاشت.شاگردان وی که در آلیانز آره نا مقابل هامبورگ صف آرایی کرده بودند،این تیم را به لطف هتریک لواندوفسکی و درخشش کینگزلی کومان با هشت گل در هم کوبیدند و شبی رویایی را برای سرمربی خود رقم زدند.



همچنین مانوئل نویر با بسته نگه داشتن دروازه خود در این بازی، بعد از تنها 183 بازی به رکورد صد کلین شیت رسید.این در حالی است که اولیور کان افسانه ای برای ثبت چنین رکوردی به 49 بازی بیشتر نسبت به نویر نیاز داشت.
در دیگر سو، رقیب سنتی باواریایی ها نیز برد خوبی خارج از خانه کسب کرد.هر چند که این برد، به قاطعیت برد قرمز های مونیخ نمی رسید.
دورتموند برای تداوم نتایج خوب اخیر خود فرایبورگ را پیش رو داشت و با دبل اوبامیانگ و تک گل سوکراتیس، حریف را با سه گل شکست داد.
در پایان این هفته، بایرن مونیخ همچنان با حاشیه امنیتی مناسب صدر جدول را در اختیار دارد و دورتموند نیز همچنان بر رتبه سوم ایستاده است.


بیست و ششمین هفته از رقابتهای سری آ ایتالیا یوونتوس در خانه پذیرای امپولی بود.بانوی پیر در نیمه اول موفق به گلزنی نشد اما در ادامه و در نیمه دوم دوبار دروازه حریف را گشود و به سه امتیاز این دیدار خانگی دست یافت.تک گل دقیقه 21 کارلوس باکا از نقطه پنالتی کافی بود تا میلان ورزشگاه خانگی ساسولو را دست پر ترک کند.دیگر تیم شهر میلان یعنی اینتر، بر خلاف همشهری خود مقابل رم سه بار دروازه خود را باز شده دید و تک گل دقایق آخر ایکاردی تنها کمی از این شکست کاست.
با اتمام این رقابتها در هفته بیست و ششم یوونتوس با اقتدار و با اختلافی هفت امتیازی نسبت به رم رتبه نخست را در اختیار خود دارد.اینتر و میلان نیز به ترتیب با 48 و 47 امتیاز بر سکو های ششم و هفتم تکیه زده اند.


دیدار های فوتبال باشگاهی فرانسه در هفته بیست و دوم با پیروزی دو بر یک موناکو در خانه گنگام همراه بود.دیدار پر گل بوردو و لیل در حالی سه بر دو به سود لیل خاتمه یافت که تیم برنده تا دقیقه 78 دو بر یک عقب بود و با زدن دو گل در ادامه،سه امتیاز را از چنگ میزبان خارج کرد. دیدار ال کلاسیکوی فرانسه بین پاری سن ژرمن و موناکو در ورزشگاه خانگی موناکو در نهایت به سود پاریسی ها به پایان رسید. شاگردان اونای امری با ارائه یک نمایش فوق العاده با پنج گل موناکو را درخ خانه اش تحقیر کردند و در مقابل، موناکو تنها یکی از گل ها را جبران کرد.



دیگر دیدار پنج گله ی این هفته ی لوشامپیونه در خانه لیون برگزار شد و این تیم میهمان خود،متز را با پنج گل بدرقه کرد.
در انتهای این هفته، پاری سن ژرمن علیرغم پیروزی دلچسب مقابل موناکو،با سه امتیاز اختلاف نسبت به این تیم در رده دوم قرار دارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها