X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

14 اسفند 1395, 08:49
کد خبر: 22271
خبرنگار: khani
نظرات: 0

سپاهان - ذوب‌آهن، یکشنبه، ساعت 16

دوئل همشهریان ناکام در نقش‌جهان

دوئل همشهریان ناکام در نقش‌جهان دوئل همشهریان ناکام در نقش‌جهان
مصادف با روزهایی که فوتبال اصفهان از دوران باشکوه خود فاصله گرفته است شصتمین شهرآورد نصف جهان در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در حالی برای شصتمین مرتبه در قالب دیداری رسمی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند که بر این تازه‌ترین تقابل آنها به این دلیل شرایطی خاص و عجیبی حاکم است که در اتفاقی کم‌سابقه هر 2 تیم هماهنگ با یکدیگر با سه شکست متوالی به این مسابقه رسیده‌اند.
سپاهان ظرف هفته‌های بیستم تا بیست و دوم لیگ برتر به ترتیب به پیکان، ماشین‌سازی و پرسپولیس باخت و ذوب‌آهن در این مدت به نوبت مغلوب صبا، تراکتورسازی و استقلال شد. این باخت‌های پشت سر هم منجر به آن شد که ذوب‌آهن ضمن از دست دادن جایگاه سومی خود از کورس رقابت بر سر سهمیه آسیایی عقب بیفتد و سپاهان با سقوط به نیمه پایینی جدول صاحب رتبه‌ای دورقمی شود.
اما تلخکامی 2 تیم اصفهانی تنها به عرصه رقابت‌های داخلی محدود نمی‌شود بلکه فراتر از آن ابعادی بین‌المللی هم دارد. امسال یکی از معدود فصول یک دهه اخیر است که در آن سپاهان در لیگ قهرمانان حضور ندارد. ذوب‌آهن هم که برخلاف همشهری به عنوان یکی از چهار نماینده ایران در این تورنمنت آسیایی حاضر است با یک باخت ناجور حیثیتی برابر حریف 10 نفره عربستانی به این مسابقه رسیده است.
با این تفاسیر، ادعایی به گزاف نیست اگر مدعی شویم شصتمین شهرآورد نصف جهان مصادف با یکی از بدترین مقاطع فوتبال اصفهان ظرف دهه اخیر و در شرایطی برگزار می‌شود که برخلاف گذشته‌ای نزدیک از شکوه فوتبالی دیار زاینده‌رود خبری نیست. با این وجود و حتی در این روزهای نه چندان خوش هم اصفهانی‌ها امیدوارند که شهرآورد آنها مثل بسیاری از دفعات قبلی مسابقه‌ای جذاب از آب دربیاید که نگاه بسیاری از اهالی فوتبال ایران را خود جلب می‌کند و ویترینی از زیبایی‌های لیگ برتر را به نمایش می‌گذارد.
آخرین شهرآورد فوتبال اصفهان که چهار ماه و 20 روز پیش در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد به کام ذوب‌آهنی رقم خورد که با 2 گل مرتضی تبریزی همشهری خود را شکست داد. پنجاه و نهمین داربی نصف جهان اما بیش از آنکه تحت تأثیر برد ذوب‌آهن و درخشش تبریزی باشد زیر سایه خداحافظی غریبانه اسطوره سپاهان، محرم نویدکیا قرار گرفت که علیرغم مخالفت بسیاری از همبازیانش اصرار داشت در آن مسابقه رسماً به فوتبال حرفه‌ای خود پایان دهد.
شهرآورد شصتم فوتبال اصفهان اولین مسابقه‌ای است که از پس از بازگشایی مجدد ورزشگاه نقش جهان در این استادیوم به میزبانی سپاهان و برابر ذوب‌آهن برگزار می‌شود.
ترکیب احتمالی 2 تیم:
سپاهان: مهدی امینی، موسی کولیبالی، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال عبدی، آرمین سهرابیان، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، سرور جباروف، فرید بهزادی کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی و مسعود حسن‌زاده
ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، علی حمام، مهران درخشان مهر، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، سیدمحمدرضا حسینی، احسان پهلوان، جری بنسون و مهدی رجب‌زاده
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها