X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

14 اسفند 1395, 19:20
کد خبر: 22279
خبرنگار: khani
نظرات: 13

حساب دربی از سایر بازی‌ها جداست

سلطانی : بازیکنان سپاهان در حد یک تیم مدعی نیستند

سلطانی : بازیکنان سپاهان در حد یک تیم مدعی نیستند سلطانی : بازیکنان سپاهان در حد یک تیم مدعی نیستند
پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: برای بازی دربی، نمی‌توان از روی بازی‌های قبلی سپاهان و ذوب‌آهن تحلیل انجام داد چراکه دربی شرایط خاصی دارد و معمولاً این بازی را باید جدا از سایر مسابقات تحلیل کرد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد ،امرالله سلطانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد شرایط سپاهان و ذوب‌آهن برای برگزاری دربی اصفهان اظهار داشت: برای بازی دربی، نمی‌توان از روی بازی‌های قبلی این 2 تیم تحلیل انجام داد چراکه دربی شرایط خاصی دارد و معمولاً این بازی را باید جدا از سایر مسابقات تحلیل کرد.
وی ادامه داد: معمولاً دربی‌ها زیبا از آب در می‌آیند مخصوصاً که هر 2 تیم نیاز به پیروزی دارند و فوتبال مستقیم بازی نمی‌کنند و سبک بازی‌شان به صورتی است که از عقب بازی می‌کنند. در کل دربی فردا می‌تواند بازی قشنگی باشد.
کارشناس فوتبال اصفهان گفت: به خاطر اینکه بازی در ورزشگاه نقش جهان که زمین با کیفیتی دارد برگزار می‌شود و تعداد تماشاگرانی که به استادیوم می‌آیند زیاد است، دربی می‌تواند بازی قشنگی باشد هرچند که هر 2 تیم مشکلاتی را در هفته‌های گذشته داشته‌اند.
وی ادامه داد: سپاهان دچار معضلاتی شده و اشکالات فنی در این تیم هم قابل کتمان کردن نیست اما مشکلات خارج از تیم نیز به معضلات سپاهان افزوده است؛ مثلاً اشتباهات داوری و فشاری که تماشاگران بی‌مورد روی کادر فنی و مجموعه باشگاه وارد می‌کند.
سلطانی در همین خصوص افزود: تماشاگران باید به این موضوع برسند که آیا می‌خواهند به تیمشان کمک کنند یا خیر و اگر تصمیم دارند به مجموعه تیم کمک کنند باید بدانند که مسیر را اشتباه می‌روند و وارد کردن فشار روانی روی بازیکن و کادر فنی 100 درصد عملکرد تیم و باشگاه سپاهان را تغییر می‌دهد و این کار به نفع هیچ کس نیست.
وی در مورد شرایط ذوب‌آهن نیز بیان داشت: این تیم هم در چند هفته اخیر نتایج خوبی کسب نکرده اما در هر صورت یک تیم جوان است که خوب بازی می‌کند. آنها نیز باید صبر داشته باشند چراکه فوتبال بالا و پایین دارد و در چنین شرایطی یک مجموعه باید در کنار هم باشند. سکوها، کادر فنی، بازیکنان و رسانه‌ها ارکان موفقیت برای یک باشگاه هستند و تمام این افراد باید کنار هم باشند تا یک مجموعه نتیجه بگیرد.
کارشناس فوتبال اصفهان در پاسخ به این سوال که علت عدم نتیجه‌گیری سپاهان را جوانگرایی می‌دانید یا مشکلات فنی اظهار کرد: یک اصل کلی در باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان وجود دارد که نمی‌توانند وقتی نتیجه نمی‌گیرند بگویند به خاطر جوانگرایی بوده و این مجموعه‌ها باید با یک شیب ملایم به سمت جوان‌گرایی بپروند تا به ارکان و شخصیت باشگاه آسیب نرسد.
وی ادامه داد: تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم با بازیکنان جوان وارد مسابقات شدند اما به نظر من باید ملایم‌تر جوان‌گرایی می‌کردند. سپاهان چند بازیکن خیلی خوب داشت مثلاً وریا غفوری که یکی از بهترین دفاع راست‌های ایران است و یا شیمبا که یکی از بهترین بازیکنان خوب نوک حمله بود که الان در تیم‌های رقیب سپاهان بازی می‌کنند. این تیم حتی 2 دروازه‌بان شاخص داشت که به هر دلیلی هر دوی آن را از دست داد. البته این چیزها به نظر سرمربی برمی‌گردد ولی به نظر من تحت فشار قرار گرفتن کادر فنی سپاهان هم به‌حق نیست.
سلطانی گفت: فکر می‌کنم سپاهان در بستن تیم دچار اشکالاتی شد، اینکه چند بازیکن بسیار خوب در پست‌های کلیدی داشته باشید و آنها را از دست بدهید و بعد به دنبال همان بازیکنان بگردید کمی غیر منطقی است.
وی افزود: اما به نظر من ویسی مربی ضعیفی نیست که طرفداران اطمینانشان را نسبت به این مربی پس گرفتند و باید اجازه بدهند تا ویسی کارش را انجام بدهد. مثلاً اگر مجتبی حسینی دربی اصفهان را ببازد به نظر شما ذوب‌آهن باید این سرمربی را عوض کند؟ حسینی کارش را به خوبی انجام می‌دهد و بازیکنان ذوب‌آهن از نظر تکنیکی خوب هستند اما ممکن است به هر دلیلی نتیجه خوب همراه این تکنیک خوب نباشد.
کارشناس فوتبال اصفهان در همین خصوص ادامه داد: سپاهان با بضاعتی که دارد، خوب فوتبال بازی می‌کند ولی در بعضی از پست‌های کلیدی، بازیکنانی در حد یک تیم مدعی ندارد. این تیم دروازه‌بان خوب، گلزن خوب، هافبک دفاعی مقتدر و دفاع وسط مطمئن ندارد اما اگر همین مجموعه را هم تحت فشار قرار ندهیم می‌توانند بهتر کار کنند.
سلطانی در مورد اشتباهات داوری در فوتبال ایران و به خصوص اشتباهات داوری به ضرر سپاهان و ذوب‌آهن بیان داشت: به نظر من چینش داوری‌ها دچار مشکل شده و همانطور که یک مربی باید تیمش را خیلی خوب آنالیز کند، کمیته داوران نیز باید این کار را خوب انجام دهد. به نظر من این کمیته چینش خوبی از داوران انجام نمی‌دهد.
وی ادامه داد: بازی سپاهان و پرسپولیس یک مسابقه بسیار حساس بود و بعد از بازی دربی استقلال و پرسپولیس این مسابقه شاید حساس‌ترین بازی لیگ باشد که باید بهترین داور را برای این بازی انتخاب می‌کردند. کمیته داوران باید دقت بیشتری در چینش داور کند.
کارشناس فوتبال اصفهان در همین خصوص افزود: باشگاه‌های ما بیش از 20 میلیارد تومان هزینه می‌کنند و با یک سوت اشتباه سرمایه یک باشگاه دچار مشکل می‌شود که در این مورد فدراسیون فوتبال باید به مسئولیت‌هایش بهتر عمل کند. این روزها بیشتر باشگاه‌ها از داوری گله‌مند هستند و به نظر من باید داوران را سنجیده‌تر و با درایت بیشتری انتخاب کنند.
سلطانی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از نتیجه بازی دربی اصفهان چیست اظهار کرد: به دلیل اینکه بازی در نقش‌جهان است و استقبال خوبی هم از این مسابقه می‌شود و سپاهان در بازی قبل برای کسب سه امتیاز به مصاف پرسپولیس رفته بود و با شکست مواجه شد، کفه ترازو بیشتر به سمت سپاهان است. اما ذوب‌آهن هم تیمی است که خوب فوتبال بازی می‌کند و آنها نیز بخاطر اینکه در چند هفته گذشته نتایج خوبی نگرفتند این انگیزه را دارند که به فکر جبران باشند اما در کل فکر می‌کنم سپاهان شانس بیشتری برای پیروزی دارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها