X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

16 اسفند 1395, 18:17
کد خبر: 22314
خبرنگار: khani
نظرات: 26

اگر امتیازات ناداوری‌ها برمی‌گشت الان همه به‌به و چه‌‌چه می‌کردند!

ویسی:من سپاهانی‌ام و اجازه نمی‌دهم دشمنان سپاهان خوشحال شوند

ویسی:من سپاهانی‌ام و اجازه نمی‌دهم دشمنان سپاهان خوشحال شوند ویسی:من سپاهانی‌ام و اجازه نمی‌دهم دشمنان سپاهان خوشحال شوند
سرمربی سپاهان گفت: من سپاهانی‌ام و هر کسی هر چه می‌خواهد بگوید من باز هم سپاهانی هستم و اجازه نمی‌دهم دشمنان این تیم خوشحال شوند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالله ویسی روزگار متفاوتی را در اصفهان سپری می‌کند؛‌از یک سو دشمنانی که به قول خودش در لباس دوست ظاهر شده و به او آسیب می‌رسانند تا نتایج پرفراز و نشیبی که بلای جان زردپوشان شده است.

با این حال ویسی هفته بیست و سوم لیگ برتر را در حالی با برتری در دربی اصفهان پشت سر گذاشت که قبل از این دیدار یک اولتیماتوم نهفته را می‌شد در صحبت‌های مدیرعامل این تیم یعنی محسن طاهری احساس کرد و چه بسا اگر سپاهان دیروز نبرده بود شاید امروز هم ویسی در اصفهان نبود.

به بهانه برگزاری دربی اصفهان و موفقیت در این دیدار حساس و پراهمیت به سراغ عبدالله ویسی مرد اول و خوش صحبت جنوبی - اصفهانی سپاهان رفته و گفت‌وگوی ویژه‌ای را با او ترتیب دادیم که متن کامل این مصاحبه را در زیر می‌خوانیم:

فارس: روز گذشته یک بازی حیثیتی و انتقامی را از ذوب‌آهن بردید. در مورد این بازی صحبت می‌کنی؟

قبل از بازی شرایط‌مان با ذوب‌آهن یکسان بود چرا که هر دو تیم 3 بازی آخر را باخته بودند و تمام مردم روی این بازی حساس بودند و همچنین دیگر وقت نبردن نبود. باید با تمام وجود بازی می‌کردیم هر چند که 6 بازیکن اصلی‌مان را نداشتیم و شرایط مساعدی نبود. اما با تمام وجود بازی کردیم و تلاش کردیم تا برنده از میدان بیرون بیاییم که این اتفاق افتاد.

فارس: با این 3 امتیاز دوباره به جمع مدعیان نزدیک شدید. به عنوان سرمربی سپاهان آیا هنوز هم به جدول رده‌بندی لیگ اهمیت می‌دهی؟

صد در صد. تمام تمرکزمان روی بازی‌های آینده است تا همه امتیازات را بگیریم تا هم امتیازات از دست رفته را جبران کنیم و هم به تیم‌های بالای جدول برسیم. چون می‌خواهیم بین 5 تیم بالای جدول بایستیم و از اول هم استراتژی‌مان همین بود. اگر مثل این بازی در بازی‌های بعدی هم خوش‌شانس باشیم و توپ‌هایمان به گل برود می‌توانیم به هدف‌مان برسیم و این اتفاق محقق خواهد شد.

فارس: دیروز جو خوبی روی سکوها حاکم بود و گویا هواداران درک کرده‌اند که باید از جوانان تیمت حمایت کنند.

دقیقا همینطور است. ما به حمایت هواداران نیاز داریم چون در همه جای دنیا همین است. در اروپا وقتی یک تیم بزرگ می‌بازد، همه بلند می‌شوند و دست می‌زنند و این فرهنگ باید به جامعه ما هم انتقال پیدا کند. تماشاگران باید صبر و تحمل داشته باشند و باید بدانند باشگاه چه چیزی از ما می‌خواهد و آینده‌نگری داشته باشند. باید باهوش باشند و این مسائل را درک کنند و نباید گول آنهایی را بخورند که دشمن تیم هستند ولی خودشان را به عنوان دوست نشان می‌دهند. تماشاگران ما دیروز و حتی مقابل پرسپولیس و از آن قبل‌تر هم تیم ما را دیده بودند و فهمیده بودند که چه نشاط و شادابی در تیم ما وجود دارد. پس ما هم به حمایت تماشاگران‌مان نیاز داریم تا بتوانیم آنها را خوشحال کنیم.
فارس: روند ناداوری‌ها علیه سپاهان همچنان ادامه دارد و شما از این حیث صدرنشین جدول اشتباهات داوری هستید.

واقعا آنالیز خوبی انجام شد. ما بیشترین آسیب را از ناحیه داوری دیدیم اما هیچ موقع صدایم درنیامد و هیچ وقت هم به خاطر صحبت علیه داوری محروم نشده‌ام. صدای مان به هیچ کسی هم نمی‌رسد. تیم ما یک تیم جوان و نوپا است و 95 درصد تیم جابجا شده‌اند و نیاز داریم حداقل داوری‌ها علیه ما نباشد. نمی‌گوییم داوران به نفع ما سوت بزنند اما علیه ما هم نباشند. هر جا از داوری آسیب ندیدیم در آن بازی نتیجه گرفتیم. امیدوارم داوری‌ها به سمتی برود که دیگر اشتباهات‌شان موجب آسیب بیشتر به سپاهان نشود هر چند که برای همه داوران احترام قائلم.
فارس: اما تیم هم باید به اندازه‌ای قدرتمند باشد که مشکلات داوری خیلی روی عملکردش تاثیر نگذارد.

5 اشتباه تاثیرگذار در 5 بازی و ما از این لحاظ اول هستیم. فقط همین را می‌توانم بگویم.

فارس: از جوانان تیمت راضی هستی؟

به آنها اعتماد داشتم که امروز اینجا هستند. از روز اول هم به آنها اعتماد داشتم و این بازی نشان دادند که می‌شود به این دسته از بازیکنان اعتماد کرد و جوابش را گرفت.

فارس: از لحاظ خرید زمستانی یکی از بهترین تیم‌ها هستید و خوشبختانه بازیکنانی که جذب کردید، جواب دادند.

حسن‌زاده، جباروف و عبدی هر سه به درد ما خوردند. وقتی در نیم‌فصل بازیکن می‌گیرید باید بازیکن برایت کاری انجام دهد. جلال سمت راست خوب است، مسعود 4 گل زده و از جباروف هم چه فنی و چه اخلاقی راضی هستم. او یک بازیکن بسیار حرفه‌ای است و امیدوارم در ادامه هم اینطور کمک کنند. آنها واقعا خودشان را به نحو احسن نشان دادند و از بازیکنان جدید تشکر می‌کنم.
فارس: در صحبت‌های طاهری مدیرعامل سپاهان قبل از دربی یک اولتیماتوم نهفته وجود داشت. خودت آن را حس کردی؟ حتی شنیده می‌شد که سپاهانی‌ها در حال مذاکره با اسکوچیچ و مرزبان هستند.

این مسائل اصلا برایم مهم نیست. من یک مربی حرفه‌ای هستم و همانطور که برای من تیم زیاد است برای باشگاه هم مربی زیاد است! اصلا این موضوع برایم مهم نبود و تمرکزم روی کار خودم است و کارم را می‌کنم و از تیمی هم که بستیم راضی هستم. اگر 2 تا از بازی‌هایی که داوری‌هایش علیه ما بود، امتیازاتش برمی‌گشت و یا پنالتی‌هایمان گل می‌شد الان دوم جدول بودیم. 5 پنالتی از دست دادیم و 5 بازی هم اشتباه تاثیرگذاری داوری برای ما وجود داشت. یعنی با همین تیمی که همه از آن ناراحت هستند، اگر امتیازات همین دیدارها برمی‌گشت الان چندم جدول بودیم و جایگاه‌مان کجا بود؟ اگر اینطور بود مطمئنا الان همه به به و چه چه می‌کردند و الان هم خوشحالیم که یک بازی را بردیم که مردم روی آن حساس بودند و دشمن‌شاد نشدیم و اجازه ندادیم آدم‌هایی که با لباس دوست در کنار ما هستند ولی دشمن هستند، خوشحال شوند و خدا به ما کمک کرد.
ویسی:من سپاهانی‌ام و اجازه نمی‌دهم دشمنان سپاهان خوشحال شوند

فارس: به خاطر پنالتی‌هایی که از دست دادید زمانی که داوران برای شما پنالتی می‌گیرند، دلت نمی‌لرزد؟!

واقعا چرا. خیلی لحظات سختی است. ما ضربات ایستگاهی پشت محوطه جریمه را قشنگ‌تر از پنالتی‌ها می‌زنیم اما خوشبختانه الان مسعود 2 پنالتی را گل کرد و عالی بوده است. البته ما چون بازیکنان ریزنقش و سرعتی داریم بیشترین پنالتی را در لیگ گرفتیم و چند تا هم برای ما نگرفتند.

فارس: با این فشار و مشکلات و این تنش‌هایی که در جریان فصل جاری برایت در اصفهان به وجود آمد، آیا اگر باز هم به اول فصل برگردیم دوباره سپاهان را انتخاب می‌کنی. هنوز فراموش نکردیم که در برخی بازی‌ها سپاهانی‌ها علیه خود و خانواده‌ات فحاشی کردند.

مربیانی هستند که اصلا کارنامه ندارند و شاید 20 سال پیش یک تیم را سوم کردند و 10 تا تیم را هم انداختند و مدام اخراج شده‌اند اما هنوز به آنها تیم می‌دهند. ولی جالب است بدانید فلسفه حضور بازیکنان دسته اولی در لیگ برتر را من باب کردم که امروز همه از لیگ دسته‌های پایین‌تر برای تیم‌های لیگ برتری بازیکن می‌آورند. آن زمان که صبا بودم هیچ مربی جرات نداشت این کار را بکند اما من 17 بازیکن از دسته اول آوردم و سال بعد این تعداد به 50 بازیکن رسید و الان هم بیشتر از 100 بازیکن از لیگ‌های پایین‌تر به لیگ برتر آمده‌اند و این کار را اولین بار من کردم. به آنهایی که در مربیگری موفقیتی نداشتند و مدام اخراج شدند هنوز تیم می‌دهند، من که با فولاد قهرمان شدم و با صبا سهمیه گرفتم و 2 سال استقلال خوزستان را در لیگ نگه داشتم و این تیم را قهرمان ایران کردم، مطمئنا می‌توانم پیشنهادات خوبی داشته باشم اما سپاهان را دوست داشتم، دارم و خواهم داشت و اگر به اول فصل برگردیم باز هم به سپاهان می‌آیم ولی با یک تجربه بهتر و با یک ذهنیت دیگر. هرچندکه الان هم تجربه‌ام بیشتر شده است.

فارس: فکر می‌کردی شرایط تا این اندازه برایت در اصفهان سخت باشد؟

اصلا فکر نمی‌کردم! آدم‌هایی که خیلی خودشان را به من نزدیک کردند و بعد به من آسیب زدند، آنها باعث شدن این اتفاقات بیفتد.

فارس: می‌گویند در اصفهان مافیا وجود دارد و باند و باندبازی غوغا می‌کند.

همه جای دنیا اینطور است اما باید با اطلاعات کامل آمد. من سپاهان نبودم ولی همه می‌گفتند ویسی سپاهانی است اما الان در این تیم هستم. همه می‌دانند سپاهانی هستم مثل خیلی‌ها که از بچگی استقلالی یا پرسپولیسی بودند. من سپاهانی‌ام و هر کسی هر چه می‌خواهد بگوید من باز هم سپاهانی هستم و اجازه نمی‌دهم دشمنان این تیم خوشحال شوند.

فارس: هنوز هم پیگیر نتایج استقلال خوزستان هستی؟

بله چون من با آنها زندگی کردم و هنوز هم بعد از بردهایشان در لیگ و آسیا خوشحال می‌شوم و به عنوان اولین نفر زنگ می‌زنم و به آنها تبریک می‌گویم.

فارس: نتایج این تیم در آسیا نشان می‌داد که به نوعی جایت در استقلال خالی است.

فوتبال حرفه‌ای همین است و یک روز هستی و یک روز نیستی. اما آنها خودشان خوب هستند و خدا هم کمک‌شان می‌کند تا نتیجه بگیرند.

فارس: با این حال در اول فصل به خاطر مشکلات مالی از این تیم جدا شدی.

اگر گفتم مسائل مالی به خاطر خودم نبود بلکه می‌دانستم شرایط اینطور می‌شود. بچه‌ها پیشنهادهای خیلی خوبی داشتند چون سال قبل عالی بودند و نمی‌شد ماند و شرمنده‌شان شد.

فارس: دوباره به سپاهان برگردیم. قبلا گفته بودی در این تیم برخی کارشکنی می‌کنند. این مسائل حل شده است؟

دیگر به این موارد کاری ندارم و فقط به 7 بازی آینده تیمم فکر می‌کنم و تمرکزم روی این دیدارهاست و کاری به هیچ حاشیه‌ای ندارم و می‌خواهم فقط مردم را خوشحال کنم.

فارس: برای سال آینده از شما برنامه خواستند؟

هیچ چیزی مشخص نیست تا این 7 بازی تمام نشود.

فارس: به عنوان آخرین سؤال؛ در یک تحقیق نوشته شده بود که سپاهان بیشترین ضربه را از مدیرعامل پاره‌وقت و هندبالی‌اش می‌خورد که خیلی پیگیر فوتبال نیست.

این بحث مدیریتی است و به من ارتباطی ندارد. من وظیفه‌ام مباحث فنی است و به مسائل مدیریتی ورود نمی‌کنم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها