X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 فروردین 1396, 19:31
کد خبر: 22450
خبرنگار: panahi
نظرات: 6

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

پاگشای پرگل کرانچار در نقش‌جهان/ حساب حسن‌زاده و فرکی صاف شد

پاگشای پرگل کرانچار در نقش‌جهان/ حساب حسن‌زاده و فرکی صاف شد پاگشای پرگل کرانچار در نقش‌جهان/ حساب حسن‌زاده و فرکی صاف شد
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری ایمنا
هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
دیدار تیم‌های سپاهان و سایپا
ورزشگاه: نقش جهان
تماشاگر: نزدیک به 10 هزار نفر
گل‌ها: رضا میرزایی (دقیقه 6)، مسعود حسن‌زاده (دقیقه 54) و جلال علیمحمدی (دقیقه 90+5) برای سپاهان؛ حامد شیری (دقیقه 78) برای سایپا
اخطار: شجاع خلیل زاده (دقیقه 82)، احسان حاج صفی (دقیقه 86) از سپاهان؛ محمدرضا خلعتبری (دقیقه 53) و امید خالدی (دقیقه 82) از سایپا
اخراج: عزت الله پورقاز (دقیقه 26)
سپاهان: لی اولیویرا، شجاع خلیل‌زاده، موسی کولیبالی، میلاد سرلک (88- مهرداد محمدی)، حسین پاپی، رسول نویدکیا (74- حامد بحیرایی)، مسعود حسن‌زاده، احسان حاج‌صفی، عارف غلامی، رضا میرزایی و سرور جپاروف (73- جلال علیمحمدی)
سرمربی: زلاتکو کرانچار
سایپا: حامد لک، عزت الله پورغاز، روزبه شاه علیدوست (63- سعید لطفی)، ابراهیم صادقی (28- سیامک کوروشی)، مهدی ترابی، غلامرضا رضایی، حامد شیری، سجاد مشکل‌پور، امید خالدی، ملیچ بوگادان و محمدرضا خلعتبری
سرمربی: حسین فرکی
داور: رضا عادل، محمدرضا منصوری، بابک عباسقلی زاده و کوپال ناظمی
شرح بازی:
اولین بازی سال 96 سپاهان مصادف بود با اولین تجربه زلاتکو کرانچار در بازگشتش به این تیم. نکته جالب بازی اما ترکیب متفاوت زردپوشان در این بازی بود. کرانچار در دفاع راست از عارف غلامی به جای جلال عبدی استفاده کرده بود و فرید بهزادی کریمی، مهرداد محمدی و جلال علیمحمدی را هم در ترکیب اصلی نگذاشته بود، تغییرات عجیبی که البته جواب داد و سپاهان پس از آغاز خوب موفق شد در دقیقه 6 از حریف پیش بیافتد. در ادامه نیز اخراج مدافع سایپا باعث شد سپاهان کار راحت‌تری برابر مهمان 10 نفره خود داشته باشد.
شاگردان زلاتکو کرانچار نیمه دوم را هم خوب آغاز کردند و روی یک ضد حمله و پاس زیبای جباورف توسط مسعود حسن‌زاده به گل رسیدند. در ادامه سپاهان در حفظ توپ و کنترل بازی موفق بود و حتی می‌توانست گل‌های بیشتری را هم به ثمر برساند اما موفق نبود تا سایپا که در یک ربع پایانی بازی دست به بازی انتحاری زده بود روی یک ضربه آزاد و ارسال از سمت چپ به گل برسد. پس از اینکه اختلاف به یک گل کاهش پیدا کرد بازی با حساسیت زیادی دنبال می‌شد زیرا سایپا که چیزی برای از دست دادن نداشت با تمام قوا حمله می‌کرد و هر لحظه ممکن بود تیم 10 نفره فرکی بازی را به تساوی بکشاند، سپاهان اما هوشیار عمل کرد و با استفاده از ضد حمله بار دیگر دروازه سایپا در آخرین دقیقه بازی باز کرد تا با برتری 3 بر یک سال جدید را آغاز کرده باشد.

شرح گل‌ها:
0-1 (دقیقه 6- سپاهان): ضربه ایستگاهی سپاهانی‌ها پس از برخورد به مدافعان با ضربه سر کولیبالی همراه شد که در ادامه با دفع ناقص لک همراه شد و در برگشت رضا میرزایی دروازه خالی را باز کرد.
0-2 (دقیقه 54- سپاهان): با پاس دیدنی جباروف برای پاپی او با دروازه‌بان تک به تک شد و پس از اینکه ضربه‌‌اش را لک دفع کرد، این مسعود حسن‌زاده بود که دروازه تیم سابقش را باز کرد.
1-2 (دقیقه 78- سایپا): ارسال تند و تیز خلعتبری با ضربه سر حامد شیری همراه شد تا گل اول سایپا به ثمر برسد.
1-3 (دقیقه 90+5- سپاهان): روی یک ضد حمله توپ به حسن زاده رسید و او تا پشت محوطه جریمه نیز توپ را پیش برد و پس از اینکه توپ به علیمحمدی رسید، او با ضربه‌ای سنگین دروازه سایپا را برای بار سوم باز کرد.
دقایق حساس:
دقیقه 39- در یک ضد حمله فرصت شوتزنی برای جباروف مهیا شد که ضربه پر قدرت پای چپ او با واکنش لک راهی کرنر شد.
دقیقه 41- روی ریباند ضربه کرنر توپ به احسان حاج صفی رسید که ضربه خطرناک او با واکنش ناقص لک دفع شد.
دقیقه 51- پاس در عمق نویدکیا به حسن‌زاده او را با دروازه‌بان تک به تک کرد اما ضربه نهایی حسن‌زاده با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 75- ضربه محکم جلال علیمحمدی از پشت محوطه جریمه سایپا با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 89- فرار محمدی درون محوطه جریمه سایپا با ضربه خطرناک او همراه شد اما حامد لک توپ را راهی کرنر کرد.
اتفاق ویژه:
مسعود حسن زاده در نیم فصل نخست در تیم سایپا عضویت داشت و پس از اختلافاتی که با حسین فرکی پیدا کرد در نیم فصل دوم با دلخوری از سایپا جدا شد، امروز روز انتقام حسن‌زاده از سایپا و حسین فرکی بود. او در روز پاگشای زلاتکو کرانچار انتقام شخصی بی نقصی را از فرکی گرفت.
بهترین بازیکن:
مسعود حسن‌زاده خطای قبل از گل اول را گرفت، باعث اخراج مستقیم مدافع سایپا شد، گل دوم را خود به ثمر رساند و در نهایت تیر خلاص را با پاس گل سوم سپاهان شلیک کرد! پس بدون شک مسعود حسن زاده بهترین بازیکن زمین بود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها