X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

17 فروردین 1396, 08:20
کد خبر: 22482
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

تداوم تعقیب و گریز بالانشینان در لالیگا

تداوم تعقیب و گریز بالانشینان در لالیگا تداوم تعقیب و گریز بالانشینان در لالیگا
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
تداوم تعقیب و گریز بالانشینان در لالیگا

بیست و نهمین هفته از رقابتهای لیگ جزیره با شکست تلخ و سه بر یک آرسنال مقابل وست برومویچ آغاز شد.با این شکست، آرسنال کار خود را برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان سخت تر کرده است و ونگر نیز بیش از هر زمانی خود را به درب خروجی باشگاه نزدیک تر می بیند.در دیگر دیدار، چلسی در خانه استوک سیتی با کسب یک پیروزی دشوار اما ارزشمند، جایگاه خود را در صدر جدول، مستحکم تر کرد.آبی ها در این دیدار دو بار دروازه حریف را گشودند و یک بار هم دروازه خود را باز شده دیدند. شیاطین سرخ که پس از پیروزی بر روستوف و صعود به یک چهارم نهایی لیگ اروپا روحیه مناسبی گرفته بودند، میدلزبوروی بحران زده را پیش رو داشتند.شاگردان مورینیو در نهایت با پیروزی سه بر یک در این جدال، پس از هفته ها از آرسنال پیشی گرفته و به رده پنجمی جدول رسیدند.آخرین دیدار هفته نیز میان دو تیم منچستر سیتی و لیورپول برگزار شد که دو تیم پس از آنکه موقعیت های بسیاری را از دست دادند، در نهایت یکبار دروازه های یکدیگر را باز کردند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

در سی امین هفته از همین رقابتها،لیورپول و اورتون در مرسی ساید به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار جذاب و تماشایی که با ارائه نمایشی حساب شده از جانب شاگردان کلوپ همراه بود، در نهایت با برتری سه بر یک قرمز ها به پایان رسید. منچستر یونایتد که با پشت سر گذاشتن آرسنال به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار شده بود، در این هفته و مقابل وست برومویچ به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید تا اختلافش با تیم چهارم جدول افزایش یابد. شکست غیر منتظره چلسی در جدال با کریستال پالاس از دیگر اتفاقات مهم لیگ برتر انگلیس در هفته سی ام بود.آبی ها که در دقیقه پنج با گل فابرگاس از حریف پیش افتادند،خیلی زود و در دقایق 10 و 11 با دریافت دو گل، سه امتیاز این دیدار را از دست رفته دیدند و تا پایان بازی هم موفق به جبران نتیجه نشدند.آخرین و حساس ترین دیدار هفته نیز میان آرسنال و منچستر سیتی برگزار شد. دو تیم در انتهای یک دیدار جذاب و مهیج به تساوی دو بر دو تن دادند تا رقابت بر سر کسب سهمیه همچنان باقی بماند.
هفته سی و یکم رقابتهای فوتبال باشگاهی در انگلیس با تساوی شیاطین سرخ در خانه مقابل اورتون پیگیری شد. با تساوی برابر اورتون تعداد تساوی های خانگی منچستریونایتد در این فصل به عدد 9 رسید. در روز دوم این هفته، توپچی ها در خانه سه بر صفر وستهام را شکست دادند.لیورپول مقابل بورنموث به نتیجه ای بهتر از تساوی دو بر دو دست نیافت. حساس ترین دیدار هفته میان آبی های لندن و آبی های منچستر نیز با پیروزی دو بر یک شاگردان کونته همراه شد.
در پایان سی و یکمین هفته از این رقابتها چلسی با یک بازی کمتر صدرنشین است، لیورپول،منچسترسیتی، آرسنال و منچستر یونایتد نیز رده های سوم تا ششم را به خود اختصاص داده اند.


در بیست و هشتمین هفته از رقابتهای لالیگا اسپانیا رئال مادرید در خانه اتلتیکو بیلبائو مقابل این تیم صف آرایی کرده بود. بیلبائویی که چهار دیدار گذشته خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و آمده بود تا با روحیه ای بالا مقابل چشمان هواداران خود از کهکشانی ها امتیاز بگیرد. اما هیچ یک از این شرایط جلودار درخشش ستاره پرتغالی سفید پوشان نبود و وی با دو پاس گلی که به بنزما و کاسیمیرو داد، تاثیر بسیار زیادی بر پیروزی دو بر یک تیمش در خانه حریف داشت. بنزما نیز با گلزنی در این دیدار، 120 گله شد و به دهمین گلزن برتر لالیگا تبدیل شد. دیگر تیم شهر مادرید در ویسنته کالدرون پذیرای سویا بود و سه بر یک از سد این تیم عبور کرد. بارسلونا در شبی که لیونل مسی با درخشش خود رکورد های بسیاری بر جا گذاشت،موفق شد حریف خود، والنسیا، را با نتیجه چهار بر دو شکست دهد و بار دیگر به دو امتیازی رئال مادرید برسد. مسی با دبل در این مسابقه 25 گله شد و به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. همچنین وی فعلا با 50 امتیاز، نفر اول در فهرست کفش طلای 2017 است و باس دوست از اسپورتینگ لیسبون با 48 امتیاز او را تعقیب می کند.
او با این دو گل، در فصل جاری 41 گله شد تا برای هشتمین فصل متوالی از مرز 40 گل زده گذر کرده باشد. این همچنین صدمین دبل مسی با پیراهن بارسلونا نیز محسوب می شد.

با دو گلی که امشب مسی به دیگو آلوس زد، حالا او در مجموع 21 بار به گلر والنسیا گل زده است. گورکا ایرایزوز(گلر بیلبائو) و کاسیاس با 18 و 17 گل خورده از مسی پس از آلوس قرار دارند.
دیگر رکوردی که اینبار به نام آبی اناری ها ثبت شد این است که بعد از گذشت 28 هفته از رقابت های لالیگا، بارسا تنها تیمی است که هیچ یک از بازیکنانش کارت قرمز نگرفته اند و هیچ پنالتی ای نیز به ضررش اعلام نشده است. آخرین بار در سال 1971 بود که رئال و بارسا مشترکا به چنین رکوردی دست یافته بودند.
هر سه تیم نامدار لالیگا با پیروزی به ایستگاه بیست و نهم رقابتهای فوتبال باشگاهی در اسپانیا رسیدند. اتلتیکو مادرید که به میهمانی مالاگا رفته بود، شکست دو بر صفر را به میزبان خود تحمیل کرد. رئال مادرید با سه گل آلاوس را شکست داد. نکته جالب بازی در خصوص زننده گل سوم قو های سپید یعنی ناچو است. او با گلزنی در این دیدار به نوزدهمین بازیکن رئال تبدیل شد که در این فصل موفق به گلزنی شده است.این رکورد آخرین بار نیز در سال 1996 باز هم توسط رئال مادرید بدست آمده بود. پیروزی رئال برابر آلاوس در حالی بدست آمد که هواداران کهکشانی ها همچنان به سبک بازی تیم خود معترض بوده و بار دیگر این اعتراض را به گوش زیدان و شاگردانش رساندند. در سوی دیگر بارسلونا با وجود غیبت مسی چهار بر یک میزبان خود، گرانادا، را شکست داد و نشان داد که تا آخرین لحظه دست از تعقیب رقیب قدیمی نخواهد کشید. نیمار که گل چهارم آبی اناری ها را به ثمر رساند، موفق شد پس از 176 بازی با پیراهن این تیم، 100 گله شود.

در سی امین هفته از دیدار های باشگاهی در اسپانیا، اتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون به مصاف رئال سوسیداد رفته بود که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان سیمئونه به پایان رسید. در ادامه این رقابتها بارسلونا در نیوکمپ پذیرای سویا بود و با درخشش ستاره آرژانتینی خود در همان سی دقیقه ابتدایی بازی با زدن سه گل کار حریف را یک سره کرد و این نتیجه تا پایان بازی تغییری نکرد.
رئال هم که به میهمانی لگانس رفته بود، چهار بر دو این تیم را شکست داد تا با یک بازی کمتر همچنان صدرنشین باقی بماند. بارسلونا و اتلتیکو مادرید نیز به ترتیب با دو و هفت امتیاز اختلاف نسبت به صدر نشین، بر سکو های دوم و سوم ایستادند.


از سری رقابتهای هفته بیست و پنجم بوندسلیگا آلمان،دورتموند در خانه پذیرای اینگول اشتات بود. تک گل زود هنگام اوبامیانگ کافی بود تا زنبور ها سه امتیاز این دیدار را به حساب خود واریز کنند .بایرنی ها با علم بر این که با توجه به شکست لایپزیگ در این هفته،با پیروزی می توانستند بیش از پیش خود را در حوالی جام ببینند، به دیدار مونشن گلادباخ رفته بودند. باواریایی ها در روز درخشش سنگربان گلادباخ با تک گل مولر پیروز از زمین مسابقه خارج شدند.
دیدار حساس هفته بیست و ششم لیگ برتر آلمان میان شالکه و دورتموند در قالب دربی روهر انجام گرفت. در این دیدار زرد ها که موقعیت های بیشتری نسبت به میزبان داشتند، در نهایت موفق به کسب نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک نشدند.

در نقطه ای دیگر از آلمان، بایرن مونیخ پذیرای آگزبورگ بود. باواریایی ها که در طول بازی کاملا برتر از حریف بودند، در نهایت با نتیجه قاطع شش بر صفر میهمان نگون بخت را در هم کوبیدند.
هفته بیست و هفتم از همین رقابتها با شکست غیر منتظره بایرن مونیخ همراه بود.باواریایی ها که در خانه هافنهایم به مصاف این تیم رفته بودند، گرفتار بازی خوب بازیکنان این تیم و در نهایت متحمل شکست یک بر صفر شدند. این دومین شکست شاگردان کارلتو در فصل جاری بوندسلیگا بود.
در سوی دیگر دورتموند در خانه سه بر صفر از سد هامبورگ عبور کرد. آنها می توانستند با این برد به رتبه سوم بازگردند اما شکست بایرن مونیخ مقابل رقیب مستقیم زردها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان،از این امر جلو گیری کرد و دورتموند در همان رتبه چهارم باقی ماند. بایرن مونیخ نیز علی رغم شکست، با ده امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم،رتبه نخست جدول را در اختیار دارد.


در نخستین روز از رقابتهای سری آ ایتالیا در هفته بیست و نهم، دو دیدار برگزار شد که طی آنها دو تیم شهر میلان به مصاف تورینو و جنوا رفتند. اینتر که برای حفظ امیدهای کسب سهمیه و همچنین تداوم روند درخشان خود در هفته های اخیر در تورین مقابل تورینو صف آرایی کرده بود،در نهایت دو بر دو متوقف شد.میلان که در خانه به مصاف جنوا رفته بود، بازی به مراتب بهتری نسبت به حریف به نمایش گذاشت و با تک گل ماتیا فرناندز، سه امتیاز این دیدار را بدست آورد. یوونتوس نیز با همین نتیجه در شهر جنوا مقابل تیم این شهر به پیروزی رسید و سه امتیازی حساس را در جهت بدست آوردن ششمین قهرمانی متوالی در سری آ کسب کرد. علاوه بر اینها، این دیدار برای بوفون نیز حائز اهمیت بود چرا که او اکنون با 39 سال و 39681 دقیقه بازی رکورددار تعداد دقایق حضور در زمین با پیراهن یووه است.

این رکورد تا کنون در دست بونیپرتی که از سال 1946 تا 1961 در یوونتوس به میدان رفته بود، قرار داشت. در آخرین دیدار هفته نیز آ اس رم سه بر یک بر ساسولو غلبه کرد.
این رقابتها در هفته سی ام با پیروزی دو بر صفر رم برابر امپولی همراه بود. در دیگر دیدار پسکارا در خانه موفق به متوقف کردن میلان با نتیجه یک بر یک شد. این یک امتیاز به لطف اشتباه مهلک دوناروما در دروازه میلان برای پسکارای قعر جدولی بدست آمد. در دقایق اولیه بازی پاس رو به عقب گابریل پالتا به راحتی از زیر پای دوناروما عبور کرده و منجر به تک گل پسکارا شد.یوونتوس نیز با همین نتیجه در خانه ناپولی متوقف شد و به کسب یک امتیاز رضایت داد. گونزالو ایگواین که با پیراهن یووه به ورزشگاه تیم سابق خود بازگشته بود، در گلزنی به تیم سابقش ناکام بود و واکنش های منفی بسیاری نیز از جانب هواداران ناپولی نسبت به خود دید و شب سختی را در جهنم سن پائولو سپری کرد.شاگردان استفانو پیولی در تیم اینتر که در خانه مقابل سامپدوریا صف آرایی کرده بودند،با وجود آنکه ابتدا یک بر صفر از حریف پیش افتادند اما در نیمه دوم دوبار دروازه خود را باز شده دیدند و با این نتیجه امید هایشان برای کسب سهمیه کمرنگ تر از قبل شد.
در پایان این هفته، همچنان یوونتوس صدرنشین جدول سری آ محسوب می شود و نزدیک ترین تعقیب کننده این تیم یعنی آ اس رم در شش امتیازی بیانکونری قرار دارد.اینتر میلان و آث میلان نیز با 55 و 54 امتیاز در رتبه های پنجم و ششم جدول قرار گرفتند.


جدال لیل و مارسی آغازگر سی امین هفته لوشامپیونه فرانسه بود.در این دیدار هیچ توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.موناکو در خانه ی کان این تیم را سه بر صفر شکست داد و پاری سن ژرمن نیز با نتیجه دو بر یک از سد لیون عبور کرد.
سی و یکمین هفته از همین دیدار ها نیز با تساوی یک بر یک مارسی و دیژون همراه بود. لیل مقابل باستیا در خانه حریف یک بر صفر به برتری رسید. دیدار رن و لیون هم با دو گل همراه بود که سهم هر تیم یک گل بود.
هم اکنون موناکو با یک بازی کمتر جایگاه اول جدول را در اختیار دارد و پاریسی ها در سه امتیازی این تیم بر رتبه دوم تکیه زده اند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها