X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

27 فروردین 1396, 18:05
کد خبر: 22582
خبرنگار: khani
نظرات: 11

نویدکیا یا عقیلی؛

ضلع سوم دستیاران کیست؟

ضلع سوم دستیاران کیست؟ ضلع سوم دستیاران کیست؟
به گزارش پایگاه خبری طوفان زردو به نقل از ساعت 24، اگر کرانچار در سپاهان بماند، برنامه‌های ویژه‌ای برای تشکیل کادر فنی قدرتمند در سر دارد.

یک مربی کروات و یک مربی ایرانی، همراه با تونچی که حالا وظیفه تمرین با دروازه‌بان‌ها را بر عهده دارد کادر فنی کرانچار را تشکیل خواهند داد. ژلکو سوپیچ گزینه کروات کرانچار است. مربی 42 ساله‌ای که ابتدای فصل دستیار او در دینامو زاگرب بود. برای انتخاب مربی ایرانی هم کرانچار محمود کریمی، محرم نویدکیا و هادی عقیلی را مد نظر قرار داده. کریمی فعلا پاسخ منفی داده و نویدکیا هم بعید است به این زودی‌ها وارد فوتبال شود. می‌ماند عقیلی که طی سال‌های اخیر نشان داده رابطه خوبی با کرانچار دارد. زلاتکو کرانچار از وقتی به سپاهان آمده، سبک بازی و نتایج این تیم زمین تا آسمان تغییر کرده. تغییری که این روزها به چشم می‌آید. به خصوص که این تیم از میانه‌های جدول به جمع چهار تیم صدرنشین رسیده و می‌کوشد با مرد کروات، سهمیه آسیا را کسب کند.
اینها اما فقط برای این فصل است. کرانچار نیز همینطور. او تا پایان لیگ شانزدهم با سپاهان قرارداد دارد و برای فصل بعد هنوز تصمیمی برای ادامه کار در اصفهان یا بازگشت به کرواسی نگرفته. کرانچار که در فوتبال ایران به یک مربی باشخصیت و کاربلد شهره است، بدش نمی‌آید سرمربی سپاهان بماند اما برای ادامه همکاری شرط و شروطی دارد. شروطی مانند اختصاص بودجه بالا برای تیم فوتبال و جذب بازیکنان بزرگی که بیایند و افتخارات گذشته سپاهان را تکرار کنند.
اگر این شروط از سوی مدیران سپاهان پذیرفته شود، آنگاه کرانچار قرارداد جدیدی امضا خواهد کرد. قراردادی با هدف قهرمانی در لیگ هفدهم و حضوری موفق در لیگ قهرمانان آسیا. البته در صورت صعود.
کرانچار البته برنامه‌های خود را برای فصل بعد از حالا نوشته و آنها را آماده کرده. نخستین هدف کرانچار، تشکیل کادر فنی قدرتمند است. کادری که خودش در راس آن قرار دارد و مربیان دیگری هم کنارش. او برنامه ویژه‌ای برای تشکیل این کادر فنی قوی در سر دارد. حضور یک مربی کروات، یک مربی ایرانی و البته تونچی که از حالا به کادر فنی اضافه شده و وظیفه تمرین با دروازه‌بان‌ها را بر عهده گرفته.
مربی کروات مورد نظر کرانچار کسی نیست جز ژلکو سوپیچ. مربی 42 ساله‌ای که ابتدای فصل دستیار اول کرانچار در دینامو زاگرب بود و همه کاره فنی تیم. سوپیچ دوران بازیگری خود را از باشگاه زاگرب آغاز کرد و سپس به بوندس لیگا رفت تا پیراهن بوروسیا مونشن گلادباخ را بر تن کند. او که یک هافبک دفاعی مقتدر بود 52 بازی در بوندس لیگا انجام داد و سپس پیراهن آلن را پوشید و 20 گل برای این تیم به ثمر رساند.
سوپیچ در بازگشت به کرواسی، پیراهن ان کی زاگرب را پوشید، سپس به اسلاون بلوپو رفت و در نهایت هم به لکوموتیو زاگرب رفت تا سال 2011 فوتبال خود را با این تیم به پایان برساند. سوپیچ دوران مربیگری خود را در باشگاه رودس آغاز کرد. او حد فاصل سال‌های 2014 تا 2015 سرمربی این تیم بود و در لیگ کرواسی عملکرد موفقی ارائه کرد. سپس هدایت تیم دوم دینامو زاگرب را بر عهده گرفت و باز هم نشان داد که مربی آینده داری است.
مدیران دینامو وقتی دیدند سوپیچ موفق است پست جدیدی برای او در نظر گرفتند. مدیر فنی دینامو زاگرب، تجربه بعدی سوپیچ بود و البته پس از آن دستیاری کرانچار. سوپیچ ابتدای فصل کنار کرانچار حضور داشت و طراحی تمرینات و حتی ارنج بازیکنان بر عهده او بود. با خروج کرانچار از دینامو، سوپیچ برای 4 تا 5 بازی سرمربیگری دینامو زاگرب را بر عهده گرفت و تا انتخاب مربی جدید مرد اول کادر فنی بود. سوپیچ حالا منتظر تصمیم کرانچار است. اگر او در اصفهان بماند، قطعا سوپیچ هم به اصفهان می‌آید تا دوباره کار با کرانچار را تجربه کند.
اما دستیار ایرانی. کرانچار برای انتخاب بهترین گزینه، تفکرات بسیاری در سر دارد. گویا او چند هفته قبل از محمود کریمی خواسته تا به سپاهان برگردد و دوباره در کادر فنی مشغول فعالیت شود. خواسته‌ای که با پاسخ منفی کریمی مواجه شده. کریمی علاقه‌مند نیست فعلا به سپاهان برگردد و دوباره به عضویت کادر فنی در بیاید.
گزینه بعدی کرانچار محرم نویدکیا است. کاپیتان سابق سپاهان که رابطه حسنه‌ای با کرانچار دارد اما بعید است به این زودی‌ها و تنها پس از گذشت یک فصل دوری به سپاهان برگردد و این بار در کادر فنی مشغول مربیگری شود. در مقطع قبل که کرانچار سرمربیگری سپاهان را بر عهده داشت، نویدکیا دست راست او بود. حالا کرانچار علاقه‌مند است تا دوران مربیگری نویدکیا با همکاری او آغاز شود اما به نظر نمی‌رسد کاپیتان سابق سپاهان با این پیشنهاد موافقت کند.
بعد از نویدکیا نوبت می‌رسد به هادی عقیلی. مدافع 37 ساله و سابق سپاهان که الان یک و نیم فصل از آخرین حضورش در زمین فوتبال می‌گذرد. عقیلی که فصل قبل با ایگور استیماچ به مشکل خورد و از لیست سپاهان خارج شد، یکی از گزینه‌های مورد علاقه کرانچار برای حضور در کادر فنی است. اگر حضور نویدکیا به هر دلیلی منتفی شود، عقیلی نخستین انتخاب کرانچار خواهد بود. مدافعی که دیگر قید فوتبال را زده و آماده حضور در عرصه مربیگری است.
همه اینها تفکرات زلاتکو کرانچار، البته در صورت تمدید قرارداد با سپاهان است. او که دوست ندارد اعتبار چند ساله اش در فوتبال ایران از بین برود، از حالا به دنبال تشکیل کادر فنی قدرتمند است تا شاید بتواند عناوین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر را تکرار کند. عناوینی که الان دو، سه فصلی است از سپاهان فاصله گرفته‌اند
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها