X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

2 اردیبهشت 1396, 23:19
کد خبر: 22676
خبرنگار: khani
نظرات: 2

عقیلی هم به محرم پیوست

فصل خداحافظی ستاره‌ها

فصل خداحافظی ستاره‌ها فصل خداحافظی ستاره‌ها
با خداحافظی ستاره‌های باشگاهی فوتبال ایران کم کم جذابیت مسابقات باشگاهی ایران از قالب فرد محوری به سمت بازی تیمی منحرف خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، فوتبال و سینما را باید دو پدیده اجتماعی پرطرفدار در بین مردم جهان دانست که هر کدام طرفداران مخصوص به خودشان را دارند و همین مسئله از لحاظ اقتصادی به خصوص در سطوح جهانی به سود عوامل درگیر با این دو اتفاق بوده است.
اما جدا از جذابیت و هیجانی که طرفداران فوتبال و سینما را با خودش درگیر می‌کند نباید این مسئله را هم فراموش کرد که حضور سوپراستارهای ورزشی و سینمایی در هر زمانی می‌تواند میزان استقبال از این دو پدیده اجتماعی را به شدت افزایش دهد. همین امروز به راحتی می‌توان بر روی این مسئله تاکید کرد که اگر بازیکنانی مثل احمدرضا عابدزاده، علی دایی، علی کریمی، فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا در تیم‌های باشگاهی ما بازی می‌کردند میزان استقبال تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی حداقل 30 درصد بیشتر از وضعیت امروز خودش بود و حتی نیمکت‌نشینی این بازیکنان هم می‌توانست میزان استقبال تماشاگران را به شدت افزایش دهد. در حوزه سینما هم می‌توان از اکبر عبدی، رضا عطاران و حمید فرخ‌نژاد به عنوان سوپراستارهایی نام برد که در شرایط فعلی حضورشان در هر فیلمی موفقیت در گیشه را تأمین می‌کند و حتی اگر خود فیلم از لحاظ موضوعی ساختار مناسبی نداشته باشد باز هم حضور ستاره در بین عوامل می‌تواند شرایط را کاملاً تغییر دهد.
همین امسال اگر عبدالله ویسی سرمربی تیم سپاهان با داستان خداحافظی محرم نویدکیا در شهرآورد فوتبال اصفهان روبرو نشده بود و نویدکیا می‌توانست در کل فصل سپاهان را همراهی کند شاید امروز ویسی همچنان سرمربی سپاهان بود و هواداران این تیم حداقل به واسطه علاقه شخصی خودشان به نویدکیا پیکان انتقاد را به سمت سرمربی تیم نمی‌گرفتند.
فوتبال خالی از ستاره شاید از لحاظ فنی برای هواداران فوتبال جذابیت داشته باشد اما بدون شک حضور چهره‌های محبوب و پرطرفدار در بین مردم می‌تواند کل فعالیت ورزشی یک تیم در طول فصل را زیر سوال ببرد. اما بهانه این یادداشت خداحافظی تقریباً همزمان سه چهره شناخته شده و سرشناس فوتبال ایران از فوتبال بود که دو مورد اول آن در باشگاه استقلال به وقوع پیوست و رضا عنایتی در کنار آرش برهانی ترجیح دادند کفش‌ها را آویزان کنند. در اصفهان هم هادی عقیلی بعد از یک سال خانه نشینی و دوری از میادین تصمیم قطعی خودش را گرفت و با انتشار بیانیه‌ای ترجیح داد دوران بازنشستگی خودش را آغاز کند.
بعد از خداحافظی محرم نویدکیا و رفتن هادی عقیلی در حال حاضر تنها چهره‌ای که می‌تواند در ترکیب سپاهان جای خالی این دو نفر را پر کند و نیازهای روحی هوادار را برای داشتن یک لیدر در درون زمین برطرف کند احسان حاج‌صفی است که کاراکترهای یک ستاره فوتبال را دارد. به هر حال فوتبال یک ورزشی عمری نیست و دیر و یا زود بسیاری دیگر از چهره‌های فعال در این حوزه مثل مهدی رجب‌زاده، مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، قاسم حدادی‌فر از دنیای فوتبال حرفه‌ای خداحافظی خواهند کرد و آن زمان فوتبال باشگاهی ما با فرایندی تحت عنوان تهی بودن از ستاره‌ها روبرو می‌شود که بدون شک تأثیر خودش را بر روی هواداران فوتبال خواهد گذاشت. البته فوتبال مدرن دنیا در حال حاضر به سمت بازی گروهی و دوری از تک محوری بودن پیش می‌رود ولی با این وجود نمی‌توان منکر جذابیت ستاره‌هایی شد که سال‌های سال در فوتبال ایران حضور داشتند و نامشان بر روی سکوها بیش از هر زمان دیگری فریاد زده شد.
/مسعود افشاری/
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها