X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 اردیبهشت 1396, 01:22
کد خبر: 22710
خبرنگار: panahi
نظرات: 2

سپاهان - تراکتورسازی به روایت آمار؛

برتری قاطع طلایی‌پوشان در بازی‌های گذشته

برتری قاطع طلایی‌پوشان در بازی‌های گذشته برتری قاطع طلایی‌پوشان در بازی‌های گذشته
سپاهانی‌ها در تاریخچه تقابل‌هایشان با تراکتورسازی با اختلاف زیاد برتری را به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ورزشی ایلنا، یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر بدون شک جدال سپاهان - تراکتورسازی خواهد بود که روز شنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود. به همین بهانه نگاهی به تقابل‌های گذشته دو تیم خواهیم داشت:

برتری قاطع طلایی‌پوشان
سپاهان و تراکتورسازی در طول رقابت‌های لیگ برتر تا کنون 17 بار برابر هم قرار گرفته اند که 9 برد سهم سپاهان و 4 برد سهم تراکتورسازی بوده است. 4 دیدار دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. این آمار نشان از برتری سپاهان در مجموع دیدارهای گذشته دو تیم دارد.

اولین برد برای تراکتورسازی، آخرین برد برای سپاهان
اولین دیدار دو تیم در لیگ برتر مربوط به دور رفت اولین دوره لیگ برتر بود که با تساوی 0-0 به پایان رسید ولی نخستین‌ پیروزی یکی از این دو تیم به تراکتورسازی اختصاص دارد که در دور برگشت لیگ اول با پیروزی 1-0 سرخپوشان تبریزی همراه شد. آخرین دیدار دو تیم هم مربوط به دور رفت فصل جاری بود که با پیروزی 2-1 سپاهان در تبریز همراه بود.

22 -17 به سود تیم اصفهانی
در مجموع 17 دیدار گذشته دو تیم سپاهان 22 بار و تراکتورسازی 17 بار گلزنی کرده‌اند و باید دید در دیدار روز شنبه چه تغییری در این آمار ایجاد خواهد شد.

برتری سپاهان در تبریز
از 17 بازی دو تیم تا کنون 9 دیدار در تبریز برگزار شده است که سپاهان با وجود میهمان بودن آمار بهتری دارد. از این 9 دیدار 4 دیدار با پیروزی سپاهان همراه بوده و تراکتوری‌ها تنها 2 بار موفق به پیروزی شدند. 3 دیدار دیگر دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

آمار ضعیف تراکتورسازی در اصفهان
از سوی دیگر در 8 دیدار دو تیم در اصفهان، سپاهان 5 دیدار خود را برده است و سهم تراکتورسازی تنها 2 پیروزی بوده و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. دو تیم روز شنبه هم باید در اصفهان به مصاف هم بروند و این آمار نشان از کار دشوار شاگردان قلعه‌نویی در این دیدار دارد.

بهترین پیروزی تراکتورسازی؛ 4-1
تراکتورسازی در دیدار رفت دوازدهمین دوره لیگ برتر با هدایت تونی اولیویرا موفق شد 4-1 سپاهان را در اصفهان شکست دهد. در این دیدار سیدصالحی با درخشش خود 2 بار دروازه سپاهان را باز کرد و دو گل دیگر تراکتورسازی را فلاویو لوپز از روی نقطه پنالتی و احسان حاج‌‌صفی برای تراکتورسازی به ثمر رساندند. توپ حاج‌صفی پس از برخورد به پای مدافع سپاهان وارد دروازه شد و هافبک تراکتورسازی پس از این گل به تیم سابق خودش خوشحالی نکرد. تک گل سپاهان را هم امید ابراهیمی روی یک شوت از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند.

بهترین پیروزی سپاهان؛ 3 پیروزی 3 بر یک
سپاهانی‌ها 3 بار موفق شدند با نتیجه 3-1 تراکتورسازی را شکست دهند که بهترین نتیجه‌شان مقابل این تیم بوده است.
اولین پیروزی آنها با این نتیجه در دور رفت لیگ نهم در اصفهان رقم خورد. سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی مقابل تراکتورسازی قرار گرفت و در حالی که دو تیم با نتیجه 0-0 به رختکن رفتند ولی در نیمه دوم 4 گل میانشان رد و بدل شد. احمد آل‌نعمه تراکتورسازی را پیش انداخت و عمادرضا مهاجم عراقی طلایی‌پوشان دو گل بعدی تیمش را به ثمر رساند. امیر محبی در وقت‌های طلف شده بازی توانست یکی از 3 گل خورده را برای تراکتورسازی جبران کند.
دومین پیروزی 3-1 سپاهان به بازی برگشت لیگ دهم بر می‌گردد که این‌بار در تبریز و ورزشگاه یادگار امام (ره) رخ داد. سپاهان بازهم با هدایت قلعه‌نویی به مصاف تراکتورسازی آمده بود. ابراهیم توره 2 گل و بنگر یک گل برای سپاهان در این دیدار به ثمر رساند و حاج صفی که به عنوان سرباز در تراکتورسازی بازی می‌کرد تک گل تیمش را به ثمر رساند.
سومین و آخرین پیروزی 3-1 سپاهان در فصل دوازدهم و تقبال کرانچار - تونی رخ داد. همان دیداری که دور رفتش را تراکتورسازی 4-1 برده بود در بازی برگشت سپاهان تا حدودی توانست انتقام خود را بگیرد. خلعتبری، طالبی و نویدکیا گل‌های سپاهان را به ثمر رسانده و گیلسون سوارز برزیلی برای تراکتورسازی در این دیدار گلزنی کرد.

دیدار حساس هفته بیست و نهم
دو تیم در هفته بیست و نهم در اصفهان به دیدار هم می‌روند. تراکتورسازی برای تثبیت نایب قهرمانی خود و سپاهان برای شانس رسیدن به رتبه چهارم انگیزه زیادی برای پیروزی در این نبرد دارند و باید دید از میان قلعه‌نویی و کرانچار کدامیک با لبخند از زمین مسابقه خارج می‌شود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها