X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 اردیبهشت 1396, 21:12
کد خبر: 22715
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

رستگاری دقیقه نودی با سوپر لیو

رستگاری دقیقه نودی با سوپر لیو رستگاری دقیقه نودی با سوپر لیو
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
رستگاری دقیقه نودی با سوپر لیو

رقابتهای هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس با پیروزی منچستر یونایتد و رکورد شکنی داوید دخه آ همراه بود. منچستریونایتد، تیم پنجم لیگ برتر انگلیس که با روحیه ای مضاعف ناشی از صعود به نیمه نهایی لیگ اروپا به میهمانی برنلی رفته بود، علیرغم غییت زلاتان ابراهیموویچ کار سختی مقابل این تیم نداشت و موفق شد با درخشش آنتونی مارسیال و رونی حریف را دو بر صفر شکست دهد.
همچنین داوید دخه آ، سنگربان شیاطین سرخ، با بسته نگه داشتن دروازه اش در این دیدار به جوان ترین دروازه بان تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که به رکورد 100 کلین شیت رسیده است.

لیورپول در خانه پذیرای کریستال پالاس بود که با دبل بنتکه، مهاجم سابق خود، دو بر یک مغلوب میهمان شد. پیروزی شیرین چلسی در خانه مقابل ساوتهمپتون از دیگر اتفاقات مهم این هفته از لیگ جزیره بود.این دیدار پر گل در نهایت به پیروزی چهار بر دو آبی پوشان و همچنین رکورد شکنی فابرگاس منجر شد. فابرگاس در این دیدار تعداد پاس گل های خود با پیراهن چلسی را به عدد 103 رساند و بدین ترتیب موفق به شکستن رکورد فرانک لمپارد شد. همچنین دیگو کاستا با گلزنی مقابل ساوتهمپتون به رکورد 50 گل لوئیز سوارز رسید.
از دیداری معوقه از هفته بیست و هشتم این رقابتها نیز دو تیم آرسنال و لستر سیتی در ورزشگاه امیریتس لندن رو در روی هم قرار گرفتند.آرسنال برای افزایش شانس های خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان باید با سه امتیاز زمین مسابقه را ترک می کرد و همین طور هم شد.آنها به لطف گل به خودی دقیقه 86 رابرت هوت موفق به کسب هر سه امتیاز این دیدار خانگی شدند.
هم اکنون در جدول لیگ جزیره چلسی همچنان صدرنشین است، لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد رتبه های سوم تا چهارم را در اختیار دارد و آرسنال بر پله ششم تکیه زده است.


در سی و سومین هفته از رقابتهای لالیگا اسپانیا، اتلتیکو مادرید در دیداری خارج از خانه مقابل اسپانیول با یک گل به پیروزی رسید.
اما حساس ترین دیدار هفته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد. جایی که رئال مادرید و بارسلونا در قالب ال کلاسیکو به مصاف یکدیگر رفتند.کهکشانی ها ابتدا از حریف پیش افتادند اما این بارسلونا بود که پس از به تساوی کشیدن بازی با گل مسی، با ضربه دیدنی راکیتیچ از رقیب دیرینه خود پیش افتاد.این پایان بازی نبود و رئال موفق شد علی رغم ده نفره شدن، گل تساوی را به ثمر برساند و امید را به اردوی قو های سپید باز گرداند.در حالی که این دیدار به ثانیه های پایانی خود نزدیک می شد و بنظر می رسید دو تیم در نهایت به تقسیم امتیازات رضایت دهند، لیونل مسی با ضربه ای دیدنی در وقت های تلف شده سه امتیاز شیرین را به حساب آبی اناری ها واریز کرد تا آنها با یک بازی بیشتر نسبت به حریف مادریدی در صدر جدول لالیگا قرار بگیرند و نیز روند شکست ناپذیری مادریدی ها پس از 22 دیدار قطع شود.
گل دوم مسی در ال کلاسیکو، پانصدمین گل ستاره آرژانتینی با پیراهن بارسلونا بود. وی همچنین با دبل در این دیدار، هم اکنون با 15 گل زده بالاتر از آلفردو دی استفانو به عنوان بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو در لالیگا شناخته می شود.

شکست خانگی و یک بر صفر اتلتیکو مادرید آغازگر سی و چهارمین هفته از این رقابتها بود.شاگردان سیمئونه در وینستنه کالدرون پذیرای ویارئال بود و با گل دقایق پایانی متحمل شکست برابر این تیم شد.
بارسلونا پس از پیروزی دراماتیک در ال کلاسیکو، در خانه از اوساسونا پذیرایی می کرد و این تیم را با هفت گل در هم کوبید.این دیدار تا ابتدای نیمه دوم دو بر یک به سود آبی اناری ها پیگیری میشد اما با شروع طوفان کاتالان ها، طی ده دقیقه چهار گل وارد دروازه میهمان بخت برگشته شد تا اختلاف از یک گل به پنج گل افزایش یابد. گل آخر بندرنشینان نیز توسط آلکاسر وارد دروازه اوساسونا شد.گلزنی خاویر ماسکرانو برای بارسا از نکات جالب این بازی بود. وی که از سال 2010 برای بارسلونا بازی می کند، امشب در سیصد و نوزدهمین بازی خود با پیراهن بارسا و پس از 25788 دقیقه سرانجام موفق شد اولین خود برای آبی اناری ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.
رئال مادرید که پس از شکست مقابل بارسلونا صدر جدول را از دست داده بود،در خانه لاکرونیا به قصد پیروزی به مصاف این تیم رفته بود.کهکشانی ها که خیلی از ستارگان خود را در این دیدار در ترکیب خود نمی دیدند با ارائه یک نمایش هجومی شش بر دو مقابل حریف به برتری رسیدند تا رقابت داغ بر سر کسب جام در لالیگا همچنان ادامه یابد.


دیدار های فوتبال باشگاهی در آلمان در حالی به هفته سی ام رسید که بایرن مونیخ در خانه توسط ماینتس متوقف شد.این دیدار 4 گل در پی داشت که سهم هر یک از دو تیم دو گل بود تا دومین تساوی پیاپی این فصل باواریایی ها همزمان با اولین کاپیتانی مولر برای این تیم رقم بخورد.

علیرغم این تساوی، بایرن همچنان با حاشیه امنیتی مناسب صدر جدول را با اختلافی هشت امتیازی نسبت به رده دوم در اختیار دارد.در سوی دیگر، دیدار بروسیاهای آلمان، دورتموند و مونشن گلادباخ، نیز پر گل از آب در آمد و پنج گل در پی داشت.سه گل از این تعداد سهم زنبور ها و دو گل دیگر سهم میزبان شد.دورتموند با کسب این سه امتیاز خود را به رتبه سوم جدول رساند.


در روز اول از هفته 33 دیدار های فوتبال باشگاهی در ایتالیا، دو تیم فیورنتینا و اینتر میلان به مصاف هم رفتند و دیداری پر گل را رقم زدند.شاگردان استفان پیولی در نیمه اول به پیروزی دو بر یک مقابل میزبان رسیدند اما در ادامه چهار بار دیگر دروازه خود را باز شده دیدند و علی رغم تلاش زیاد برای جبران نتیجه،موفق به این کار نشدند و شکست پنج بر چهار را پذیرفتند.
دیگر تیم شهر میلان در خانه میزبان امپولی بود که برای سقوط نکردن می جنگید.
روسونری ها در طول بازی به خوبی تا محوطه جریمه پیش می آمدند اما قدرت خلق موقعیت صد در صدی نداشتند در عوض امپولی در ضد حملات بسیار خطرناک نشان می داد.در نهایت نتیجه ناباورانه دو بر یک به سود امپولی بر اسکوربرد ورزشگاه نقش بست تا کار میلان برای کسب سهمیه همچنان پیچیده باشد.
در دیگر دیدار این هفته یوونتوس از جدال خانگی مقابل جنوا دست پر بازگشت و چهار بر صفر از سد این تیم گذشت و یک گام دیگر خود را به قهرمانی سری آ نزدیک تر کرد.

در آخرین دیدار نیز آ اس رم در جدال خارج از خانه خود مقابل پسکارا با نتیجه قاطع چهار بر یک به پیروزی رسید.
هم اکنون یوونتوس با 83 امتیاز صدر جدول را در اختیار دارد و نزدیک ترین تعقیب کننده وی آ اس رم 75 امتیازی است.میلان و اینتر نیز رتبه های ششم و هفتم جدول را از آن خود کرده اند.


از سری رقابتهای هفته سی و چهارم لوشامپیونه فرانسه جدال دو تیم مارسی و نانسی گلی به همراه نداشت و دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.پاری سن ژرمن در خانه با دو گل مون پلیه را شکست داد.نخستین گل پاریسی ها که توسط ادینسون کاوانی به ثمر رسید، پنجاهمین گل وی در فصل جاری در رقابتهای باشگاهی و ملی بود.
رویارویی لیون و موناکو در خانه لیون نیز با شکست دو بر یک میزبان همراه بود.
در جدول رده بندی لوشامپیونه تیم های هم امتیاز موناکو و پاری سن ژرمن بر سر کسب رتبه نخست رقابت تنگاتنگی دارند، لیون و مارسی نیز رده های پنجم و ششم را در اختیار دارند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها