X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 اردیبهشت 1396, 11:50
کد خبر: 22790
خبرنگار: khani
نظرات: 13

معاون فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی:

عجله‌ای برای نصب چادرهای نقش‌جهان نداشتیم

عجله‌ای برای نصب چادرهای نقش‌جهان نداشتیم عجله‌ای برای نصب چادرهای نقش‌جهان نداشتیم
معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گفت: در برنامه کاری‌مان است که نصب چادرهای سقف ورزشگاه نقش‌جهان تا تابستان انجام شود و این پروژه را تحویل دهیم.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد ،محمد عباسی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد مسدود بودن یکی از جاده‌های دسترسی به ورزشگاه نقش‌جهان و مشکلاتی که برای تماشاگران برای ورود به این ورزشگاه وجود دارد، اظهار کرد: جاده‌های دسترسی در تعهد من، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و وزارت ورزش و جوانان نیست و نمی‌توانم نظری درباره آن‌ها بدهم و این موضوع خارج از محدوده کار ما است.

وی ادامه داد: جاده‌های دسترسی که باید اصلاح شود مربوط به استانداری اصفهان است.

عباسی در مورد مقاوم‌سازی سازه‌های نقش‌جهان پیش از آغاز نصب چادرهای سایبان سقف گفت: چادرهای نقش جهان را خریداری کردیم اما به دلیل اینکه تا الان در ورزشگاه نقش جهان بازی انجام می‌شد، دست نگه داشته بودیم. 2 روز پیش هم خبری در خصوص تکمیل سازه‌ها خواندم در صورتی‌که سازه‌ها تکمیل است. برای نصب چادر باید المان‌هایی (تشتک‌های فلزی) روی سازه‌ها جای گیرد تا چادر را روی این المان‌ها نصب کنیم که این کار را هم نصاب چادر انجام می‌دهد.

معاون فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در مورد پیمانکار نصب چادرها بیان کرد: با نصاب چادر قرارداد نوشته شده است و به زودی شروع به نصب چادرها می‌کنیم. البته احتمال دارد برای نصب المان‌های سازه‌ها با پیمانکار دیگری قرارداد ببندیم اما هنوز این کار صورت نگرفته و تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وی افزود: عدم نصب چادرها مانع بهره‌برداری از ورزشگاه نبوده و تا الان هم بازی‌های زیادی در زمین نقش‌جهان برگزار شده است و همه تیم‌هایی که در این ورزشگاه بازی کردند از استادیوم رضایت داشتند و اکثر تیم‌ها هم علاقه‌مند به بازی در اصفهان هستند.

عباسی عنوان کرد: بهترین چمن ایران در ورزشگاه نقش جهان است. امکانات جانبی مثل دوش، رختکن، سرویس‌های بهداشتی، اتاق سمینار و داوران و ... منطبق بر قوانین و آئین‌نامه‌های جدید فیفا و AFC است.

عجله‌ای برای نصب چادرهای سقف نقش‌جهان نداشتیم

معاون فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گفت: در تعهد این شرکت تنها نصب چادرها باقی مانده بود. عجله‌ای هم برای این کار نداشتیم. پروژه به صورت کامل و در 2 طبقه در حال بهره‌برداری است.

عباسی خاطرنشان کرد: ورزشگاه نقش جهان نیاز به 30 هزار متر چادر دارد که 20 هزار متر آن را وارد کردیم، برش‌ها انجام شده و در برنامه کاری‌مان است که نصب چادرها تا تابستان انجام شود و این پروژه را تحویل دهیم.

وی عنوان کرد: قانون بودجه سال 96 ابلاغ شده و به محض اینکه بخشنامه‌های آن به دستگاه‌های اجرایی برسد و از تعریف بودجه شرکت در سال 96 مطلع شویم برای تعیین پیمانکار نصب المان‌های سازه‌ها هم اقدام می‌کنیم.

قرارداد 6 میلیارد تومانی نصب چادرها

معاون فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی اضافه کرد: قطعاً برای سال 96 برای تکمیل پروژه نقش جهان 10 میلیارد تومان پول خواهیم داشت که همین مبلغ هم کفایت می‌کند چون قرارداد نصب چادرها 6 میلیارد تومان است.

عباسی در مورد دپوی خاک اطراف ورزشگاه نقش جهان، بیان کرد: ما محدوده‌ای را برای انجام تعهدات‌مان داریم که به این محل پلاک ثبتی پروژه گفته می‌شود. داخل پلاک مجاز به هزینه‌ کردن هستیم که هزینه‌ها را هم انجام دادیم و تکمیل است. دپوی خاک در حیطه وظایف و تعهدات ما نیست. البته می‌توانیم طی تفاهم‌نامه‌ای جابجایی دپوی خاک را هم انجام دهیم اما در حال حاضر برنامه‌ای برای این کار در نظر نداریم.

وی تأکید کرد: ما هم می‌توانیم عهده‌دار دپوی خاک مجموعه بزرگ نقش جهان باشیم اما در حال حاضر پروژه‌ای که تا کنون شروع نشده تقسیمی روی آن انجام نشده است. پروژه‌های دیگر نیز در تعهد شرکت توسعه و تجهیز اماکن است به همین دلیل ما می‌توانیم دپوی خاک را هم عهده‌دار شویم. اگر قرار باشد پروژه دیگری را در آن مجموعه احداث کنیم طبیعتاً شاید خاک آن محل را هم مورد بهره‌برداری قرار دهیم. چرا باید برای خاکی که در مجاورت استادیوم است و ربطی به ما ندارد هزینه کنیم.

وی افزود: پروژه ورزشگاه بزرگ اصفهان یک سایت بزرگ است و قرار نیست تنها یک مجموعه استادیوم در آن محل احداث شود. چندین مجموعه ورزشی از جمله پیست دوومیدانی و دوچرخه‌سواری، سالن 6 هزار نفری که ساخته شده و فضاهای دیگری که قرار است در دهکده المپیک احداث شود. تنها ساخت استادیوم در تعهد ما بود که در حال بهره‌برداری است و نیاز به فضاهای دیگر نداریم که بخواهیم دیگر فضاهای اطراف را آسفالت کنیم.

معاون فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی اظهار کرد: آسفالت کردن تمام بخش‌های مجموعه بزرگ نقش جهان اصفهان در حال حاضر کار بیهوده‌ای است. به مرور زمان هرچه‌قدر بودجه برسد بخش های مختلف تکمیل می‌شود. اما رینگ اطراف استادیوم آسفالت شده است و فضای استادیوم تکمیل و در حال بهره‌برداری می‌باشد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها